Skip to main content

Chromecast kan bepaalde opgenomen programmas via App niet streamen

• October 16, 2025
  • 12 reacties
  • 373 Bekeken

Chromecast kan bepaalde opgenomen programmas via App niet streamen terwijl andere opgenomen programmas van dezelfde zenders en netflix wel werken. We nemen vaak programmas op en casten die naar een TV scherm, voor het grootste gedeelte van de opgenomen programmas werkt dit wel maar sommige programmas (van dezelfde zenders) werken niet. Voorbeeld is nieuwe seizoen Have I Got News For You van BBC en ook Dit Was Het Nieuws vd NPO. Er zijn er nog een aantal. Netflix, Youtube etc werkt ook allemaal via chromecast op de TV.

October 17, 2025

Hey ​@PinkFloyd, welkom op onze community!

Ik wil natuurlijk dat je je favoriete opnames gewoon kunt streamen. Ik heb dit toevallig een paar dagen geleden eerder gehoord, kan je mij wat meer informatie hierover geven? Dan kan ik het met zoveel mogelijk informatie doorzetten naar de juiste afdeling. ALvast bedankt!

• Kun je aangeven welke Chromecast je gebruikt en welke versie van de app je hebt geïnstalleerd? 

• Is dit bij alle opnames het geval of bij enkele opnames? (Kun je aangeven over welke het gaan?)

• Wil je eens testen of het lukt om via een andere telefoon of tablet te casten?

• Kun je de Chromecast eventueel eens resetten naar fabrieksinstellingen en daarna opnieuw koppelen?

Zou je daarnaast je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je IBAN in je profiel willen zetten? Dan kan ik in het systeem verder meekijken of er iets misgaat aan onze kant. Laat je me weten wat er uit deze stappen komt? Dan zoeken we het samen verder uit!

12 reacties

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • October 17, 2025

Hey ​@PinkFloyd, welkom op onze community!

Ik wil natuurlijk dat je je favoriete opnames gewoon kunt streamen. Ik heb dit toevallig een paar dagen geleden eerder gehoord, kan je mij wat meer informatie hierover geven? Dan kan ik het met zoveel mogelijk informatie doorzetten naar de juiste afdeling. ALvast bedankt!

• Kun je aangeven welke Chromecast je gebruikt en welke versie van de app je hebt geïnstalleerd? 

• Is dit bij alle opnames het geval of bij enkele opnames? (Kun je aangeven over welke het gaan?)

• Wil je eens testen of het lukt om via een andere telefoon of tablet te casten?

• Kun je de Chromecast eventueel eens resetten naar fabrieksinstellingen en daarna opnieuw koppelen?

Zou je daarnaast je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je IBAN in je profiel willen zetten? Dan kan ik in het systeem verder meekijken of er iets misgaat aan onze kant. Laat je me weten wat er uit deze stappen komt? Dan zoeken we het samen verder uit!

• Auteur
  • is een Top Poster
  • October 17, 2025

Zie hieronder voor antwoorden in bold

• Kun je aangeven welke Chromecast je gebruikt en welke versie van de app je hebt geïnstalleerd? Chromecast versie, 3rd generation

Firmwareversie van systeem: 291998

Firmwareversie van Cast: 1.56.291998

Odido App i 2.6.3

Enkele opnames, maar het worden er steeds meer lijkt het. Nu iig oa alle opnames van Lubach (RTL4), recente opnames van Dit was het nieuws (NPO1), nieuwe seizoen Have I Got News for You (BBC, oude seizoenen werkten wel)

Ook via mijn iPad werkt het niet met dezelfde programma’s en met andere opnames wel en ook met andere apps zoals Netflix en YouTube. 

Chromecast gereset naar fabrieksinstellingen en opnieuw gekoppeld maar nog steeds hetzelfde, sommige programmas streamen niet (“geen content om te casten") en andere werken wel weer meteen. 

Zou je daarnaast je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je IBAN in je profiel willen zetten? → ingevoerd in profiel

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • October 20, 2025

Bedankt voor alle informatie ​@PinkFloyd, zou je toevallig een filmpje kunnen maken van wat je ook daadwerkelijk te zien krijgt? Je kunt deze delen via een WeTransfer linkje, dan zet ik alles in 1x voor je door zodat onze technische dienst het kan oplossen! 

