Skip to main content

Na latency problemen met haperingen tot gevolg moeten we nu haast dagelijks opnieuw inloggen in de app op onze Samsung TV. 
Uit gemak wordt dan de Netflix app gestart welke foutloos werkt, verbinding is dus ok? Na 1-2 uur Netflix gekeken te hebben start de app wel zonder in te loggen. Inloggen is voornamelijk overdag/begin van de avond. Later op de avond zelden tot nooit.

Gisteren alle stekkers los gehad, vandaag nog steeds last.

 

Hey @RobHTmob, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Dit hoort inderdaad niet te gebeuren, het gekke is dat hij na enige tijd wel uit zichzelf inlogt. Zou je de app eens kunnen verwijderen en opnieuw kunnen installeren? Wellicht lost dit het voor je op! 


App verwijderd, opnieuw geïnstalleerd maar probleem blijft bestaan.


Hoi @RobHTmob, goed dat je dit aangeeft! Zou je een filmpje hiervan kunnen sturen? Ook ontvang ik graag deze informatie:

-Welke afstandsbediening gebruik je?

-Wat is het merk van de tv?

-Welk type tv heb je? (bijv UHD50WLK, dit kun je achterop de TV vinden)

-Wat is het besturingssysteem (OS) van de tv? Dit is te vinden bij de instellingen van de tv (Let op: dus niet de app)

-Wat is de software versie?

-Welke versie van de Smart TV app is geïnstalleerd? (Ga in de app naar Account > Instellingen > Over)

-Bij welke zenders doet het probleem zich voor?

-Op welke datum en tijd deed het probleem zich voor?

-Doet hetzelfde probleem zich ook voor bij andere apparaten? (bijv TV Box)

-In het geval van een foutmelding, noteer de (volledige) foutmelding:

 

Zo kan ik meteen een onderzoek starten, alvast bedankt voor je moeite! Groetjes, Ishana


Filmpje niet mogelijk. Wat gebeurt er:

Vandaag 

21:01 Ik zet tv aan. Ga naar Odido app en moet opnieuw inloggen. Geen zin, dus start Netflix zonder problemen op.

22:27 Schakel van Netflix naar Odido. Moet nog steeds opnieuw inloggen. Schakel tv met afstbed uit en aan, ga naar Odido en hoef niet in te loggen. 

Samsung QE50Q80B QLED 4K 2022

Tizen

AfstBed van Samsung, org van de tv

Versie Video MSA V600R019C10LNL08-Samsung-20221205-0563

Firmware T-PTMDEUC-1520.7

Gebruik geen tv-box elders in huis, dus geen idee.

Geen foutmelding

 

 


 


Thanks @RobHTmob! Het liefst ontvangt de technische dienst wel een filmpje. Waarom is dit niet mogelijk? Ik hoop dat het alsnog lukt, anders stop ik je beschrijving erbij. Je hebt trouwens wel een TV Box in bezit volgens mij systeem. Wil je deze aansluiten (bekabeld op het modem) en checken of je hier ook problemen met het inloggen hebt? Met dit antwoord kan ik aan de slag en kan ik de technische dienst aan het werk zetten!


Een filmpje maken van inlogscherm, uur Netflix en dan wel zonder problemen de Odido app openen duurt wat lang. Heb de stroom van de tv uitgeschakeld en kan vervolgens wel zonder in te loggen verder. Zie https://drive.google.com/file/d/1fWFjQZVubcT7mtea_QMpKuGshKIgVc_L/view?usp=drivesdk

 


Hey @RobHTmob, bedankt voor het filmpje. Als je je klantnummer en pincode invoert in het begin, logt hij dan wel in? Als je geen cijfers krijgt heb je op je Samsung afstandbediening een knop met een aantal rondjes met verschillende kleuren. Als ja daarop klikt krijg je cijfers te zien en kun je deze invullen. Ik mis alleen nog antwoord op de onderstaande vraag, dan kan ik het doorzetten naar onze techneuten!

 

Welke versie van de Smart TV app is geïnstalleerd? (Ga in de app naar Account > Instellingen > Over)


Als ik de gegevens invul logt hij wel in. 
 

