Skip to main content

Goedenavond,

Vandaag heb ik mijn nieuwe Odido mediaboxen binnengekregen en alles aangesloten.

Ook de ab ingesteld dat ik met deze het voluma van mijn Bose Solo 5 sounbar kan bedienen, dit werkt allemaal goed echter krijg ik met de meegeleverde ab de Bose niet aan of uit.

De Bose is aangesloten met een optische kabel vanaf de tv.

In het instellingsmenu van de ab staat Bose er niet standaard tussen maar kan ik wel op zoeken waarna ik Bose vind en het volume dus wel werkt.

Weet iemand hoe de Bose ook aan en uit te zetten is met de ab van Odido?

Hi ​@BerryD89, welkom op onze community!

Dank voor je bericht en fijn dat het volume via de afstandsbediening inmiddels werkt met je Bose Solo 5! Wat betreft het aan- en uitzetten van de soundbar via de Odido afstandsbediening: Omdat je Bose Solo 5 via een optische kabel is verbonden, wordt het aan- en uitzetten via CEC niet ondersteund. Het is alleen mogelijk om je tv aan en uit te schakelen via HDMI-CEC. De volumefunctie werkt via een infraroodcode die je kunt koppelen in het menu, maar het aan- en uitschakelen werkt op een andere manier en is via de optische verbinding niet vanuit de afstandsbediening van Odido te regelen. Als je verder nog vragen hebt, laat het gerust weten!

Dat is idd het enige juiste antwoord 👍

Reageer