Skip to main content

Krijg sinds vanmorgen niet meer gecast naar tv. Elke keer sorry er is een probleem probeer later. Tv werkt wel op telefoon maar zodra ik wil casten naar vhromecasy gaat het fout . Eerder geen probleem app opnieuw geïnstalleerd ook cache etc schoongemaakt niks helpt helaas.

Hi @Brt69 ,

Inmiddels een vraag vanuit onze technische specialisten om het probleem nog beter te benaderen. Het gaat hierbij om de volgende punten: 

  • Vanaf welk Android apparaat wordt er gestreamd? Belangrijk welke merk en type?
  • Naar welk merk TV en welke uitvoering wordt er gestreamd? 
  • Ook zijn de onze specialisten naar een voorbeeld programma, waarbij het niet werkt. Denk hierbij aan datum, tijd, zender en welk programma
  • Is het mogelijk een foto/screenshot te maken van de foutmelding die gezien wordt? Met deze screenshot is onze technische dienst heel erg gebaad
  • Vanuit onze technische dienst wordt ook gevraagd om de volgende app te downloaden: DRM Info (link is klikbaar) en het resultaat van het programma met ons te delen via een screenshot. Dit laat ons zien of er geen blokkade is via de telefoon

Ik begrijp het; een flinke lijst. Maar ik denk dat dit zeker laat zien dat we het probleem erg serieus nemen. We horen dan ook graag wat de uitkomst is van de stappen. 


Telefoons

Motorola Moto G4

One plus 6

Samsung Galaxy S9

Tv's

Panasonic en een Philips

Het probleem komt nu alleen voor bij het casten van zender Veronica?

Kan de app niet downloaden?

 


 


 


Hoi @Brt69 ,

Nogmaals bedankt voor alle gegevens! Ik heb deze direct doorgezet naar onze technische specialisten voor verder onderzoek. Ik weet zeker dat we hard aan de slag gaan om dit zo snel mogelijk voor je op te lossen. We houden je op de hoogte! 


Beste Boris

Is er al iets bekend?

We blijven problemen ondervinden met het casten van Veronica?


Hoi @Brt69 ,

Ik heb direct voor je nagevraagd wat de status van het onderzoek is. De technische dienst heeft mij gevraagd om de laatste stap van de vragenlijst nog bij je langs te gaan. Als die binnen is, kunnen we direct nieuwe stappen nemen. Het gaat hierbij om de volgende stap: 

  • Vanuit onze technische dienst wordt ook gevraagd om de volgende app te downloaden: DRM Info (link is klikbaar) en het resultaat van het programma met ons te delen via een screenshot. Dit laat ons zien of er geen blokkade is via de telefoon

Ik wil je graag vragen deze stap nog uit te voeren en het resultaat met ons te delen. Alvast heel erg bedankt voor de genomen moeite. 

 


Beste Boris

 

De link werkt niet 

"Deze site is niet bereikbaar" 

 


Heb in de Playstore een DRM info app gedownload.

Hier het resultaat.

 


Hi @Brt69, helemaal top! Merci voor het downloaden en het doorzetten van het screenshot. Ik heb dit dan ook meteen aan het lopende onderzoek toegevoegd, zodat de technische dienst hier verder mee aan de slag kan. Zodra er meer informatie nodig is - of wanneer er een update bekend is - dan hoor jij van ons. Ik wil namelijk dat jij zo snel mogelijk zonder problemen Veronica kan casten! 😊


Hoi!

Hier niet veel anders! Gek genoeg gaat het bij mij alleen om rtl4, 5 en 7,sbs6, net 5 en Veronica.

Alle andere zenders doen het prima! Incl. tlc en ESPN e.d.

Mvg Erik 


Hoi @eklinkhamer ,

Ook bij jou kijken we graag mee! Ervaar je dit probleem alleen als je via de Chromecast aan het casten bent en zijn de zenders wel helemaal bereikbaar met TV Anywhere? In dit geval wil ik ook jou vragen naar de volgende zaken: 

  • Vanaf welk Android apparaat wordt er gestreamd? Belangrijk welke merk en type?
  • Naar welk merk TV en welke uitvoering wordt er gestreamd? 
  • Ook zijn de onze specialisten naar een voorbeeld programma, waarbij het niet werkt. Denk hierbij aan datum, tijd, zender en welk programma
  • Is het mogelijk een foto/screenshot te maken van de foutmelding die gezien wordt? Met deze screenshot is onze technische dienst heel erg gebaad
  • Vanuit onze technische dienst wordt ook gevraagd om de volgende app te downloaden: DRM Info (link is klikbaar) en het resultaat van het programma met ons te delen via een screenshot. Dit laat ons zien of er geen blokkade is via de telefoon

Met deze extra informatie kunnen wij aan de slag! Laat je het ons weten? 


@Boris hoi!

Wij krijgen beiden met Android dezelfde meldingen.

De ene is een Samsung S21 en de andere een huawei p30

De tijdstippen doen er niet toe, het werkt op geen enkel moment van de dag. 

Hij heeft tot aan afgelopen zomervakantie zonder problemen gewerkt met dezelfde tv, zelfde chromecast en zelfde telefoons.

Sbs6, rtl4, 5 en 7, Veronica.

Op de TV (LG) volgt dan een roze scherm met T-mobile logo. Op de app staat er 'geen content geselecteerd'.

Echter doen alle zenders het in de app wel!

 

Hopelijk hebben jullie zo voldoende info.

DRM info site ding link doet het helaas ook niet..

 

Mvg Erik 


Hi @eklinkhamer ,

Dank je voor de volledige en snelle terugkoppeling! Met deze informatie kunnen we al een hoop. Toch is het nog nodig om de informatie van de app te delen. Zonder dit gegeven, wil de technische dienst het anders niet oppakken. Ik hoop dat ik met deze link naar DRM Info (link is klikbaar), de goede site hebt gedeeld. Anders is ook de app te vinden in de Play Store onder ‘DRM Info’. Wil je hiervan de uitslag nog met ons delen? Ik hoor het graag! 


Goedemorgen,

ik heb dit probleem sinds een aantal dagen ook. Streamen naar Chromecast geeft dezelfde melding als dat ik zie in de screenshots van deze post. Ik heb een Samsung Galaxynote 10 met Android 12. Mijn vrouw heeft een Samsung s8 met Android 9 en daar lukt het wel mee. 

 

Streamen van Netflix en andere programma's via mijn Samsung gaat wel goed. Enkel probleem met T-Mobile TV anywhere app. 


Hi @Torilini, hartstikke goed dat je dit aangeeft! Ik kan je gelukkig laten weten dat de technische dienst druk bezig is om dit issue te verhelpen. Merci dat je alvast enkele informatie hebt doorgegeven, want dit helpt de technische dienst enorm. Mijn collega's hebben gevraagd of we nog enkele voorbeelden kunnen doorzetten, dus ik ontvang graag nog de onderstaande informatie van je. Als je hier nog op terug kunt komen, dan zou dat super zijn:

  • Zijn de apparaten verbonden via hetzelfde wifi-netwerk? 
  • Hebben jullie de Chromecast, de tv en het apparaat waarmee je wil casten als eens herstart? Haal ze indien mogelijk hierbij ook even van de stroom.
  • Naar welk apparaat probeer je te casten?
  • Wat is het merk van de tv, de type Chromecast of welke tv met ingebouwde Chromecast hebben jullie?
  • Wat is de software versie van de Chromecast of tv met ingebouwde Chromecast?
  • Sinds wanneer ervaar je dit probleem?

Heel erg bedankt voor de moeite. We gaan dit fixen! 🍀


  • Zijn de apparaten verbonden via hetzelfde wifi-netwerk? 
    • Ja ik heb sinds eind September glasvezel en internet via T-Mobile. In het begin werkte het casten prima. Ik heb 3 TV's met Chromecast (Google Chromecast 4k met Google TV) en 1 TV waar de App op staat met een vaste internet verbinding. Die werkt prima uiteraard.
  • Hebben jullie de Chromecast, de tv en het apparaat waarmee je wil casten als eens herstart? Haal ze indien mogelijk hierbij ook even van de stroom.
    • Ja dat is diverse keren gebeurd. 
  • Naar welk apparaat probeer je te casten?
    • Naar TV
  • Wat is het merk van de tv, de type Chromecast of welke tv met ingebouwde Chromecast hebben jullie?
    • Merk Samsung en 1 Philips
  •  
  • Wat is de software versie van de Chromecast of tv met ingebouwde Chromecast?
    • Google Chromecast 4k met Google TV). En 1 oudere Chromecast. Het heeft voor elk apparaat gewerkt en nu enkel met een ander Android telefoon. (geen Android 12versie)
  • Onderstaand scherm blijft hangen tot een timeout 
  •  
  • Sinds wanneer ervaar je dit probleem?
    • Sinds een week of 2 geleden ongeveer

Hi @Torilini, helemaal super - dank hiervoor! Als je enkel nog de software versie van de Chromecast kunt aangeven, dan heb ik alle informatie die ik nodig heb. Op de onderstaande manier kun je dit checken:

  1. Open de Google Home-app .
  2. Tik op de tegel van je apparaat en houd deze vast.
  3. Tik op Instellingen. Apparaatgegevens.
  4. Zoek onder Technische informatie naar Cast-firmware: 'X. XXX. XXXXX'. Als het apparaat Fuchsia gebruikt, zoek je naar Firmwareversie van systeem: 'X.

Merci voor je fijne medewerking! 😁


Firmwareversie van Cast: 1.56.292394 (2x)

Firmwareversie van Cast: 1.36.159268 (1x)

 

Aub 

 


Hi @Torilini, perfect! Heel erg bedankt voor de moeite. Zojuist heb ik alle informatie doorgezet en hier heb je net ook een mail van gekregen ter bevestiging. Ik houd jullie op de hoogte.


Hi @Torilini, hopelijk heb je van een mooi weekend genoten! Ik heb vernomen van mijn collega's uit het TV-team dat dit euvel zou moeten zijn opgelost. Kun je aan mij laten weten of dit inderdaad het geval is? Mocht het bij jou nog niet werken, dan ga ik hier voor je achteraan. 


Het casten lukt weer. Ik heb gemerkt dat er iets verandert was, een reset of nieuwe versie software.. ik weet het niet maar het werkt in ieder geval. Wellicht kun je dat nog even communiceren. Voor de rest bedankt!


Yay, super fijn @Torilini! Dankjewel voor het melden. Ik heb deze vraag nog voor je uitgevraagd bij mijn collega's. Als ze hierop terugkomen, dan laat ik je dat meteen weten. Voor nu heel veel kijk-plezier! 😁


Hi @Torilini, wat exact de boosdoener is geweest dat zal een mysterie blijven! Ik heb hier geen concreet antwoord op, excuses. Het belangrijkste is in ieder geval dat het weer werkt en dat je weer zonder problemen kunt casten. 


Bij mij is het probleem er nog steeds. Ik had nooit problemen met chromecast, maar sinds een paar weken kan ik niet meer casten. Opnieuw geïnstalleerd etc. maar niks werkt. Op mn telefoon kijk ik geen tv, dus heb al een paar weken niks aan tmobile thuis. Zonde van mn abo. Komt er binnenkort een oplossing voor iedereen? 


Reageer