Na een lange tijd wilde ik mijn tvbox op de slaapkamer weer eens gebruiken.
Deze procedure ken ik nog, dus via het Entone beginscherm kom je bij het grote roze scherm waarop de acties: 'Netwerk starten' en 'Systeemklok instellen' voorbij komen.
Nu blijft echter hangen in de update voor het nieuwe T-Mobile Tv hangen... en niet eventjes... nee, al uren... meer dan 6uren is ie al aan het updaten. Maarikzie geen verloop of voortgang, dus ik ben er nu wel van overtuigd dat ie is vastgelopen.
Modem gereset, powerflip uitgevoerd... maar hij blijft updaten.
Wat nu??
Tommie van Odido5 maanden geleden
Hi @Superfritsje en @Cj.komdeur welkom op onze Community!
Ik zie dat jullie allebei net zijn overgezet naar ons nieuwe TV Platform, wellicht is hier iets niet helemaal goed verlopen.
@Superfritsje graag voorzie ik de TV Box van een reset. Dit kan niet zelf en moet ik op een afstandje regelen. Zou je de TV Box bedraad aan het modem kunnen aansluiten? Dan kan ik de TV Box resetten. Let op: de opnames gaan hierna wel verloren.
@Cj.komdeur zou jij je TV Box ook willen voorzien van een reset? Dit doe je zo:
Entone Kamai (zonder harddiskrecorder) Deze TV Box is ongeveer 10 centimeter breed en heeft een blauw lampje aan de voorkant als deze aanstaat. Als je met een paperclip (of haarspeld, tandenstoker, naald, cocktailprikker of oorbel) het reset knopje aan de linkerzijkant voor tien seconden indrukt, start de TV Box opnieuw op. Het gaatje van de reset zit naast het gleufje voor de SD kaart. Je voelt duidelijk dat je een knopje indrukt. De reset duurt ongeveer drie minuten.
Als dit niet werkt zal ik het doorzetten naar onze techneuten, zij zullen er dan naar gaan kijken. Wellicht is een nieuwe TV Box dan nodig. Hoor graag van jullie terug!
Na een lange tijd wilde ik mijn tvbox op de slaapkamer weer eens gebruiken.
Deze procedure ken ik nog, dus via het Entone beginscherm kom je bij het grote roze scherm waarop de acties: 'Netwerk starten' en 'Systeemklok instellen' voorbij komen.
Nu blijft echter hangen in de update voor het nieuwe T-Mobile Tv hangen... en niet eventjes... nee, al uren... meer dan 6uren is ie al aan het updaten. Maarikzie geen verloop of voortgang, dus ik ben er nu wel van overtuigd dat ie is vastgelopen.
Modem gereset, powerflip uitgevoerd... maar hij blijft updaten.
Wat nu??
Ik heb dat zelfde snap dr niets van zo ineens en nu duurt het uren voordat het klaar is
Hi @Superfritsje en @Cj.komdeur welkom op onze Community!
Ik zie dat jullie allebei net zijn overgezet naar ons nieuwe TV Platform, wellicht is hier iets niet helemaal goed verlopen.
@Superfritsje graag voorzie ik de TV Box van een reset. Dit kan niet zelf en moet ik op een afstandje regelen. Zou je de TV Box bedraad aan het modem kunnen aansluiten? Dan kan ik de TV Box resetten. Let op: de opnames gaan hierna wel verloren.
@Cj.komdeur zou jij je TV Box ook willen voorzien van een reset? Dit doe je zo:
Entone Kamai (zonder harddiskrecorder) Deze TV Box is ongeveer 10 centimeter breed en heeft een blauw lampje aan de voorkant als deze aanstaat. Als je met een paperclip (of haarspeld, tandenstoker, naald, cocktailprikker of oorbel) het reset knopje aan de linkerzijkant voor tien seconden indrukt, start de TV Box opnieuw op. Het gaatje van de reset zit naast het gleufje voor de SD kaart. Je voelt duidelijk dat je een knopje indrukt. De reset duurt ongeveer drie minuten.
Als dit niet werkt zal ik het doorzetten naar onze techneuten, zij zullen er dan naar gaan kijken. Wellicht is een nieuwe TV Box dan nodig. Hoor graag van jullie terug!
Het is niet gelukt om de reset uit te voeren. Ik krijg geen informatie van de TV Box na de lezing. Ik heb dit daarom doorgespeeld naar onze techneuten. Je ontvangt een bericht als zij hier meer over weten. To be continued!
@Tommie, heb zojuist een mailtje van de klantenservice / TD ontvangen dat het probleem, welke jij gisteren hebt doorgespeeld aan de TD (kreeg daar een mailtje over) is opgelost.
Dus ik heb de installatie is de slaapkamer weer terug gebracht naar origineel, maar zie nog steeds dezelfde foutmelding.
Kun je aangeven hoe of wat nu verder?
Zijn ze er nog mee bezig? Of moet de update nu wel werken?
Hi @Superfritsje, ik heb je net al gesproken in een privébericht maar ik ga hier verder.
Omdat het na alle stappen nog niet werkt, heb ik toch besloten om de TV Box om te ruilen, hierover ontvang je een bericht. Wil je mij laten weten, na ontvangst en installatie, of de nieuwe TV Box het nu wel doet? Talk soon.
