Ik ben sindskort overgestapt van Ziggo naar T-Mobile Thuis voor TV (heb wel al langer glasvezel van T-Mobile). Voordat ik deed heb ik eerst gekeken op het Zenderoverzicht, om te kijken of de zenders waar we graag programma's op kijken terugkijken en doorspoelen ondersteunen. Bij zowel MTV als Paramount Network staat het doorspoelen icoontje, maar bij beide zenders werkt dit niet voor ons. Het werkt niet op de door T-Mobile geleverde box (Amino Aria 710X), noch op onze Apple TV en iPad (via de app). Het doorspoelen bij terugkijken werkt wel op vele andere zenders, zoals BBC first, Canvas et cetera.
Ik heb vanmorgen contact gehad met de klantenservice. Deze adviseerde me de box te resetten (dat heb ik gedaan), maar het probleem is er nog steeds. Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig of dit voor andere gebruikers ook niet werkt, of dat ze het bij andere zenders gemerkt hebben.
Hetgeen wat dit probleem extra vervelend maakt, is dat T-Mobile (nog) geen hand-off lijkt te ondersteunen voor terugkijken. Als je op één apparaat een stuk teruggekeken hebt, en je wil verder kijken op een ander apparaat, moet je weer vanaf het begin beginnen.
Ook als je per ongeluk terugspoeld op zenders waar vooruitspoelen niet mag, kun je niet vooruitspoelen om weer gelijk met live te komen. Dit voelt voor mij als een arbitraire limitatie, want ik kan wel “terug naar live” en dan minder ver terugspoelen, als ik bijvoorbeeld reclame zou willen skippen. Ik realiseer me dat sommige van deze gebruikersonvriendelijke dingen afgedwongen worden door de zenders, maar ik hoop dat T-Mobile ook tegengas geeft. AppleTV heeft een touch remote, en soms spoel ik per ongeluk een stukje terug.
Het is erg om te zeggen, maar deze features werken beter bij Ziggo .