Beantwoord

camping

  • 13 May 2024
  • 10 reacties
  • 199 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Ik heb een google chromecast tv en kon altijd kijken naar odido tv op de camping en nu ineens niet meer tot ongeveer 4 maanden geleden 

 

icon

Beste antwoord door Jaapje78 13 May 2024, 21:22

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 4

Een chromecast met google tv wordt als een tv gezien en daarvoor moet je op het odido netwerk zitten om te kunnen kijken. Het overal kunnen kijken werkt alleen met een mobiel apparaat (wat in de basis een google tv niet is).

Maar dat heeft altijd gewerkt ik hoefde alleen mijn hotspot aan te zeten 

Daarom mijn vraag wat is er veranderd 

Reputatie 4

Maar dat heeft altijd gewerkt ik hoefde alleen mijn hotspot aan te zeten 

Daarom mijn vraag wat is er veranderd 

Had je eerder een mobiel abonnement bij odido en nu niet meer? Geen idee of die theorie op gaat maar dat is de enige reden die ik kan bedenken. Vier maanden geleden werkte die setup namelijk ook al niet over andere netwerken dan van odido.

Je kunt wel vanaf de odido tv app streamen naar je chromecast, dan is het weer mobiel tv kijken.

Reputatie 5
Badge +5

Hi @Roos666 er zijn 2 verschillende versies van apps die je kan gebruiken, namelijk de Odido TV App en de Odido Online TV App. De Odido TV App is echt alleen te gebruiken in combinatie met een vast netwerk van Odido, als deze versie echt op de tv gedownload staat, dan klopt het dat deze niet werkt op de camping. Als alternatief kan je daarom de Odido Online TV App gebruiken en deze naar de Chromecast toe streamen. Deze app kan je namelijk overal in de EU gebruiken en hier heb je geen vast netwerk voor nodig. Mocht je van de Odido Online TV App gebruik maken en niet kunnen streamen naar de Chromecast, wil je me dan laten weten welke melding je precies te zien krijgt? Dan ga ik dit gelijk voor je uitzoeken! 

Reputatie 4

En als aanvulling op Nora: De Odido Online TV app is alleen te installeren op mobiele apparaten en is dus niet in de play store te vinden wanneer je daar vanaf een chromecast met google tv heen gaat. Dat heeft onder andere te maken met de beeldverhouding en de functies van het apparaat.

Hi Nora,

ik heb de Odido online tv app geïnstalleerd op mijn iPhone en via de wifi verbonden met mijn tv thuis werkt het prima. Zodra ik de wifi uitzet op mijn iPhone en met alleen dataroming wil streamen is het blokje weg waar je op drukt om te streamen. Dat klopt dan toch niet? Zo zou ik het op de camping doen als er geen wifi zou zijn.

Reputatie 7
Badge +14

Het blokje van streaming is niet een functie die Odido biedt. Dat is een streaming functie van je tv en je telefoon ziet deze doordat het op hetzelfde wifi netwerk verbonden is. Als je wifi uitzet op je telefoon dan ziet je telefoon die streamingserver van je TV niet meer en verdwijnt het blokje.

Reputatie 2
Badge +2

Waarschijnlijk werkt het casten wel als je de chromecast verbind met de hotspot van je telefoon. Met odido tv nooit geprobeerd, maar in het verleden heb ik wel andere streaming diensten op deze manier gebruikt, dus ik zou niet weten waarom dat bij odido tv een probleem zou zijn.

Let er dan uiteraard wel op dat het tv kijken dan van je databundel af gaat, dat kan een probleem zijn als je geen onbeperkte databundel hebt. 

Dank voor jullie reactie. Wat ik ervaar is dat als ik mijn wifi uitzet en alleen data gebruik kan ik niet verbinden met de tv. Dat geeft hij ook aan met een melding. Gebruik de wifi via een andere telefoon met een hotspot lukt het wel maar krijg ik alleen geen beeld. Geluid hoor je wel van de zender. Zou daar een oplossing voor zijn?

 

Reputatie 7
Badge +3

@MM2024 Mijn excuses voor de late reactie, jouw topic is in de verkeerde bak terecht gekomen. Gelukkig kom ik tijdens mijn moderatieronde toch nog jouw topic teegen. Uiteraard kijk ik graag nogmaals met je mee!

Begrijp ik goed dat je via jouw mobiele hotspot bent verbonden en via de Odido Online app wil streamt naar de Chromecast? 

Wil je de volgende vragen voor mij beantwoorden?

  • Ervaar je geen geluid op alle zenders of zijn er zenders waarbij het wel werkt?
  • Heb je al geprobeerd de app te verwijderen en opnieuw te installeren?
  • Welk type Chromecast heb je?
  • Wat is de softwareversie en het besturingssysteem van de Chromecast?
  • Om welk type telefoon gaat het (merk/model)?
  • Wat is de softwareversie en het besturingssysteem van de telefoon?

Heb je de mogelijkheid om een filmpje te maken? Je kunt dit met mij delen in dit topic middels een WeTransfer link. Ik leg je graag uit hoe je dit doet! Ga naar: https://wetransfer.com/. Onderaan de pagina klik je op 'Ik wil alleen bestanden versturen'. Vervolgens klik je op de blauwe plus knop om bestanden te uploaden. Je vult bij beide opties jouw eigen e-mailadres in. De link naar de bestanden wordt nu naar jouw e-mail verstuurd. Kopieer de link en deel deze met ons in het topic. Alvast super bedankt voor de genomen moeite! 

Reageer