Skip to main content

Ik heb een nieuwe tv box van jullie gekregen met ingebouwde Chromecast. Maar deze werkt niet goed, halverwege een aflevering gooit hij de verbinding er uit met een storing. Of ik maak verbinding met videoland, start een aflevering, kijk 3 reclames, en zodra de aflevering moet beginnen gooit hij hem er uit. 

Dit gebeurt niet met mijn Google Chromecast, dus het ligt niet aan de verbinding of aan de app. 

Heel vervelend en daardoor gebruik ik dus nog steeds mn Google Chromecast

Wat is de oplossing?

Hi @MissNathjuh, ik help je graag verder! Wat bedoel je precies met de ingebouwde chromecast dat niet goed werkt? Op onze Mediabox hoef je niet meer de apps vanaf een mobiel apparaat te streamen naar de Mediabox. Je kan verschillende streamingapps dan gewoon op de Mediabox via de knop ‘Apps’ downloaden. Mocht je iets anders bedoelen, laat het dan gerust weten en of je ook eventuele foutmeldingen krijgt als de verbinding eruit gegooid wordt. Dan kunnen we dit verder uit gaan zoeken. Bedankt alvast!

Hi Demi,

Bedankt voor je reactie. 

Sommige apps zijn voor mij niet toegankelijk via een ander medium dan mijn telefoon, dus ik streamde dat naar de Chromecast in de mediabox. En daar gaat het dan dus mee mis.

Maar ik zal voor de andere apps even kijken of ik die via jullie mediabox kan downloaden. 

Is het trouwens echt nodig om elke keer de pincode in te voeren bij het opstarten van de box? Of kan ik dit uitzetten. Mijn kinderen vinden dit heel irritant en onthouden die code ook niet. 

Groetjes Nathalie 

@MissNathjuh Ah vandaar! Ja de meeste apps kun je wel op de Mediabox downloaden, dat is ook het makkelijkste in plaats van dat je moet streamen, De pincode zou je niet steeds opnieuw moeten invoeren bij het opstarten van de Mediabox. Kan het zo zijn dat je dit hebt wanneer je een profiel moet kiezen? Als je alleen een admin profiel hebt, is dit niet nodig, maar mocht je meerdere profielen hebben, dan heb je altijd dat je op het admin profiel een pin code moet invoeren. Hoe heb je overigens de Mediabox aangesloten? Is dit via wifi of een bekabelde verbinding?  

Zou je eventueel ook in je community profiel je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je IBAN willen zetten? Dan kan ik eventueel ook nog met je meekijken in je abonnement en verbinding. Bedankt alvast!

Hi Demi, 

Ik heb de gegevens in mijn profiel gezet. 

De mediabox is aangesloten via de bekabeling die erbij zat. En ja, ik heb inderdaad meerdere profielen, maar eigenlijk kijkt iedereen via de tv via mijn profiel. 

We hebben dit meer gedaan vanwege de odido tv app, die gebruiken mijn kinderen ook en daar tegen ze hun eigen dingetjes en favorieten in opgeslagen. 

Dan zullen ze toch maar die code uit hun hoofd moeten gaan leren haha

@MissNathjuh Dan ligt het inderdaad daaraan! Helemaal begrijpelijk ook dat je extra profielen wilt voor de kids. Zo kun je ook de leeftijdsrestrictie instellen. Hopelijk kunnen de kids de code uit hun hoofd leren en anders is wellicht een spiekbriefje op de afstandsbediening wellicht ook nog een optie! 😊

Reageer