Skip to main content

Wij zijn een nieuwe glasvezelklant met mediabox. Dit topic is een maand of twee al langsgekomen.

Iedere paar minuten krijgen wij een koppelverzoek via bluetooth van een apparaat,  BUA-300M. Als ik annuleer, komt de melding iedere keer terug. Als ik koppel stopt het even. Ik herken dit apparaat niet. Ik heb bij alle mij bekende bluetooth apparaten in huis de bluetooth uitgeschakeld, maar blijf de melding krijgen. Misschien een apparaat van de buren?

Mijn vraag, hoe verwijder/blokkeer ik dit apparaat uit de lijst apparaten?

Ik heb trouwens ook geen optie gevonden om de bluetooth van de mediabox zelf uit te schakelen.

 

Hi @nona2, goed dat je dit deelt! Vreemd dat je steeds dit verzoek krijgt, ik wil dit graag oplossen. Ik heb gelijk wat vragen!

  • Heb je de Mediabox al eens een reset gegeven? Er zit een knopje aan de achterkant van de box die je kunt gebruiken.
  • Als je annuleert, hoe snel komt de melding dan terug? Blijft deze gelijk terugkomen tot je de koppeling wel accepteert?
  • Als je de koppeling accepteert, wanneer krijg je de melding dan weer? Is dat wanneer de Mediabox even heeft uitgestaan? Of kan dat tijdens de zelfde TV-sessie weer komen?

Bluetooth uitschakelen is geen optie, daarom verzamel ik zoveel mogelijk informatie zodat ik de technische dienst kan informeren. Belangrijk is dat de harde reset is getest en dat de antwoorden op mijn vragen er zijn. Dankjewel!


Ik heb geen harde reset uitgevoerd, maar heb uiteindelijk toch het ongewenste bluetooth apparaat kunnen verwijderen door op de apparaatnaam de OK-knop lang ingedrukt te houden waardoor ik de optie verwijderen kreeg. Sindsdien geen last gehad. đŸ€žđŸ»Ik zal de optie onthouden mocht het nog een keer gebeuren.

Wat betreft je vragen.

Als we op annuleer drukten, kwam de vraag zowat iedere minuut.

Als we accepteerden, kwam het verzoek toch weer na verloop van tijd terug, ook als de box niet was uitgezet. We hebben niet echt bijgehouden hoeveel tijd.


Ah kijk @nona2, dankjewel voor deze update en je snelle reactie. Super fijn dat het hiermee opgelost is. Komt het toch weer voor, dienen we inderdaad de reset uit te sluiten. Ik ben heel blij dat je er geen last meer van hebt. Fijn weekend alvast gewenst!


Ah kijk @nona2, dankjewel voor deze update en je snelle reactie. Super fijn dat het hiermee opgelost is. Komt het toch weer voor, dienen we inderdaad de reset uit te sluiten. Ik ben heel blij dat je er geen last meer van hebt. Fijn weekend alvast gewenst!

Fijn weekend.


Ik ben sinds 2 weken klant van Odido , alles werkt perfect ,alleen gaat mijn tv en mediabox in de nacht aan.Waarschijnlijk door de bluetooth die actief blijft dan.Zelfs als ikzelf in mijn telefoon bij bluetooth connecties de 4K mediabox alleen maar aanklik (zonder te koppelen) gaat de tv aan.

Is dit misschien met een firmware update te verhelpen ? De ontwikkelaar van dit apparaat zou van dit probleem inmiddels wel weten zou je denken gezien het feit dat meerdere klanten dit ervaren.

Ik Hoop dat dit opgelost kan worden ,we kijken nu via de online app. ( wat niet de bedoeling is natuurlijk als je een mediabox huurt)

Verder helemaal tevreden qua snelheid enz..

Groeten

Ed


Wij hadden hetzelfde probleem, maar inmiddels de veroorzaker gevonden, een headset. Hoe vaak wij op de mediabox de headset blokkeerden of verwijderden, het probleem bleef. De headset is inmiddels exit, andere bluetooth apparaten geven geen probleem. Onze mediabox en TV zijn aangesloten op een stekkerdoos met aan/uit knop, 's nachts gaat alles uit.


Wij hadden hetzelfde probleem, maar inmiddels de veroorzaker gevonden, een headset. Hoe vaak wij op de mediabox de headset blokkeerden of verwijderden, het probleem bleef. De headset is inmiddels exit, andere bluetooth apparaten geven geen probleem. Onze mediabox en TV zijn aangesloten op een stekkerdoos met aan/uit knop, 's nachts gaat alles uit.

'sNacht gaat alles uit ? Dat is toch niet de bedoeling? Dat moet softwarematig op te lossen zijn lijkt mij.

 


Helemaal eens, maar zolang het niet via de software wordt opgelost! Bovendien geen sluipverbruik.


Reageer