Bug (fout) TV (eigen) pincode anders in my T-mobile

  • 15 August 2023
  • 13 reacties
  • 199 Bekeken

Ik wil hier een mededeling doen.

Ik had mijn TV pincode veranderd in een eigen pincode.

Bij het opzeggen ESPN pakket (tijd geleden) stond mijn oude pincode in my T-mobile.

Deze werkt uiteraard niet meer mijn zelf bedachte pincode werkt wel.

Nu heb ik een TV pakket uit gezet hetzelfde verhaal mijn oude (wat ik heb gekregen) pincode is weer terug. (die niet werkt)

Dit is echt een onhandige situatie voor mensen die eenmalig hun pincode veranderen en dit in stellen in de tv,s of ontvangers en later een tv pakket opzeggen en hun oude niet werkende pincode te zien krijgen in my T-mobile of my T-mobile app.

 

Voorbeeldje: Iemand heeft zijn/haar TV pincode aangepast.

en zegt een TV pakket op bijvoorbeeld espn.

deze gebruiker heeft een Chromecast Google tv aangeschaft.

Deze gebruiker denkt ik log in my T-mobile en ha daar staat de TV pincode maar dat gaat dus niet die wat zichtbaar is werkt niet meer wel de eigen TV pincode. (die de gebruiker dan niet meer weet)

 

! Het door klant veranderde TV pincode moet gewoon blijven staan in my T-mobile !

 

 

 

 

 

Demi van Odido 8 maanden geleden

@peter-keetfm Ik heb zojuist reactie van ons tv-team. Het veranderen van de tv-pincode blijkt geen bug te zijn, maar blijkbaar werkt het as-designed. Dit betekent dat ons tv-team een intake moet schrijven om dit verbeterd te krijgen. Als je dus iets in je tv-pakket wijzigt, dan wordt de originele tv-pincode ook meegestuurd en overschrijft dat de pincode die je eerder hebt ingesteld.

Het kan dus hierdoor wel een tijd duren voor het daadwerkelijk geimplementeerd is en de juiste tv-pincode blijft staan. 

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hey @peter-keetfm, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Ik zal het uitleggen: De pincode die je in My T-Mobile ziet staan is de standaard meegeleverde pincode van de je account. Deze kun je uiteraard aanpassen maar deze zal niet veranderen in My T-Mobile. Je zult de pincode ergens moeten opschrijven of onthouden. Als je de pincode vergeten bent, kun je aan een medewerker van T-Mobile vragen om de pincode te resetten, dan gaat de pincode terug naar de standaar meegeleverde pincode die altijd in My T-Mobile zichtbaar is.

@Tommie 

De TV pincode verandert netjes mee in my T-Mobile.

Deze had ik er ook een paar maanden in staan.

Mij viel het dus op als ik een tv pakket opzeg deze weer terug springt naar de oude.

Inmiddels heb ik weer mijn eigen pincode in het my T-Mobile gezet en is ook daar zichtbaar. (Zoals het hoort)

Een bug (fout) in het systeem dus.

@Tommie Probeer het zelf eens.

Mijn oude TV pincode.

Mijn eigen TV pincode. (Die netjes in my T-Mobile staat)

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @peter-keetfm, ik heb het voor de zekerheid nagevraagd bij het tv-team. Dit is inderdaad een bug! Dit was al bekend maar is al een lange tijd geen nieuws meer over geweest. Ze gaan er nu opnieuw achteraan en hopelijk hebben ze snel een fix hiervoor. To be continued… 

Bedankt @Tommie 

Als ik een bug (foutje) ontdek maak ik hier graag een melding van.

Mooi dat het opgepakt wordt.👍

Reputatie 7
Badge +9

Dat stellen wij ook zeer op prijs @peter-keetfm! Wij waren hier niet van op de hoogte dat dit speelde, gelukkig nu wel en ze gaan er werk van maken.

