Krijg sinds vanmorgen niet meer gecast naar tv. Elke keer sorry er is een probleem probeer later. Tv werkt wel op telefoon maar zodra ik wil casten naar vhromecasy gaat het fout . Eerder geen probleem app opnieuw geïnstalleerd ook cache etc schoongemaakt niks helpt helaas.
Hi
Inmiddels een vraag vanuit onze technische specialisten om het probleem nog beter te benaderen. Het gaat hierbij om de volgende punten:
- Vanaf welk Android apparaat wordt er gestreamd? Belangrijk welke merk en type?
- Naar welk merk TV en welke uitvoering wordt er gestreamd?
- Ook zijn de onze specialisten naar een voorbeeld programma, waarbij het niet werkt. Denk hierbij aan datum, tijd, zender en welk programma
- Is het mogelijk een foto/screenshot te maken van de foutmelding die gezien wordt? Met deze screenshot is onze technische dienst heel erg gebaad
- Vanuit onze technische dienst wordt ook gevraagd om de volgende app te downloaden: DRM Info (link is klikbaar) en het resultaat van het programma met ons te delen via een screenshot. Dit laat ons zien of er geen blokkade is via de telefoon
Ik begrijp het; een flinke lijst. Maar ik denk dat dit zeker laat zien dat we het probleem erg serieus nemen. We horen dan ook graag wat de uitkomst is van de stappen.
Telefoons
Motorola Moto G4
One plus 6
Samsung Galaxy S9
Tv's
Panasonic en een Philips
Het probleem komt nu alleen voor bij het casten van zender Veronica?
Kan de app niet downloaden?
Hoi
Nogmaals bedankt voor alle gegevens! Ik heb deze direct doorgezet naar onze technische specialisten voor verder onderzoek. Ik weet zeker dat we hard aan de slag gaan om dit zo snel mogelijk voor je op te lossen. We houden je op de hoogte!
Beste Boris
Is er al iets bekend?
We blijven problemen ondervinden met het casten van Veronica?
Hoi
Ik heb direct voor je nagevraagd wat de status van het onderzoek is. De technische dienst heeft mij gevraagd om de laatste stap van de vragenlijst nog bij je langs te gaan. Als die binnen is, kunnen we direct nieuwe stappen nemen. Het gaat hierbij om de volgende stap:
- Vanuit onze technische dienst wordt ook gevraagd om de volgende app te downloaden: DRM Info (link is klikbaar) en het resultaat van het programma met ons te delen via een screenshot. Dit laat ons zien of er geen blokkade is via de telefoon
Ik wil je graag vragen deze stap nog uit te voeren en het resultaat met ons te delen. Alvast heel erg bedankt voor de genomen moeite.
Beste Boris
De link werkt niet
"Deze site is niet bereikbaar"
Heb in de Playstore een DRM info app gedownload.
Hier het resultaat.
Hi
Hoi!
Hier niet veel anders! Gek genoeg gaat het bij mij alleen om rtl4, 5 en 7,sbs6, net 5 en Veronica.
Alle andere zenders doen het prima! Incl. tlc en ESPN e.d.
Mvg Erik
Hoi
Ook bij jou kijken we graag mee! Ervaar je dit probleem alleen als je via de Chromecast aan het casten bent en zijn de zenders wel helemaal bereikbaar met TV Anywhere? In dit geval wil ik ook jou vragen naar de volgende zaken:
- Vanaf welk Android apparaat wordt er gestreamd? Belangrijk welke merk en type?
- Naar welk merk TV en welke uitvoering wordt er gestreamd?
- Ook zijn de onze specialisten naar een voorbeeld programma, waarbij het niet werkt. Denk hierbij aan datum, tijd, zender en welk programma
- Is het mogelijk een foto/screenshot te maken van de foutmelding die gezien wordt? Met deze screenshot is onze technische dienst heel erg gebaad
- Vanuit onze technische dienst wordt ook gevraagd om de volgende app te downloaden: DRM Info (link is klikbaar) en het resultaat van het programma met ons te delen via een screenshot. Dit laat ons zien of er geen blokkade is via de telefoon
Met deze extra informatie kunnen wij aan de slag! Laat je het ons weten?
Wij krijgen beiden met Android dezelfde meldingen.
De ene is een Samsung S21 en de andere een huawei p30
De tijdstippen doen er niet toe, het werkt op geen enkel moment van de dag.
Hij heeft tot aan afgelopen zomervakantie zonder problemen gewerkt met dezelfde tv, zelfde chromecast en zelfde telefoons.
