Skip to main content

Connectie problemen met de Odido TV App op Samsung TV's

WilborII

Sinds de laatste week van maart 2025, heb ik connectie problemen met de Odido TV App op mijn Samsung TV's. 

Het model 2024 kan de TV App regelmatig niet vinden en na een herstart (TV Uit/Aan) vindt de connectie wel plaats.

Met het model 2018 moet ik, bij elke keer inschakelen van de TV, de inloggegevens opnieuw invoeren. Alvorens er geen connectie plaats vindt en de TV/App de opmerking geeft 'Kan je niet verbinden'. Dan moet je eerst de TV stroomloos maken en na de herstart de inloggegevens invoeren.

N.a.v. een melding door Teresa op 9 februari 2025, heb ik op beide TV's de Apps verwijderd en opnieuw gedownload en geïnstalleerd. Mij valt op dat beide downloads gedateerd zijn op 31-03-2025 maar dat de versie nummers niet gelijk zijn.

Citaat van Teresa:
Wij vragen altijd eerst om de app te verwijderen en opnieuw te installeren. Op die manier sluiten we uit dat het aan een verouderde versie ligt en wordt de app weer volledig opnieuw ingeladen. Is het inmiddels gelukt om dit te testen? Zo niet, wil je dit dan eens proberen?

Het Samsung model 2018 heeft de App met versie 2.0.5184 en het Samsung model uit 2024 heeft versie 2.0.3774, zie afbeeldingen. 

Waarom zijn er meerdere versie nummers in omloop?
En.....
na een keer Uit/Aan schakelen werkt mijn model 2018 nog steeds niet. M.a.w. geen verbetering!

Uitgelichte reactie

3 april 2025

Hey ​@WilborII, ik wil natuurlijk dat je met een stabiele verbinding tv kunt kijken.

Er zijn inderdaad meerdere versie's aanwezig, dit heeft met het bouwjaar van de tv te maken. Alle Samsung tv's tot 2022 hebben de nieuwste versie, 2023 en nieuwe moeten nog geupdate worden. Hier is het TV-team druk mee bezig. Wat bedoel je precies met:  Het model 2024 kan de TV App regelmatig niet vinden? Is de app dan helemaal niet te zien op je tv tussen al je applicaties? Dat je elke keer moet inloggen kan komen doordat je op veel apparaten bent ingelogd. Vind je het goed als ik je op alle apparaten uitlog om te testen of dit helpt?

Zou je mij ook kunnen vertellen hoe de tv's verbonden zijn met internet, is dit via wifi of bekabeld? Zou je mij dit willen laten weten? Dan ga ik het verder voor je onderzoeken. Alvast bedankt!

10 reacties

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • Moderator | Internet + TV
  • 13921 reacties
  • 3 april 2025

Hey ​@WilborII, ik wil natuurlijk dat je met een stabiele verbinding tv kunt kijken.

Er zijn inderdaad meerdere versie's aanwezig, dit heeft met het bouwjaar van de tv te maken. Alle Samsung tv's tot 2022 hebben de nieuwste versie, 2023 en nieuwe moeten nog geupdate worden. Hier is het TV-team druk mee bezig. Wat bedoel je precies met:  Het model 2024 kan de TV App regelmatig niet vinden? Is de app dan helemaal niet te zien op je tv tussen al je applicaties? Dat je elke keer moet inloggen kan komen doordat je op veel apparaten bent ingelogd. Vind je het goed als ik je op alle apparaten uitlog om te testen of dit helpt?

Zou je mij ook kunnen vertellen hoe de tv's verbonden zijn met internet, is dit via wifi of bekabeld? Zou je mij dit willen laten weten? Dan ga ik het verder voor je onderzoeken. Alvast bedankt!

WilborII
  • Auteur
  • is King of Content
  • 52 reacties
  • 3 april 2025

Duidelijk mbt. De verschillende versies.

Mbt. Het vinden….. de App (model 2024) staat in het TV overzicht, maar na het aanklikken start het niet op. Maw. Er gebeurt niets.

Kan jij zien op hoeveel apparaten ik ingelogd staat?

Er staan drie TV’s aangesloten, allen bekabeld met 1GB. Maar incidenteel 2 tegelijk. Meestal 1 TV in gebruik.

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • 13921 reacties
  • 4 april 2025

Hey ​@WilborII, ik kijk graag hoeveel apparaten er ingelogd zijn. Zou je je profiel alleen nog willen aanvullen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je rekeningnummer? Dan kan ik dat controleren, alvast bedankt! 

WilborII
  • Auteur
  • is King of Content
  • 52 reacties
  • 4 april 2025

Was een foutje…. Kan het niet verwijderen.

• heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 15 april 2025

Ik ervaar dezelfde problemen sinds eind maart. Betreft een samsung smart tv modeljaar 2021, vraagt elke keer om opnieuw inloggen met klantnummer. Soms geeft die aan dat er geen verbinding is en als je dan op "opnieuw verbinden" klikt gebeurd er niks en moet je de stroom van de tv halen, daarna kan je wel weer inloggen.

Erg frustrerend allemaal aangezien de app prima werkte voorheen.

WilborII
  • Auteur
  • is King of Content
  • 52 reacties
  • 16 april 2025

Bij mij is de status als volgt. In mijn geval is door Odido een case aangemaakt en volgens hen is het, voor bepaalde TV modellen, een algemeen probleem.

Op mijn Samsung TV model 2024, werkt de Odido TV App weer, echter nog niet op mijn Samsung TV model 2018. Wel is er wat veranderd.

De situatie nu (16042025) is dat ik, in bepaalde gevallen, niet meer de TV stroomloos hoeft te maken. Na het inschakelen van de TV en App, krijg ik de melding OPNIEUW VERBINDEN en moet ik de volgende handelingen uitvoeren;

1. Opnieuw verbinden lukt niet maar 'onder water' zie ik mijn klantnummer. Druk op de terugknop vd afstandsbediening en vervolgens Afsluiten bevestigen;
2. De Odido TV App opnieuw activeren. Nu is mijn Klantnummer highlighted en druk op Volgende;
3. Nu moet ik in mijn geval alleen de pincode nog invoeren en kan ik de TV app weer gebruiken.

Echter....

Afhankelijk van de termijn tussen UIT en AAN schakelen van de TV, is bij mij bepalend voor welke handelingen ik moet verrichten.

Na kort UIT en AAN schakelen, werkt de app direct.
Na een X-tijd, moet ik de TV weer stroomloos maken.
Na een langdurige X-tijd, treden mijn eerder genoemde handelingen inwerking.
(de termijnen/tijden van de X-tijden zijn niet bekend, niet bijgehouden)

Overigens..... de TV app, eenmaal geactiveerd, geeft de TV App geen problemen. Mi. is het een connectie/account probleem.

Misschien is deze informatie ook bruikbaar voor de Odido medewerkers in de strijd tegen de Bug(s) in de laatste Odido TV App update.

Voor mijn Samsung TV model 2018, draait App versie 2.0.5184 van 14042025.

Succes!

WilborII
  • Auteur
  • is King of Content
  • 52 reacties
  • 16 april 2025
Tommie van Odido schreef:

Hey ​@WilborII, ik kijk graag hoeveel apparaten er ingelogd zijn. Zou je je profiel alleen nog willen aanvullen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je rekeningnummer? Dan kan ik dat controleren, alvast bedankt! 

Goedemorgen Tommie,

Kan je mijn ingelogde apparaten noemen, ben benieuwd of er ook ‘anderen’ op mijn netwerk (mee)kijken. Graag privé beantwoorden.

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • 13921 reacties
  • 17 april 2025

Ik heb het privé naar je doorgestuurd ​@WilborII

• heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 22 april 2025

Hallo, 

Ik wilde een nieuw issue inschieten maar ik heb exact het probleem dat ​@WilborII beschrijft. Samsung QLED QE65Q80T uit 2020. Ik moet sinds paar weken elke dag opnieuw inloggen. Soms alleen de code, soms klantnummer met code. Word er aardig gek van inmiddels. 

Draai op App versie 2.0.5184.

Wat kunnen jullie hieraan doen? ​@Tommie van Odido 

gr,

Tim

Uiteraard al geprobeerd app te verwijderen en opnieuw te installeren. Internet doet het gewoon. Netflix reageert direct. 

WilborII
  • Auteur
  • is King of Content
  • 52 reacties
  • 23 april 2025

Gisteren (22042025), contact gehad met een medewerkster van de afd. Techniek. M.b.t. deze topic en degene over de Opstart Instellingen (zie mijn topic van 17042025), heeft bij Techniek en App-engineers, de volle aandacht. M.a.w. nog lopende issues!

Volgens zeggen is één van de problemen (na de App-update van eind maart 2025) het bewerken/ontwikkelen van een op 'maat gemaakte TV-App'. De App moet 'universeel' zijn, maar ook gericht op een persoonlijk TV-model. En mijn invulling.... het Samsung model 2018 staat mogelijk achteraan in de rij, want met mijn Samsung model 2024 heb ik geen last meer van opstartproblemen.

Hierbij de link naar de TV's, welke geschikt zijn voor de Odido TV-app:
https://www.odido.nl/tv/tv-kijken-zonder-kabel/geschikte-apparaten?msockid=27dcc5f8dfaa6ffe10f0d02ede4f6e15

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen