Skip to main content

Sinds ongeveer 27 december zijn er problemen met Cloud-opnames van Animal Planet.

De geplande opnames worden opgenomen en staan onder 'Cloud opnemen'. Ook de info over de afleveringen wordt getoond.

Bij het openen van een opname verschijnt de naam van het opgenomen programma en de voortgangsbalk verschijnt onderin met de starttijd (00:00:00) en de totaaltijd. Het scherm blijft echter zwart en vooruit spoelen werkt niet. Kortom de opname wordt niet afgespeeld.

Dit probleem doet zich tot op heden voor bij alle opnames van Animal Planet. Dit is balen omdat ik nu veel opgenomen afleveringen niet kan terugkijken.

Is hier een oplossing voor?

Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet,

Elwin. 

Voor de volledigheid:

programma's kunnen wel live op Animal Planet worden bekeken.

Programma's terugkijken d.m.v. de functie 'naar begin' werkt ook niet. Er gebeurt hetzelfde als bij opgenomen programma's. 


Hi @elwin68, super dat jij zo helder jouw verhaal deelt! Ik ga je hier graag bij helpen, want ook de programma's van Animal Planet hoor jij zonder problemen op te nemen. Ik kan me voorstellen dat je hier van baalt, dus we gaan samen op zoek naar de oplossing. Zou je een zogenoemde powerflip kunnen uitvoeren? Dit doe je als volgt:

Wil je het modem en de TV Box van de stroom halen? Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box.

Heeft dit ervoor gezorgd dat jij weer probleemloos de opgenomen programma's van Animal Planet in kunt zien? Zo niet, dan heb ik nog een troef in handen die ik met je wil delen. Wellicht is de boosdoener dat je geen opname capaciteit meer hebt. Zou je per kleur een korte terugkoppeling aan mij kunnen geven?

  1. Menu van de TV Box > Account
  2. Mijn opname > Cloud opnemen
  3. Onderin de pagina in het balkje zie je:
    • Hoeveel verbruikt (Magenta kleur)
    • Geplande opnames (Blauwe kleur)
    • Beschikbaar (Witte kleur)

Kun je hiermee uit de voeten? Als je hiermee aan de slag gaat, dan zou dat super zijn. Vervolgens kijk ik dan graag weer hoe ik je verder kan helpen, om dit zo snel mogelijk te fixen! 🎈


Hi @Lisa

Bedankt voor het meedenken. 

De powerflip heb ik uitgevoerd. De opgenomen programma's op Animal Planet vanaf 27 december 2021 kunnen nog steeds niet worden afgespeeld, alles van daarvoor wel. Het terugkijken van een gemist programma met de functie 'naar begin' werkt ook nog niet.

Er is mij wel iets anders opgevallen. De opnames kunnen wel worden terug gekeken via TV Anywhere. Sterker nog, als een opname via TV Anywhere is geopend en weer afgesloten kan dezelfde opname via de Tv-box worden bekeken. Wel omslachtig maar ik kan de opnames in ieder geval terugkijken. 

M.b.t. de capaciteit zijn de waarden als volgt:

- voltooid: 35,6 uur

- gepland: 27,1 uur

- beschikbaar: 137,3 uur

 

Ik hoop dat je met het bovenstaande de oorzaak van het probleem kunt vinden.

 

Groet Elwin. 


Hi @elwin68, heel fijn dat je hier meteen mee aan de slag bent gegaan! Dankjewel voor de duidelijke aanvulling. Zojuist heb ik dan ook een verzoek ingediend bij de technische dienst om hier verder in te duiken. Ik ben in ieder geval heel blij om te lezen dat jij via TV Anywhere nog wel van de opnames kunt genieten. Ik ga er in ieder geval voor zorgen dat jij dit hopelijk ook zo snel mogelijk weer via Cloud Opnemen kan terugkijken. Houd er rekening mee dat het enkele dagen kan duren voordat dit onderzoek succesvol is afgerond. Ik ga dit in ieder geval nauwettend voor je in de gaten houden! 😊


Hi Lisa, 

Bedankt voor je antwoord. Ik wacht het even af. 

Groet, 

Elwin


Heel graag gedaan @elwin68! Ik heb nog één vraag voor je. Je gaf al in een eerder bericht aan dat dit probleem zich voordoet op alle opnames van Animal Planet. Zou je enkele programma's kunnen noemen? Dan kan ik dat aan het onderzoek toevoegen en komt de oplossing hopelijk nog sneller boven tafel. 


Hi Lisa, 

 

De volgende programma's:

- pitbulls and parolees

- animal cops houston

- cats and dogs

- cats from hell

 

Groet Elwin


Hi @elwin68, helemaal top! Ik heb dit er gelijk aan toegevoegd. Ik spreek je weer zodra ik een update terugzie. Alvast een heel mooi weekend! 