De gegevens had ik toch al doorgegeven:

Versie Video MSA V600R019C10LNL08-Samsung-20221205-0563

Firmware T-PTMDEUC-1520.7


Hey @RobHTmob, ik bedoel de versie van de Odido TV app. Zou je die nog kunnen sturen? 


zie foto, maar daar staan toch echt de versiecodes die ik eerder getypt heb?


Hi @RobHTmob, je hebt helemaal gelijk, excuses.

Ik heb een taak voor je aangemaakt. Hopelijk kunnen onze techneuten het euvel verhelpen! 


Weet niet of er aan jullie kant vanavond wat anders is; maar ipv soms opnieuw inloggen is het vanavond iedere keer nadat de tv even heeft uitgestaan.


Hi @RobHTmob, er is niks veranderd. Het ticket is ook nog niet opgepakt. Hopelijk kunnen ze de oorzaak hiervan vinden! 


Er is een nieuwe box opgestuurd omdat de oude defect zou zijn?!? Heel deze conversatie gaat over het niet functioneren van de app op mijn Samsung TV…

Foutje kan, maar ik benoem specifiek de app, stuur versienummer van de app, typenr TV en notabene op jullie verzoek een filmpje van mijn tv en krijg dan een nieuwe box…

 


Ik snap ook niet waarom deze conclusie getrokken wordt, maar het zal wel te maken hebben met een kwestie van totale miscommunicatie aan onze kant. Sorry hiervoor! Ik heropen het ticket en benadruk met klem dat er naar de app gekeken moet worden.


Wat is de status? Heb nu een NLZIET abonnement afgesloten. Werkt prima maar is niet de bedoeling van het abo dat ik bij jullie heb…


Hey @RobHTmob, als het goed is is een monteur van Guidion aangestuurd. Je hebt een bericht gehad om een afspraak in te plannen met de monteur. Klopt dit? 


Ja klopt. Mijn vriendin heeft hem telefonisch gesproken, aangegeven dat er een nieuwe tvbox was toegestuurd maar dat we de app gebruiken. Zijn conclusie was dan ook dat het ergens anders aan moest liggen en de afspaak is geannuleerd.

Wat kan die monteur aan de fysieke installatie doen om het probleem op te lossen? Kunnen jullie zien of het hardwarematig kan zijn, dat jullie bv zien dat de verbinding weleens uitvalt oid? Anders is het softwarematig?


Hoi @RobHTmob, ik heb het meteen nagekeken! Na de melding van Jason heeft de technische dienst Guidion aangestuurd om jouw domein te onderzoeken en uit te sluiten. Ik heb de monteur opnieuw aangestuurd en ik wil je vragen om deze afspraak toch te maken. Dit zou het wellicht kunnen verhelpen! 😊 Groetjes, Ishana


Monteur van Guidion heeft zeker zijn best gedaan, probeerde op alle manieren mee te denken maar helaas zonder resultaat.

 

Onderstaand wat hij gedaan heeft:

“klant geeft aan dat ze elke dag opnieuw op odido app moeten inloggen. Ik heb kruising uitgesloten, snelheid is goed. Odido app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. 2de tv account aangemaakt. Hiermee klant domein uitgesloten.”


Hey @RobHTmob, er komt binnenkort een nieuwe update aan. Mag ik je vragen om te wachten op de update? Dan wordt de app namelijk overgezet naar de Odido Online TV app. Hopelijk is daarmee ook deze bug opgelost! 


@Tommie van Odido weet je ook een exacte datum voor deze update? Of hoeveel dagen weken het ongeveer kan duren bedankt alvast!


Hi @Marvin36, dit gaat om een andere update maar wellicht zit hier ook de fix in voor de Frame. Ik heb nog geen concrete datum jammer genoeg. 


@Tommie van Odido 

Oke hopelijk gaat de update snel komen. Misschien is daarmee het probleem voor de frame ook opgelost. Geen concrete datum maar wel een indicatie ongeveer hoe lang het kan duren is dat voor de kerst? Of gaat het nog weken, maanden duren? 


De update is goedgekeurd dus nu is het wachten tot de update gelanceerd wordt @Marvin36! Ik denk niet dat dit nog lang zal duren. 


Reageer