Skip to main content

Als wij de tv (nieuwe Samsung smart) aanzetten willen wij direct op de laatst bekeken zender van Odido starten. Maar bij ons moet je eerst naar het menu dan naar odido dan zender kiezen. Vaak krijg ik ook een melding dat je de app opnieuw moet opstarten. Kan dat niet sneller? 

Je kunt in een Samsung TV wel instellen dat ie de laatst gebruikte app automatisch moet starten:

Ga naar Instellingen → Algemeen → Smart-functies → Vorige app automatisch uitvoeren.

Is dat voldoende?

Beste rvk01, het lijkt er idd op dat hij na opstarten direct naar de app gaat alleen de laatst gekozen zender blijft op zwart staan. Alsof hij geen internet verbinding heeft terwijl die wel een goed netwerk heeft. Maar ik ben alweer een stukje verder. Dank daarvoor. 

Als de app ook gelijk met de laatst gekozen zender opstart dan kan ik me voorstellen dat die zwart wordt weergegeven. Dit zal waarschijnlijk zijn omdat in de buffer nog data zit van het vorige programma (wat aan het afspelen was) maar dat programma niet ‘live’ door kan gaan.

Het beste is waarschijnlijk met de terugtoets naar het menu voor de tv uit te schakelen. Daarna zou de app ook weer in het menu moeten starten (denk ik 😉 want ik heb zelf geen tv)

Ik ga het testen de komende dagen. Tot nu toe ben ik niet blij met het gebruikersgemak van Odido. Je moet toch zonder allerlei omwegen direct tv moeten kunnen kijken. Maar u bedankt weer

Reageer