Hi @elwin68, ik heb goed nieuws! De issues op Animal Planet zijn inmiddels opgelost door mijn collega van de technische dienst. Klopt het dat jij ook weer zonder problemen de programma's van Animal Planet kunt opnemen en bekijken via Cloud Opnemen? Ik hoor het graag van je! 😁


Hi @Lisa,

Er is vanmorgen een opname geweest op Animal Planet en heb het getest.

Helaas is er hetzelfde probleem bij het terugkijken. 

Groet,

Elwin 


Hi @elwin68, dankjewel dat je dit gelijk bent gaan testen! Wat rot om te lezen dat het probleem zich bij jou nog steeds voordoet. Ik heb mijn collega van de technische dienst dan ook gelijk op de hoogte gebracht van deze update. Ik hoop je snel te kunnen voorzien van een nieuwe update met een nieuwe oplossing! 


Hi @elwin68, ik wil je graag laten weten dat mijn collega van de technische dienst dit door heeft gezet naar onze IT-afdeling! Het blijkt dus gecompliceerder te liggen en daarom is er nu een andere afdeling ingeschakeld om hierbij te helpen. Het kan dan ook iets langer duren voordat ik je van een nieuwe update voorzie, maar ik blijf dit checken voor je! 


Hi @Lisa

Bedankt voor het doorgeven, wacht ik het nog even af.

 

Groet Elwin


Heel graag gedaan! Dankjewel voor jouw begrip en geduld @elwin68! ❤️


Hi @Lisa ,

Ik weet niet of er op afstand iets gewijzigd is maar de problemen met de cloud-opnames op Animal planet lijken opgelost te zijn.

Gisteravond viel het mij bij thuiskomst op dat de tv-ontvanger aan stond terwijl ik dit niet gedaan had. Er was geen enkele reactie op de afstandsbediening, ook het uitzetten van de tv-ontvanger niet. Ik heb de stroom toen van de tv-ontvanger gehaald en na 10 seconden weer aangesloten waardoor deze opnieuw opstarte. Er was weer reactie op de afstandsbediening.

Later op de avond heb ik een cloud-opname van Animal planet proberen terug te kijken en dit verliep direct goed. Ditzelfde heb ik vanmorgen ook geprobeerd met een nieuwe opname en dit werkte ook.

Het probleem lijkt dus opgelost.

Ik hou het de komende tijd in de gaten.

Een fijn weekend en bedank voor jouw tijd.

Groet Elwin.


Wat ontzettend fijn om te lezen @elwin68! Dit is een top begin van het weekend. Super dat je dit ook bij mij aankaart. Ik zie nog zelf nog geen nieuwe update op het onderzoek, dus ik heb zojuist aan mijn collega's laten weten dat het probleem bij je verholpen is. Helemaal top! Dankjewel voor jouw geduld van de afgelopen tijd. Ik hoop dat jij vanaf nu probleemloos kunt genieten. Als je nog andere vragen hebt, klop dan gerust weer aan. Voor nu een heel mooi weekend! 🎈


Hoi @Lisa

Helaas is hetzelfde probleem sinds gisteren weer aanwezig op Animal Planet. Zowel gisteren als vandaag kan ik de Cloud-opnames niet direct bekijken, wel als ik ze eerst start via tv- anywhere. 

Ik hoop dat er een definitieve oplossing wordt gevonden.

 

Groet Elwin. 


Hi @elwin68, ik wil je heel graag laten weten dat de IT-afdeling nog druk bezig is om hier een structurele oplosing voor te vinden! Ik had gehoopt dat dit issue bij jou uit zichzelf was verdwenen, maar goed dat jij je weer meldt. Ik blijf je dan ook op de hoogte houden van de status. We willen dit echt definitief oplossen! 


Hoi @Lisa

Bedankt voor het melden. Ik wacht jouw reactie af.

Groet Elwin


Hi @elwin68, ik wil je graag laten weten dat ik vrijdag bij een tv meeting ga vragen om een concrete status update voor de problemen met Animal Planet! Ik hoop je dan te kunnen voorzien van een terugkoppeling. 


Hi @Lisa

Bedankt voor de update. Ik hoop dat ze snel een oplossing voor het probleem hebben. 


Hi @elwin68, zoals ik onlangs bij je aangaf heb ik mijn collega's van de IT-afdeling gevraagd om een concrete update! Het issue is nog volop in onderzoek en er kon dan ook nog niks concreets met mij gedeeld worden door mijn collega's. Toevallig zie ik in een update van vandaag dat er bijna een tijdelijke workaround is ontwikkeld, die ervoor zou moeten zorgen dat dit probleem wordt opgelost. Ik hoop deze snel aan jou mee te kunnen geven! ☘️


Hi @elwin68, ik heb goed nieuws! Vanochtend heb ik doorgekregen dat dit issue zou moeten zijn opgelost. Kan je aangeven of dit ook voor jou geldt? Dat zou een super mooi begin zijn van het weekend! 🎈


Hi @Lisa

Bedankt voor de update. Het zou mooi zijn als het is opgelost, ik ga het vanavond en morgen testen. 

 

Groet, 

Elwin 


Helemaal super, dankjewel @elwin68! Fingers crossed!