De Entone Kamai blijft hangen met de melding: "Je Krijgt T-mobile TV!"
Een harde reset (met de paperclip) lost het probleem ook niet op.
Is het niet veel verstandiger om de gebruikers van die verouderde tv box standaard een nieuwe te sturen? Ik erger me sowieso al een tijdje over de kwaliteit van dat ding. Bij elke snelle (camera) beweging hapert hij. En dat is natuurlijk altijd bij een doelpoging of een inhaalactie.
De Entone Kamai blijft hangen met de melding: "Je Krijgt T-mobile TV!"
Een harde reset (met de paperclip) lost het probleem ook niet op.
Is het niet veel verstandiger om de gebruikers van die verouderde tv box standaard een nieuwe te sturen? Ik erger me sowieso al een tijdje over de kwaliteit van dat ding. Bij elke snelle (camera) beweging hapert hij. En dat is natuurlijk altijd bij een doelpoging of een inhaalactie.
Vind ik ook!
Vandaag twee keer aan de telefoon gehangen met de helpdesk. 1e keer melding gedaan dat mijn entone het niet meer doet. Allerlei handelingen uitgevoerd met de vriendelijke dame, daarna geen internet meer, netwerk weg, zucht terugbellen dan maar. 2e keer zegt die jongen aan de lijn: Zal ik alles weer even terugzetten? Nou graag!
Nu wachten op technische dienst? Terwijl de dame van gesprek 1 al aangaf en nieuwe kast op te sturen. Doe dat svp gelijk en laat de TD met rust. Kan ik weer verder en zij ook. Nu 5 dagen wachten op de TD en dan wachten op verzending? Raar
Nou, na de zoveelste factory reset gevolgd door een schier eindeloze reeks reboots werkt het na een uur of 6 weer. Heel soepel lijkt het allemaal niet te verlopen.
De Entone Kamai blijft hangen met de melding: "Je Krijgt T-mobile TV!"
Een harde reset (met de paperclip) lost het probleem ook niet op.
Is het niet veel verstandiger om de gebruikers van die verouderde tv box standaard een nieuwe te sturen? Ik erger me sowieso al een tijdje over de kwaliteit van dat ding. Bij elke snelle (camera) beweging hapert hij. En dat is natuurlijk altijd bij een doelpoging of een inhaalactie.
Dat laatste heeft dus niks met de kwaliteit van de box te maken, nergens last van gehad, maar nu vandaag toch ook overgezet naar het nieuwe TV platform. Qua gebruikssnelheid met het ‘ouderwetse’ kastje op zich niks te klagen, enkel de beeldkwaliteit, geluidskwaliteit en verdwijnen van teletekst…
De Entone Kamai blijft hangen met de melding: "Je Krijgt T-mobile TV!"
Een harde reset (met de paperclip) lost het probleem ook niet op.
Is het niet veel verstandiger om de gebruikers van die verouderde tv box standaard een nieuwe te sturen? Ik erger me sowieso al een tijdje over de kwaliteit van dat ding. Bij elke snelle (camera) beweging hapert hij. En dat is natuurlijk altijd bij een doelpoging of een inhaalactie.
Dat laatste heeft dus niks met de kwaliteit van de box te maken, nergens last van gehad, maar nu vandaag toch ook overgezet naar het nieuwe TV platform. Qua gebruikssnelheid met het ‘ouderwetse’ kastje op zich niks te klagen, enkel de beeldkwaliteit, geluidskwaliteit en verdwijnen van teletekst…
Ik moet eerlijk bekennen, de update is het wel waard. Na de update reageert de TV Box veel sneller. Het lijkt wel of er nieuwe hardware is gedownload. Complimenten voor de samenstellers!
De update kost ongeveer twee tot vier uur. In sommige gevallen kan dit langer duren. Zou je de TV Box aan kunnen laten staan? Als het goed is moet de update zich vanzelf voortzetten!
De update kost ongeveer twee tot vier uur. In sommige gevallen kan dit langer duren. Zou je de TV Box aan kunnen laten staan? Als het goed is moet de update zich vanzelf voortzetten!
Wellicht is het dan verstandig om in de melding the term "even" te vervangen door een term die beter past. Als ik weet dat het zo lang duurt dan wacht ik gewoon. "Even" schept verwachtingen (max 30 minuten).
Hi @Superfritsje, ik heb direct een meting gedaan en daar lijkt alles goed te staan.
Kan je alle bekabeling na lopen? Als het daar niet aan ligt, kan je de TV Box bekabeld verbinden met het modem? Dan kan ik een fabrieksreset uitvoeren.
Ik krijg geen duidelijke informatie uit de TV Box na mijn lijnmeting. Ook zie ik geen verbinding op Poort 1 verbonden staan. Wel zie ik dat je nog in bezit bent van een wat ouder modem, dit kan ook voor verstoring zorgen. Ik heb besloten om je een nieuw modem op te sturen, je ontvangt hier zometeen een bericht over. Het is ook niet handig om de TV Box alleen aan het modem te koppelen zonder dat je het zelf kan testen, zou je er een tv scherm aan kunnen verbinden en kijken of hij het dan wel doet?
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.