Skip to main content

Lees dat er wel erg veel storingen zijn met de Amino. Powerflip, reset, enz. zou het probleem verhelpen en dat is ook zo. Maar de volgende dag hebben we weer hetzelfde probleem. Het is inmiddels duidelijk dat er een fout zit in het kastje zelf, hardware en/of software. Natuurlijk is dit ook bij de de provider bekend maar leggen ze de oplossing bij de goedwillende community want dat is beter voor de jaarcijfers.

Goedemiddag @MichelJC, welkom op de Community! 🙋‍♂️

Het probleem met de Aria 7x is inderdaad al langere tijd uitvoerig in onderzoek bij de leverancier, dat kan een reden zijn waardoor het proces vertraagd wordt. We zijn nu in afwachting op een workaround of definitieve oplossing om dit probleem te verhelpen. 

Graag bied ik onze specialisten een extra voorbeeld aan namens jou, als dat mag natuurlijk. Kun je de onderstaande vragen zo uitgebreid mogelijk beantwoorden, alsjeblieft? Dan speel ik het meteen door zodat het sneller hersteld kan worden.

-Wat ervaar je precies qua problemen?

-Op welke zender stond de TV toen de box vastliep?

-Welk programma was je aan het kijken?

-Weet je hoe laat ongeveer de box vastliep? Noteer datum/tijdstip;

-Kijk je: LiveTV, Terug Kijken of gaat het om een opname?

-Serienummer & MAC-adres van de TV Box

 

Alvast enorm bedankt voor je hulp!


Hier het zelfde probleem. 

Het is alleen niet tijdens het gebruik van de Animo box of tijdens het tv kijken.

 

Het probleem doet zich alleen voor als we de tv en de box uitgezet hebben en dan de volgende dag of een paar uur later weer aanzetten. 

 

Dan krijgen we 9 van 10 keer een melding dat er geen verbinding is. Terwijl je door die melding heen wel de tv gewoon ziet. 

Alleen je kan niks met de afstandsbediening dus niet van zender veranderen of uitzetten.

 

Na powerflip altijd (tijdelijk) het probleem verholpen. 


Hi @BjornK78, heel goed dat je het aangeeft! Ik help je graag, want je hoort zonder problemen tv te kijken. Ik heb meteen jouw verbinding gecheckt en hierin zie ik de TV Boxen niet terugkomen. Kun je aangeven of deze rechtstreeks zijn aangesloten op het modem? Zo niet, dan wil ik je vragen om dat te doen. Geldt dit probleem trouwens voor beide TV Boxen of enkel voor één van de twee? Wil je een factory reset van de TV Box(en) uitvoeren? Hier lees je hoe je dat doet. Kun je vervolgens aangeven of dit het probleem heeft verholpen? Ik hoor het graag, want ik wil dit fixen! 💪


Hi @BjornK78, heel goed dat je het aangeeft! Ik help je graag, want je hoort zonder problemen tv te kijken. Ik heb meteen jouw verbinding gecheckt en hierin zie ik de TV Boxen niet terugkomen. Kun je aangeven of deze rechtstreeks zijn aangesloten op het modem? Zo niet, dan wil ik je vragen om dat te doen. Geldt dit probleem trouwens voor beide TV Boxen of enkel voor één van de twee? Wil je een factory reset van de TV Box(en) uitvoeren? Hier lees je hoe je dat doet. Kun je vervolgens aangeven of dit het probleem heeft verholpen? Ik hoor het graag, want ik wil dit fixen! 💪

Sorry voor de late reactie. 

Ben pas weer even bezig geweest. Ben er inmiddels achter dat het niet door de TV boxen zelf komt. 

Het modem start regelmatig opnieuw op met het gevolg dat er op dat moment geen internet via kabel of wifi is. De boxen hebben dan natuurlijk ook geen verbinding. 1 box herstelt zich zelf nadat er weer verbinding is. De andere box alleen niet. Daar moeten we even de stekker uittrekken en terug doen, dan is het probleem weg.

De TV boxen zijn trouwens via een powerline verbinding aangesloten.

 

Maar het werkelijke probleem is dus het modem de Zyxel T-50. Die zich zelf op random tijden herstart.

Heb alle dingen geprobeerd. Van stroom halen kabels los en weer aansluiten. De mediaconverter opnieuw opstarten.