Reputatie 7
Badge +8

@peter-keetfm Ik heb nog een aanvullende vraag vanuit ons tv-team. Heb je dit in My T-Mobile alleen in de app of ook in de webbrowser? Merci alvast! 

@Demi 

Ja toen wel.

Mijn melding was eigenlijk ook bedoeld voor T-mobile zelf.

Ik weet er van dus ik heb het zo gefixt om na het opzeggen van een tv pakket het TV pincode terug te zetten in mijn eigen pincode.

Ik snap dan ook niet dat ik een email krijg met Je referentienummer is: 65301912.

Als ik het wil testen moet ik Kids & Music pakket opzeggen maar dat was ik eigenlijk niet van plan nu.

Gr Peter

 

Reputatie 7
Badge +8

@peter-keetfm Jaa helemaal begrijpelijk! Nee het was bij ons tv-team niet duidelijk of het zowel in de My T-Mobile app fout stond als in de webbrowser. Want stel het is één omgeving dan kon dit specifieker onderzocht worden. 

Dat ticketnummer klopt, deze heb ik voor je aangemaakt. Sorry voor de verwarring! Om een probleem goed te kunnen onderzoeken moet er volgens het proces een ticket worden aangemaakt met het probleem zodat dit naar de juiste afdeling gestuurd kan worden. Je hoeft niks aan te passen of op te zeggen, het is puur alleen voor het loggen en het kunnen bijhouden of dit opgelost kan worden. 

Zij kijken namelijk niet mee in een topic dus vandaar dat het via deze weg moest! 😁

@Demi 

Als ze bij mij aan het loggen zijn dat is het beter dat ik Kids & Music uit zet dan kunnen ze zien waar het probleem weg komt of niet.?

Na het uit zetten kan ik het zo weer aanzetten.

Geef maar aan als dit moet en of het juist goed is voor het loggen.

Reputatie 7
Badge +8

@peter-keetfm Super dat je zo meedenkt! Dit hoeft echter gelukkig niet. Ik zit nu met een collega van de technische dienst en we zien die wijzigingen dus ook terug in het achterliggende systeem dat het inderdaad terugspringt bij een wijziging van een pakket. Het is nu dan ook aan de afdeling die hierover gaat om te zorgen dat dit niet meespringt. 

Mocht ik uiteraard aanvullende informatie nodig hebben, dan kom ik zeker bij je in de lucht, thanks! 😁

Reputatie 7
Badge +8

@peter-keetfm Ik heb zojuist reactie van ons tv-team. Het veranderen van de tv-pincode blijkt geen bug te zijn, maar blijkbaar werkt het as-designed. Dit betekent dat ons tv-team een intake moet schrijven om dit verbeterd te krijgen. Als je dus iets in je tv-pakket wijzigt, dan wordt de originele tv-pincode ook meegestuurd en overschrijft dat de pincode die je eerder hebt ingesteld.

Het kan dus hierdoor wel een tijd duren voor het daadwerkelijk geimplementeerd is en de juiste tv-pincode blijft staan. 

@Demi

Dat is toch een fout in het systeem.

Als die TV pincode in een eigen TV pincode veranderd wordt moet dit toch blijven staan.

Bij welke verandering dan ook van het pakket.

Ik meld dit voor T-mobile zelf hé

Ik weet er van dus fix het dan zelf ff.

 

 

Reputatie 7
Badge +8

@peter-keetfm Snap ik ook helemaal hoor en ben ik het ook met je eens. Alle tv-gegevens worden nu als het ware ook refreshed en dat is ‘as-designed’. Ook al is het onhandig dat de nieuwe gekozen pincode dan verdwijnt. Er wordt daarom een intake hiervoor geschreven en gaat dit mee in het verbeterproces. Het wordt in ieder geval geregeld, alleen kan het een tijd duren. Alleen maar goed dat je dit hebt aangekaard, want zelf waren ze hier niet van op de hoogte! 😊

Reageer