Skip to main content
Beantwoord

Doorspoelen bij terugkijken


Hallo, sinds kort heb ik een TV+Internet abo bij Odido. Nu wilde ik vandaag de wedstrijd van AZ van gisteren (gedeeltelijk) terugkijken en tot mijn verbazing (en teleurstelling) kan ik niet doorspoelen. In het begin een klein stukje wel, maar net als de aftrap begint, dan krijg ik in beeld "doorspoelen is niet toegestaan”. De uitzending was op Veronica.

Ik kom vanuit een abo van Ziggo en daar kon en kan dat wel (dit heb ik zojuist gecontroleerd met een account van iemand anders). 

Wat is hier de reden van? Betaalt Ziggo wel voor licenties om bij commerciële zenders door te spoelen en Odido niet? Niet doorspoelen bij reclames begrijp ik nog enigszins, maar buiten de reclames zou je toch gewoon moeten kunnen doorspoelen.

Gr. Ben

Beste antwoord door TMTV

Hoi @benfer3,

Welkom op de Community!

Je kunt bij de commerciële zenders inderdaad niet doorspoelen tijdens het terugkijken. Ik vermoed dat dat een rechtenkwestie is. Waarom dat bij Ziggo wel kan, weet ik niet. Misschien hebben ze er flink voor betaald om dat toch mogelijk te maken en heeft Odido besloten dat niet te doen. Als je toch wilt kunnen doorspoelen is cloudopnemen iets voor je. Dan kun je tot 200 uur opnemen en doorspoelen, ook bij de commerciëlen.

Bekijk origineel

11 reacties

TMTV
Super User
Forum|alt.badge.img+6
  • Odido Superuser
  • 1800 reacties
  • Antwoord
  • 6 oktober 2023

Hoi @benfer3,

Welkom op de Community!

Je kunt bij de commerciële zenders inderdaad niet doorspoelen tijdens het terugkijken. Ik vermoed dat dat een rechtenkwestie is. Waarom dat bij Ziggo wel kan, weet ik niet. Misschien hebben ze er flink voor betaald om dat toch mogelijk te maken en heeft Odido besloten dat niet te doen. Als je toch wilt kunnen doorspoelen is cloudopnemen iets voor je. Dan kun je tot 200 uur opnemen en doorspoelen, ook bij de commerciëlen.


  • is een Master Poster
  • 35 reacties
  • 16 februari 2024

Ook ik heb gemerkt dat doorspoelen niet kan bij terugkijken.
Maar waar hebben we het hier dan precies over?
Als met terugkijken bedoelt wordt  via de gids 7 dagen de mogelijkheid hebben om terug te kijken klopt het wel dat doorspoelen niet kan bij de commerciĂ«le zenders.
Bij terugkijken via je opgenomen programma's van comm. zenders kun je de reclame wél doorspoelen.


  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 16 augustus 2024

Gisteren heb ik een film op een van de commerciële zenders (live) halverwege uitgezet. Ik verwacht dat ik nu op zijn minst verder kan (terug)kijken waar ik gebleven was, maar dat kan toch niet blijkbaar. Heel irritant, had me er op verheugd de film vanavond af te kijken. Of doe ik iets verkeerd?

Ik kijk via de (verder prima) LG TV App


Cal van Odido
Forum|alt.badge.img+4
  • Oud Moderator
  • 3618 reacties
  • 17 augustus 2024

Hoi @Pmemories, dat is een goede vraag die je stelt, ik durf niet precies te zeggen of dit mogelijk is. WĂ©l zou je de film kunnen opnemen en bij een opname wordt absoluut onthouden hoe ver je bent. Lastig genoeg kan je hiermee niet achterhalen hoe ver je gisteren was, maar in de toekomst zou je het zo wel kunnen oplossen! đꙂ


  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 27 augustus 2024
benfer3 schreef:

Hallo, sinds kort heb ik een TV+Internet abo bij Odido. Nu wilde ik vandaag de wedstrijd van AZ van gisteren (gedeeltelijk) terugkijken en tot mijn verbazing (en teleurstelling) kan ik niet doorspoelen. In het begin een klein stukje wel, maar net als de aftrap begint, dan krijg ik in beeld "doorspoelen is niet toegestaan”. De uitzending was op Veronica.

Ik kom vanuit een abo van Ziggo en daar kon en kan dat wel (dit heb ik zojuist gecontroleerd met een account van iemand anders). 