Sbs6, rtl4, 5 en 7, Veronica.
Op de TV (LG) volgt dan een roze scherm met T-mobile logo. Op de app staat er 'geen content geselecteerd'.
Echter doen alle zenders het in de app wel!
Hopelijk hebben jullie zo voldoende info.
DRM info site ding link doet het helaas ook niet..
Mvg Erik
Hi
Dank je voor de volledige en snelle terugkoppeling! Met deze informatie kunnen we al een hoop. Toch is het nog nodig om de informatie van de app te delen. Zonder dit gegeven, wil de technische dienst het anders niet oppakken. Ik hoop dat ik met deze link naar DRM Info (link is klikbaar), de goede site hebt gedeeld. Anders is ook de app te vinden in de Play Store onder ‘DRM Info’. Wil je hiervan de uitslag nog met ons delen? Ik hoor het graag!
Goedemorgen,
ik heb dit probleem sinds een aantal dagen ook. Streamen naar Chromecast geeft dezelfde melding als dat ik zie in de screenshots van deze post. Ik heb een Samsung Galaxynote 10 met Android 12. Mijn vrouw heeft een Samsung s8 met Android 9 en daar lukt het wel mee.
Streamen van Netflix en andere programma's via mijn Samsung gaat wel goed. Enkel probleem met T-Mobile TV anywhere app.
Hi
- Zijn de apparaten verbonden via hetzelfde wifi-netwerk?
- Hebben jullie de Chromecast, de tv en het apparaat waarmee je wil casten als eens herstart? Haal ze indien mogelijk hierbij ook even van de stroom.
- Naar welk apparaat probeer je te casten?
- Wat is het merk van de tv, de type Chromecast of welke tv met ingebouwde Chromecast hebben jullie?
- Wat is de software versie van de Chromecast of tv met ingebouwde Chromecast?
- Sinds wanneer ervaar je dit probleem?
Heel erg bedankt voor de moeite. We gaan dit fixen!
- Zijn de apparaten verbonden via hetzelfde wifi-netwerk?
- Ja ik heb sinds eind September glasvezel en internet via T-Mobile. In het begin werkte het casten prima. Ik heb 3 TV's met Chromecast (Google Chromecast 4k met Google TV) en 1 TV waar de App op staat met een vaste internet verbinding. Die werkt prima uiteraard.
- Hebben jullie de Chromecast, de tv en het apparaat waarmee je wil casten als eens herstart? Haal ze indien mogelijk hierbij ook even van de stroom.
- Ja dat is diverse keren gebeurd.
- Naar welk apparaat probeer je te casten?
- Naar TV
- Wat is het merk van de tv, de type Chromecast of welke tv met ingebouwde Chromecast hebben jullie?
- Merk Samsung en 1 Philips
- Wat is de software versie van de Chromecast of tv met ingebouwde Chromecast?
- Google Chromecast 4k met Google TV). En 1 oudere Chromecast. Het heeft voor elk apparaat gewerkt en nu enkel met een ander Android telefoon. (geen Android 12versie)
- Onderstaand scherm blijft hangen tot een timeout
-
- Sinds wanneer ervaar je dit probleem?
- Sinds een week of 2 geleden ongeveer
Hi
- Open de Google Home-app .
- Tik op de tegel van je apparaat en houd deze vast.
- Tik op Instellingen. Apparaatgegevens.
- Zoek onder Technische informatie naar Cast-firmware: 'X. XXX. XXXXX'. Als het apparaat Fuchsia gebruikt, zoek je naar Firmwareversie van systeem: 'X.
Merci voor je fijne medewerking!
Firmwareversie van Cast: 1.56.292394 (2x)
Firmwareversie van Cast: 1.36.159268 (1x)
Aub
Hi
Hi
Het casten lukt weer. Ik heb gemerkt dat er iets verandert was, een reset of nieuwe versie software.. ik weet het niet maar het werkt in ieder geval. Wellicht kun je dat nog even communiceren. Voor de rest bedankt!
Yay, super fijn
Hi
Bij mij is het probleem er nog steeds. Ik had nooit problemen met chromecast, maar sinds een paar weken kan ik niet meer casten. Opnieuw geïnstalleerd etc. maar niks werkt. Op mn telefoon kijk ik geen tv, dus heb al een paar weken niks aan tmobile thuis. Zonde van mn abo. Komt er binnenkort een oplossing voor iedereen?
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.