Ook het modem ook al een factory reset gegeven. 

Niks heeft geholpen om het opnieuw opstarten probleem te verhelpen.

10/1 tussen 11:00 en 11:30 is hij opnieuw opgestart.

Afgelopen nacht 11/1 rond 2:00

En 11/1 rond 14:00

Dat zijn in ieder geval tijden wanneer het modem uit zich zelf opnieuw opstart.

 


Hi @BjornK78, geen zorgen - al super dat je hier opnieuw op terug kon komen! Heel erg bedankt voor deze aanvulling. Ik ben opnieuw jouw verbinding gaan checken en ik zie verschillende lease time errors terug. Een lease time error ontstaat wanneer het apparaat geen geldige lease gepusht kan krijgen vanuit de DHCP-server; dit komt vaak doordat het uitgelezen MAC-adres niet overeenkomt. Dit kun je herstellen door alle aangesloten apparaten los te koppelen, het modem te resetten en daarna een reprovisie op het modem en de WAN (de binnenkomende verbinding) te laten uitvoeren. De reprovisie kun je aan ons verzoeken, dit doen we met alle plezier voor je. Kun je hier een seintje geven als je alles opnieuw hebt opgestart? Dan ga ik graag verder voor je aan de slag. 


@Lisa Ik zal als ik thuis kom nogmaals alles los halen en een reset doen. 

Maar ik zal pas eind van de middag of begin avond thuis zijn. Is er dan nog iemand die de reprovisie kan doen? Of word dat op z'n vroegst dan morgen ochtend?

 


@Lisa Ik heb vanavond eerst gekeken of de juiste voeding er in zat en dat was goed. Daarna heb ik de fabrieksreset gedaan. Nu zit alleen de voeding en de WAN kabel er in. 

Ik hoor graag wanneer de reprovisie gedaan kan worden.


Hi @BjornK78, helemaal super dat je hiermee aan de slag kon - dankjewel voor je medewerking! 😁 Zojuist heb ik de reprovisie uitgevoerd en ik hoor heel graag of je hierna een verbetering opmerkt. Houd je ons op de hoogte? Fingers crossed! 


Ok top ik hoop dat het geholpen heeft. Zal vanavond weer de boel verder aansluiten en dan gaan we het zien. 

Ik hou jullie op de hoogte.


Hi @BjornK78, helemaal super! Top dat je het vanavond kan testen. 


@Lisa Mijn vrouw zij dat ze in iedergeval rond 13:30 geen wifi had en even later weer wel. Ben dus bang dat de eerste herstart al was. 

Zal vanavond kijken naar de uptime.

Heb dr ook gevraagd om tijden te noteren mocht het weer gebeuren.


Inmiddels nog minimaal 2 keer opnieuw opgestart. 2e keer net na de erste keer van 13/1 13:30. En vanavond 13/1 rond 21:40

De reprovisie heeft niet veel uitgehaald lijkt het op. 


14/1 rond 05:00 ook weer opnieuw opgestart 


Hij bleef vandaag (14/1) verder zich goed houden na de herstart van 5:00 s'morgens

Tot nu net (14/1) 23:25 in een keer wifi weg. Kon op dat moment ook niet inloggen op de router. En 5 min later weer wel en inderdaad uptime van een paar minuten.


Afgelopen nacht ook weer een keer opnieuw opgestart uit zichzel. Vanmorgen ook weet even geen tijden meer vergetenop te schrijven. 

En vanmiddag rond 13:50 ook opnieuw opgestart.


Vanavond  15/1 om 21:30 nogmaals.


Hi @BjornK78, hartstikke fijn dat je deze verschillende tijdstippen zo concreet hebt bijgehouden! Ik had gehoopt dat de reprovisie verschil ging uitmaken, maar geen zorgen: we gaan dit oplossen. Zojuist heb ik een nieuw modem jouw kant op gestuurd. Je krijgt weer een Zyxel T-50, maar ik hoop dat je met dit modem direct ervaart dat het herstarten verleden tijd is. In je My T-Mobile Thuis omgeving kun je de bestelling van het nieuwe modem volgen: https://thuismy.t-mobile.nl/bestellingen. Laat je ons hier weten, zodra je het nieuwe modem in gebruik hebt of dit issue permanent is opgelost? 

