Skip to main content

Ik probeer al een tijdje om de T-Mobile TV werkend te krijgen op mijn Chromecast.
Alles gaat goed tot na het invoeren van de klantnummer en pincode.
Ik krijg de melding dat er iets is misgegaan.

Ik gebruik een eigen modem, FritzBox 7590 waar als ik de mediabox er op aan sluit wel normaal werkt.

De instellingen in het modem heb ik al een aantal keren nagekeken en lijken allemaal goed te staan op VLAN ID 300.

Wat zou ik nog kunnen doen dat de App werkend is?
N.B.: De Chromecast App werkt normaal als ik de Zyxel modem aan de lijn hang.

Voor een chromecast om te werken moet alles in hetzelfde IP domein zitten. Dus je hebt de Zyxel geheel weg en de ONT direct op de Fritzbox gezet? Dan zou er maar 1 LAN segment moeten zijn en de Chromecast werken. Vlan300 geldt voor alle aangesloten apparatuur.  Dus als je laptop/telefoon wel werkt, dan is de vlan instellingen in orde.


Ja de zyxel is er compleet tussenuit.
PC/Laptop/telefoon en ChromeCast zitten in het zelfde netwerk.
Als ik bijvoorbeeld Twitch op de ChromeCast gebruik heeft deze geen problemen, het is echt puur alleen de TM TV die een foutmelding aangeeft


Reageer