• heeft eerste post geplaatst
  • October 20, 2025

Beste,

ik verblijf op dit moment voor langere tijd in Portugal en heb hetzelfde probleem met het casten van opgenomen programma’s. Enkele weken geleden werkte dat nog goed maar nu kan ik recent opgenomen programma’s niet meer casten terwijl de ouder opgenomen programma’s wel kunnen worden gecast. Het ligt dus niet aan de chromecast maar aan de Odido app. Bij het casten zie ik het Odido logo in beeld met een eindeloos draaiend cirkeltje alsof hij probeert te laden. Dat geldt zowel voor de publieke als de commerciële zenders. Het lukt wel om binnen de 7-daagse periode programma’s terug te kijken maar dan kun je reclames niet doorspoelen. Graag een spoedige oplossing.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • October 21, 2025

Bedankt voor alle informatie ​@PinkFloyd, zou je toevallig een filmpje kunnen maken van wat je ook daadwerkelijk te zien krijgt? Je kunt deze delen via een WeTransfer linkje, dan zet ik alles in 1x voor je door zodat onze technische dienst het kan oplossen! 

Hoi, op TV is eigenlijk niks te zien behalve alleen maar een Odido scherm met een loading symbool en op mijn telefoon op een gegeven moment bijgevoegde boodschappen “Er is iets misgegaan. Probeer het later nog eens” en “geen content om te casten”. Zie beide bijlagen 

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • October 22, 2025

Bedankt voor de terugkoppeling ​@PinkFloyd, ik zet dit graag voor je door. Hiervoor heb ik nog een paar dingen van je nodig, kan je de volgende vragen beantwoorden? Dan zet ik het door naar de technische dienst!

• Wat is het merk apparaat waarmee je probeert te casten?
  • Type apparaat (voorbeeld: iPhone [X], iPad [X], iPod etc. (vergeet versienummer / toevoeging niet) of Samsung Galaxy S7, Lenovo Tab, HTC one )
  • iOS of Android versie

• Auteur
  • is een Top Poster
  • October 22, 2025

Zie antwoorden dikgedrukt>

Bedankt voor de terugkoppeling ​@PinkFloyd, ik zet dit graag voor je door. Hiervoor heb ik nog een paar dingen van je nodig, kan je de volgende vragen beantwoorden? Dan zet ik het door naar de technische dienst!

• Wat is het merk apparaat waarmee je probeert te casten?
    Apple
  • Type apparaat (voorbeeld: iPhone [X], iPad [X], iPod etc. (vergeet versienummer / toevoeging niet) of Samsung Galaxy S7, Lenovo Tab, HTC one )
    Iphone 14 Pro Max
  • iOS of Android versie
    IOS versie 18.6.2 

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • October 23, 2025

Hey ​@PinkFloyd, bedankt voor de resterende informatie. Ik heb meteen een ticket voor je aangemaakt, onze technische dienst gaat het verder onderzoeken! 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • November 1, 2025

Hey ​@PinkFloyd, bedankt voor de resterende informatie. Ik heb meteen een ticket voor je aangemaakt, onze technische dienst gaat het verder onderzoeken! 

Al enig zicht op een oplossing? Er komen steeds meer programma’s bij die niet te casten zijn

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@PinkFloyd, vanuit het lopende onderzoek heb ik nog geen nieuws. Er loopt een incident voor, zodat de technische dienst met meer ogen kan zoeken naar de oplossing. Wanneer deze er is, laten we je dit weten en sluiten we het onderzoek. Ik dank je voor nu van harte voor je geduld!

• Auteur
  • is een Top Poster
  • November 16, 2025

Hoi, het is nu een maand geleden en meer dan 3,5 week toen het onderzoek begon. Is er al iets bekend? het aantal programma’s dat niet meer werken is nu erg hoog en kan bijna niks meer van opgenomen programma’s kijken via chromecast (terwijl terugkijken binnen 1 week wel werkt met zelfde programma via chromecast) wat we in 1 ruimte moeten gebruiken voor tv. Ik denk er serieus aan om abonnement op te zeggen want er is weinig meer te kijken zo. 

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • November 17, 2025

Hey ​@PinkFloyd, ik begrijp je sentiment hierin vollegid. Echter is het probleem moeilijk te achterhalen. Onze leverancier is nog steeds druk bezig om het probleem te achterhalen zodat ze het kunnen oplossen, het onderzoek is in volle gang!