Om tot het nieuwe modem zo min mogelijk hinder te ervaren, heb ik je ook voor de zekerheid in een privébericht voorzien van een 7-daagse Unlimited Data voucher. Zo kun je een hotspot maken van je telefoon en krijg je het herstarten van het modem minder mee. 


@Lisa ,Dank je wel zo ver.

Ik wacht het nieuwe modem af en als hij aangesloten is zal ik laten weten hoe het gaat.

Nogmaals dank je wel zover.


Hi @BjornK78, helemaal super - fijn dat je ons op de hoogte houdt! Heel graag gedaan. 


Vanavond het nieuwe modem aangesloten. Ben benieuwd hoe deze zich gaat houden. Tot nu toe ziet het er goed uit. We wachten af.


Hoi @BjornK78, blij te horen dat de verbinding op de box stand lijkt te houden met het vervangende modem. Bedankt voor het delen van de update! Ik hoop oprecht dat we geen updates meer krijgen want daarmee ga ik ervan uit dat alles goed gaat. Laat alsjeblieft aan het eind van de week nog eens weten of het allemaal net zo goed loopt! 😄


Hoi @BjornK78, blij te horen dat de verbinding op de box stand lijkt te houden met het vervangende modem. Bedankt voor het delen van de update! Ik hoop oprecht dat we geen updates meer krijgen want daarmee ga ik ervan uit dat alles goed gaat. Laat alsjeblieft aan het eind van de week nog eens weten of het allemaal net zo goed loopt! 😄

 

 

Goedenavond

 

@Jason De nieuwe modem is nu een week aangesloten. En tot nu toe nog geen één  keer uitgevallen dus dat ziet er goed uit.

Het enigste wat ik wat jammer vind is dat de 5Ghz zeer beperkt bereik heeft. Op de 1e verdieping is het al niet meer te onvangen helaas. Want daar staat de pc via een wifi verbinding.

 

Maar het belangrijkste is dat de modem niet meer elke dag meerdere keren opnieuw opstart.

 

 


Hi @BjornK78, dat klopt. de 5 GHz frequentie heeft een minder groot bereik dan de 2.4 GHz. Ik zie dat je bandsteering uit hebt staan. Het kan helpen om dit aan te zetten, apparaten switchen dan automatisch tussen de 2.4 GHz en 5 GHz frequentie. Die maken dan verbinding met de meest sterke frequentie. Hier lees je meer over in dit topic: 

Als je boven niet de gewenste snelheid behaalt kan je altijd wifi versterker aanschaffen. Als je hier meer vragen over hebt, stel ze gerust.


Het klopt dat de bandsteering uitstaat. Ik heb het expres uitgezet omdat ik soms problem had om met somige smart apparaten te verbinden.

De meeste werken alleen op 2,4 GHz en als ik op dat moment verbonden ben via het 5 GHz kanaal lukte het niet om in te loggen op de apparaten.

En ook het casten naar de tv gaf soms problemen daardoor. Daarom heb ik het uitgezet.

En wel beiden frequenties in mijn mobiel gezet mocht ik naar boven gaan en 5 GHz wordt slecht schakelt mijn mobiel vanzelf over op de andere frequentie.

 

Ik ben nu op het moment wel aan het kijken voor eventuel een extender of iets. De snelheid is opzich goed. Alleen het bereik van de 5 GHz niet dus die wel ik versterken zodat ik boven ook gebruik ervan kan maken.

 


Hi @BjornK78,  een wifi extender kan er zeker voor zorgen dat je ook op zolder beter bereik hebt. Hier lees je alles over onze Wifi Plus: 

Hiervoor moet je wel bandsteering aan hebben staan, zodat de wifi extender tussen beide frequenties kan schakelen. Dit zorgt voor het meest optimale bereik. 5 GHz heeft nu eenmaal een korter bereik dan de 2.4 GHz. Als je bandsteering uit hebt staan kun je los verbinding maken met de twee frequenties. Dit zorgt er voor dat je apparaten die zich dicht bij het modem bevinden, via een kortere weg, een snellere verbinding hebben via 5 GHz. De 2.4 GHz frequentie is er juist voor de apparaten die zich verder van het modem bevinden. Om hier meer stabiliteit in te krijgen, raad ik inderdaad aan, om Wifi Plus te overwegen.  


Reageer