Wat is hier de reden van? Betaalt Ziggo wel voor licenties om bij commerciële zenders door te spoelen en Odido niet? Niet doorspoelen bij reclames begrijp ik nog enigszins, maar buiten de reclames zou je toch gewoon moeten kunnen doorspoelen.

Gr. Ben

De commerciĂ«le zenders kun je niet doorspoelen want anders missen ze reclame inkomsten. Dat snap ik wel maar het is wel jammer dat als bijvoorbeeld al wel een uur hebt zitten kijken en je klikt hem daarna per ongeluk een half uur terug dat je dan nog steeds niet vooruit kunt. 


  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 27 november 2024

Ik vind dit inderdaad echt idioot. Dit is toch geen gebruiksvriendelijkheid?

Dat je de reclame niet mag doorspoelen, oke. Maar als ik een programma terug kijk en per ongeluk op de terug knop klik en vervolgens niet meer kan doorspoelen, of kijken waar ik gebleven was is erg frustrerend. Ook als ik gewoon een stukje wil kijken, mag ik niet doorspoelen, wat een onzin.

Dat opnemen een quickfix is is ook onzin, jullie moeten je app gewoon verbeteren. Ik ga toch niet een opname maken van iets wat jullie al in de cloud opgeslagen hebben? Zo kunnen we wel nog 30 data centers neer zetten puur voor deze onzin. Daarnaast wil ik soms spontaan gewoon iets terug zien en heb ik geen opname. Ik ga ook niet alles hier voor opnemen. Fix je app!!!!! Doen jullie hier ook iets mee of krijg ik ook zo'n algemeen antwoord?

 


  • is een Top Poster
  • 23 reacties
  • 20 december 2024

Ik ben het eens met mijn voorganger, ik kom ook van Ziggo. Daar heb je verschillende abbo's, waar je bij het abbo waar je kan opnemen ook kan doorspoelen (ook bij terugkijken)


  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 2 januari 2025

Splinternieuw op dit forum en ben een paar maanden geleden overgestapt van Ziggo coax naar een Odido glasvezel aansluiting.

Snap overigens nu ook waarom het Ziggo abonnement de helft duurder was maar goed.

Mijn vraag: Als ik bovenstaande berichten lees en goed begrijp dan zou het verder spoelen wèl kunnen wanneer ik mijn huidig abonnement upgrade naar de mogelijkheid om programma's op te nemen, klopt dat?

 

 


TMTV
Super User
Forum|alt.badge.img+6
  • Odido Superuser
  • 1800 reacties
  • 4 januari 2025

Hoi ​@Bert zonder S,

Welkom op de Community!

Met cloudopnemen kun je inderdaad wel doorspoelen, ook bij commerciĂ«le zenders. Dat kost 5 euro per maand en dan zit je nog wel een stuk onder de prijs van Ziggo.


  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 6 januari 2025

Dank voor het antwoord, dan ga ik dat cloudopnemen toevoegen.


  • is een Top Poster
  • 15 reacties
  • 19 januari 2025
Ikwildoorspoelen schreef:

Ik vind dit inderdaad echt idioot. Dit is toch geen gebruiksvriendelijkheid?

Dat je de reclame niet mag doorspoelen, oke. Maar als ik een programma terug kijk en per ongeluk op de terug knop klik en vervolgens niet meer kan doorspoelen, of kijken waar ik gebleven was is erg frustrerend. Ook als ik gewoon een stukje wil kijken, mag ik niet doorspoelen, wat een onzin.

Dat opnemen een quickfix is is ook onzin, jullie moeten je app gewoon verbeteren. Ik ga toch niet een opname maken van iets wat jullie al in de cloud opgeslagen hebben? Zo kunnen we wel nog 30 data centers neer zetten puur voor deze onzin. Daarnaast wil ik soms spontaan gewoon iets terug zien en heb ik geen opname. Ik ga ook niet alles hier voor opnemen. Fix je app!!!!! Doen jullie hier ook iets mee of krijg ik ook zo'n algemeen antwoord?

 

Helemaal eens, ik heb het ook al meerdere malen aangegeven.  Het is minachting van je klanten. Je geeft klanten niet de vrijheid om tv te kijken zoals ze graag willen, terwijl dat mijnsinziens nu net de bedoeling is van interactieve TV.


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen