Skip to main content

Ik ben sindskort overgestapt van Ziggo naar T-Mobile Thuis voor TV (heb wel al langer glasvezel van T-Mobile). Voordat ik deed heb ik eerst gekeken op het Zenderoverzicht, om te kijken of de zenders waar we graag programma's op kijken terugkijken en doorspoelen ondersteunen. Bij zowel MTV als Paramount Network staat het doorspoelen icoontje, maar bij beide zenders werkt dit niet voor ons. Het werkt niet op de door T-Mobile geleverde box (Amino Aria 710X), noch op onze Apple TV en iPad (via de app). Het doorspoelen bij terugkijken werkt wel op vele andere zenders, zoals BBC first, Canvas et cetera.

Ik heb vanmorgen contact gehad met de klantenservice. Deze adviseerde me de box te resetten (dat heb ik gedaan), maar het probleem is er nog steeds. Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig of dit voor andere gebruikers ook niet werkt, of dat ze het bij andere zenders gemerkt hebben.

Hetgeen wat dit probleem extra vervelend maakt, is dat T-Mobile (nog) geen hand-off lijkt te ondersteunen voor terugkijken. Als je op één apparaat een stuk teruggekeken hebt, en je wil verder kijken op een ander apparaat, moet je weer vanaf het begin beginnen.

Ook als je per ongeluk terugspoeld op zenders waar vooruitspoelen niet mag, kun je niet vooruitspoelen om weer gelijk met live te komen. Dit voelt voor mij als een arbitraire limitatie, want ik kan wel “terug naar live” en dan minder ver terugspoelen, als ik bijvoorbeeld reclame zou willen skippen. Ik realiseer me dat sommige van deze gebruikersonvriendelijke dingen afgedwongen worden door de zenders, maar ik hoop dat T-Mobile ook tegengas geeft. AppleTV heeft een touch remote, en soms spoel ik per ongeluk een stukje terug.

Het is erg om te zeggen, maar deze features werken beter bij Ziggo 😑.

Hi @rphilipp64, welkom op onze Community!

Doorspoelen bij terugkijken is alleen mogelijk bij publieke zenders. Het doorspoel icoon op ons zenderoverzicht laat zien op welke zenders je kunt doorspoelen als je een programma hebt opgenomen. 

 

Het onthouden van waar je gebleven bent op verschillende apparaten is bekend, dit staat ook op het wensenlijstje als mogelijkheid voor een toekomstige update!

 

Je laatste vraag heeft inderdaad met de rechten te maken van de zender zelf. Daar kunnen we op dit moment niet heel veel aan veranderen.

 

Ik hoop dat ik al je vragen heb kunnen beantwoorden.

 

 


Bedankt voor het uitgebreide antwoord Tommie.

 

Jammer dat je niet mag doorspoelen bij terugkijken, bij commerciële zenders. We hebben sowieso cloud opnemen, maar het komt helaas wel eens voor dat we er wat te laat achter komen dat een nieuw seizoen begonnen is. We gebruiken daarnaast ook vaker terugkijken voor programma's die we niet interresant genoeg vinden om op te nemen, als we gewoon iets zoeken om te kijken.

Ik denk eerlijk gezegd dat een verduidelijking op het zenderoverzicht ook op zijn plaats is. Denkende dat dit hetzelfde zou werken als bij Ziggo heeft zeker mijn keuze om ook voor TV over te stappen naar T-Mobile beïnvloed. Nu heb ik voor een jaar getekend voor iets wat toch minder werkt als ik had verwacht.


Reageer