De update van de tvbox blijft hangen

  • 17 April 2023
  • 38 reacties
  • 1495 Bekeken


Toon eerste reactie

38 reacties

 

 

Reputatie 7
Badge +6

@Superfritsje Heb je de TV-box van de laatste foto's van TM gekregen? Dan gaat er iets grondig mis. Deze is van Caiway. Zij hebben vroeger dezelfde TV-boxen gebruikt.

Dit is een 'nieuwere' tvbox als die we al hadden... een geresette versie. 

Tijdens de installatie kwamen de updates goed binnen en werd ie ook steeds goed gereboot.

Heb geen idee wat er aan de hand is.

 

Reputatie 7
Badge +6

@Superfritsje Ik heb het serienummer even gecheckt en hij staat echt aangemeld bij Caiway. Misschien heeft ooit iemand de verkeerde TV-box naar de verkeerde provider gestuurd. Ik meen me ook te herinneren dat deze boxen ooit op waren en niet meer gemaakt werden. Het zou dus ook kunnen dat TM er een aantal van Caiway overgenomen heeft of dat Entone (nu Amino) ze opnieuw uitgegeven heeft en dat ze daarbij vergeten zijn om de registratie aan te passen. Hoe dan ook zal een moderator zit moeten doorgeven aan de technische dienst. Hopelijk kunnen zij een en ander administratief rechtzetten.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Superfritsje, slim dat je alles doorgeeft en sorry dat het nog niet werkt op de Amulet. Als ik heel eerlijk ben, heb ik het vermoeden dat de Amulet de update niet goed opgepakt heeft omdat de firmware verouderd is. Eigenlijk zijn we bezig om alle nog werkende harddiskrecorders om te ruilen voor de modernere variant, de Aria 610x. Deze TV Box heeft geen harddiskrecorder maar kan gebruikmaken van Cloud Opnemen in combinatie met T-Mobile TV. Omdat jij al gebruikmaakt van T-Mobile TV, is de vervanging zo gebeurd. Cloud Opnemen zelf kost € 5 per maand, dat zal de abonnementsprijs daarom ietwat verhogen. Omdat jij echter nu € 10 per maand (min € 2,50 korting op de eerste box) betaalt voor de Amulet, ga je er financieel gezien niet op achteruit. Kan ik de vervanging voor je in orde maken of blijf je liever nog bij de Amulet?

Dank voor je reactie.

Dan ga ik liever voor de vervanging. Stuur die nieuwe variant maar op.

Hoe ga je dit in mijn abonnement wijzigen en compenseren?

Betaal al een tijdje voor de extra box die niet blijkt te werken…

 

Ik zie dat het nieuwe modem ook is opgestuurd,dus ik ga ervan uit dat straks alles werkt.

Nogmaals bedankt en ik zie je reactie graag tegemoet.

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Superfritsje, ik heb zojuist de swap naar de Amino 610x in gang gezet. Zodra je deze ontvangen en geïnstalleerd hebt, wil je dan een berichtje achterlaten? Dan kan ik meteen een vergoeding in gang zetten voor de periode dat je geen gebruik hebt kunnen maken van T-Mobile TV! Talk soon.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Superfritsje, de omruiling is in gang gebracht. De Aria 610x wordt binnen vier werkdagen geleverd - meestal binnen twee - en zal straks voorzien worden van een track&trace-code zodra het pakketje ons distributiecentrum verlaat en bij de verzendpartner wordt aangeboden voor bezorging. 

Zodra de 610x aangesloten is, mag de Amulet 515 naar een milieustraat gebracht worden. 

Laat nog een berichtje achter zodra alles aangesloten is, dan doe ik graag een uitgebreide analyse voor je om na te gaan of alle fouten uit de verbinding zijn.

Reputatie 7
Badge +16

Ik was iets te rap met mijn terugkoppeling en zie dat Tommie het al keurig afgerond heeft - hij heeft overigens ook de swap gedaan dus dat is uitstekend! 

Hoi, hier helaas ook een zwart beeld na de update bij de entone.  Volgens de collega van de klantenservice zal de technische dienst hier naar kijken.  Maar dit kan tot 5 ! Werkdagen duren.. Vanwege het soort entone kunnen we zelf geen reset uitvoeren.  Graag hulp.

@Tommie @Jason , zie mijn eerder bericht van gisteren. Wij hebben exact hetzelfde probleem ( en melding/box) als Superfritsje. Graag jullie hulp, zodat het bij ons ook opgelost kan worden.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @muissie74, inmiddels is de Amulet omgeruild voor een Aria TV Box door de techneuten, als ik het goed zie. Hiermee zal dit probleem niet langer optreden. Houd er alsjeblieft wel rekening mee dat je bij Cloud Opnemen een aantal nieuwe opties hebt en een aantal zenders niet kunt opnemen. Zie hiervoor het zenderoverzicht: Zenderoverzicht | TV-zenders T-Mobile Thuis

Reageer