Skip to main content

Goedemiddag,

Ik vermoed dat ik een defecte tv box heb ontvangen.

Tijdens de setup viel me al op dat hij problemen had met het verbinden via wifi. Dus ik heb de setup voltooid via ethernet kabel. Na de setup alsnog kunnen verbinden met wifi, maar hij valt regelmatig tijdens het kijken uit en krijg ik de melding dat ik geen internetverbinding heb. Pas na een aantal minuten hersteld deze zich. 

Nog een keer resetten hielp niet. Via ethernet wel maar ik wil geen kabels trekken.

Het gebeurd inmiddels zo vaak dat ik er hinder van ondervind.

Ik ben niet a-technisch dus heb al het mogelijke geprobeerd maar kan niet anders concluderen dan dat het een hardware defect is. Want het modem/de wifi blijft wel gewoon werken op andere apparaten.

Graag omruilen voor eentje die wel werkt :)

(Verder heel tevreden over Odido en mijn glasvezel verbinding :))

Kleine toevoeging: gaat dus om de mediabox ;-)


Allereerst van harte welkom bij Odido en welkom op onze Community! 😀

Super om te lezen dat je zo tevreden bent over de Glasvezelverbinding. Ik help je graag verder, zodat je ook optimaal van onze TV diensten kunt genieten! 

Ik heb direct jouw modem uitgemeten en gelukkig ziet de verbinding er perfect uit. De Mediabox werkt het beste als deze bekabeld is aangesloten. Om uit te sluiten dat de Mediabox defect is, wil ik je helpen om je wifi te optimaliseren. Welke stappen heb je zelf al ondernomen? 

Daarnaast zie ik dat je ook twee wifipunten hebt. Hoe heb je deze aangesloten (bekabeld/draadloos)? Laat het mij weten, ik help je graag!

 

 


Hoi Teresa,

De wifipunten en het wifi bereik zijn verder perfect. De media box bevindt zich pak en beet 1,5 meter van het modem af, zonder muren ertussen.

Kom zelf uit de IT wereld, en kan je vertellen dat er met de rest van het hele netwerk niets aan de hand is, ook niet als de mediabox aangeeft geen netwerk verbinding meer te hebben.
Het is echt een hardware defect, dit kwam tijdens de setup al naar voren.

Ik heb zelf in een andere kamer een NOKIA streaming box (welke hetzelfde principe heeft/ook op Android TV als jullie SEI Robotics). Deze werkt naadloos via wifi op dezelfde plek met de Odido App. Dus het is echt het kastje zelf.

Ik hoop dat je er iets mee kan.


Hi @kennyyy, dat is inderdaad een vreemd verhaal. Ik heb je wifi-netwerk onder de loop genomen en er vallen twee dingen op. 

  • De wifipunten verstoren elkaar omdat ze te dicht bij elkaar staan
  • De Mediabox verliest geen verbinding met het modem maar hij probeert verbinding te maken met het wifipunt en het modem. Specifiek dit wifipunt met MAC-adres: 78:C5:7D:21:33:5F.

 

Ik adviseer je om dit wifipunt wat verder weg te plaatsen. Ook adviseer ik om minimaal één wifipunt bedraad aan te sluiten voor de optimale dekking. Hopelijk kun je wat met deze informatie. Met de Mediabox zelf is namelijk niks mis.


Kijk daar kan ik wat mee. Bedankt, Tommy!

Op die "fiets" had ik hem nog niet bekeken.

Ik ga met de wifi punten "spelen" om te voorkomen dat de mediabox met het wifi punt verbinding probeert te maken.

 

Fijne dag!


Dat is ook lastig om in te zien @kennyyy!

Hopelijk kun je wat met de informatie. Als er nog iets is waar ik je mee kan helpen, laat het gerust weten.  


@Tommie van Odido Ik heb inmiddels 1 wifi punt wat verder weg, meer centraal, geplaatst.

Het hele netwerk lijkt hiermee stabieler, en de mediabox heeft geen foutmelding meer gegeven.

(Kun jij dat ook zien/uitlezen?)

Nu heb ik dus 1 wifi punt teveel. Hoe kan ik die terugsturen?

Groetjes en fijne dag!


Hey @kennyyy, dat is goed om te horen. Ik zie dat de verbinding inderdaad goed is met het wifipunt en het modem. De dekking daarintegen kan ik pas uitlezen na één week data. Ik gok dat dit ook goed zal zijn hoor!

In Mijn Odido kun je het wifipunt gemakkelijk opzeggen. Dan ontvang je een e-mail met de informatie hoe je het wifipunt retour kan sturen. Ik wens je nog een hele fijne avond. 


Reageer