Skip to main content

Sinds afgelopen donderdag heb ik een blokkerig / haperend beeld op verschillende zenders. Het lijkt ook steeds erger te worden. Ik heb alle stappen doorlopen om het probleem op te lossen, maar dit helpt niet. Wat nu te doen?

Hoi @AlidaD, daar gaan we meteen wat aan doen! Op deze manier kun je niet ongestoord TV kijken, wat wel de bedoeling is.

Top dat je al wat stappen doorlopen hebt. Ik zie in de lijnmeting dat het modem al langer onafgebroken online is, kun je het modem toch wederom 20 seconden stroomloos houden, alsjeblieft? Hetzelfde geldt voor de TV Box, houd deze stroomloos, evenals het modem, maar haal ook de UTP- (LAN/ethernet) kabel eruit. 

Volg het stappenschema zoals op de website vermeld is. Mocht ook dit nog niet baten, dan gaan we over op een harde reset, ook wel factory reset genoemd. Hoe je dit kunt doen, lees je in de volgende topics: Factory reset TV Box en Factory reset modem. Houd er rekening mee dat je bij een harde reset alles terugzet naar de fabrieksinstellingen. Eventuele gewijzigde Wifi-wachtwoorden gaan dan terug naar het wachtwoord zoals deze op het modem staat.

Als alle bovenstaande opties geen oplossing bieden, dan zet ik het met alle liefde door naar onze specialisten. Geef een seintje en ik kom weer te hulp gevlogen! 😉


Hoi @Jason,

Ik heb de modem en de TV box beide 20 sec, waarschijnlijk wel iets langer van het stroom gehad. Ook de UTP kabel eruit gehaald, maar helaas lost dit niet het probleem op. Ik zal een harde reset proberen. 

Mocht dit niet helpen dan zal ik je weer stalken :wink: .

Groet, Alida


Ben ik weer @Jason,

Harde reset TV box en modem gedaan! Helaas……….:sob::sob: . Helpt niet. Ik ben bang dat er iets anders aan de hand is. Heb nu alles wel geprobeerd. Ook de tv instellingen allemaal langsgelopen. Dus ik meld me weer. Hopelijk kan 1 van jullie specialisten het oplossen. 

Groet, Alida


ik denk dat Jason niet aan het werk is, maar kan iemand anders mij helpen?

Harde reset TV box en modem gedaan! Helaas……….:sob::sob: . Helpt niet. Ik ben bang dat er iets anders aan de hand is. Heb nu alles wel geprobeerd. Ook de tv instellingen allemaal langsgelopen. Dus ik meld me weer. Hopelijk kan 1 van jullie specialisten het oplossen. 

Groet, Alida


@AlidaD Dan loop ik graag nog één laatste test met je door, voordat we de techneuten inschakelen! Kun je mij het MAC-adres en serienummer van de TV Box toesturen in een privéberichtje alsjeblieft? Dan ga ik na of er eventueel een obstructie aan onze kant te vinden is. We komen eruit! 

Mocht dat niet het geval zijn, dan zet ik het direct door! To be continued! 😎


@Jason zie privé berichtje 


Hoi Alida, je woont ook in Amersfoort? Duidelijk een probleem op het T mobile netwerk. Bij mij in de straat nog 3 T-mobile abonnee's met dezelfde problemen. De techneut is ook al bij mij thuis geweest en kon niets doen. Duurt nu al een week.


Hoi @Jason,

Ik heb de modem en de TV box beide 20 sec, waarschijnlijk wel iets langer van het stroom gehad. Ook de UTP kabel eruit gehaald, maar helaas lost dit niet het probleem op. Ik zal een harde reset proberen. 

Mocht dit niet helpen dan zal ik je weer stalken :wink: .

Groet, Alida

Goedemorgen @AlidaD, ik heb je verzoek in behandeling genomen en de lijn gecontroleerd. Dit kan worden opgelost met een monteursbezoek, vandaar dat ik een ticket voor je heb ingeschoten. Guidion neemt spoedig contact met je op per SMS en e-mail zodat je een afspraak kunt inplannen. Gebruik hiervoor de meegestuurde afspraaktool of geef een belletje op: 088-2000 151. Ze zijn bereikbaar tot 21:00 vanavond! 😉

@martijn1969 Bedankt voor je reactie en inzichten! Het probleem bij jou - en eventuele buren - wordt echter door iets anders veroorzaakt en heeft te maken met het compleet wegvallen van zenders. AlidaDs blokkerige beeld lijkt ergens anders vandaan te komen, vandaar het aansturen van de monteur. Nogmaals thanks en ik hoop ook oprecht dat er bij jou snel een oplossing komt. De expert heeft het in ieder geval naar onze hulptroepen van de technische dienst doorgestuurd!


@Jason ik heb inmiddels een afspraak gemaakt. Bedankt voor de check en het aansturen van een monteur. 

Hopelijk heb je een airco :sweat_smile: en anders adviseer ik je de voetjes in het water te doen onder je bureau.

Fijne dag! :sunny:

AlidaD


Heel graag gedaan en super dat je een afspraak gemaakt hebt! 😄 

Ik heb airco dus dat koelt de boel flink af: is prima te doen zo, dankjewel. Is het bij jou een beetje uit te houden? Fijne dag! 


@Jason Vandaag is de monteur van Guidion langs geweest. Ik heb een halve MB snelheid :sob: De tv doet het nog steeds niet en mijn laptop valt steeds uit. Drama als je verplicht moet thuiswerken. Op mijn telefoon kan ik niets laden (dus 4G aan en verbruikt dus data) en een film kijken op Netflix lukt ook niet meer vanwege de lage snelheid. Monteur gaf aan dat het ook nog wel even kan duren voordat dit opgelost is. Dochter heeft digitaal les, wat onmogelijk is ivm laden van Google Classroom en zit voor nood op de wifi van de buren ivm digitale toetsen.  

Je begrijpt dat ik niet echt blij ben en de situatie is veel slechter geworden. Met name de laatste week is de snelheid echt een drama. Hoe nu verder…………….:helmet_with_cross: . 


Hoi @AlidaD, we hebben de melding binnengekregen dat een klein aantal klanten aangesloten op ons Glasvezelnetwerk (ODF) in Amersfoort een aantal zenders mist en zeer traag internet binnenkrijgt. Het beeld werkt dan vaak helemaal niet of valt weg. Ditzelfde geldt voor de Internetverbinding. @martijn1969 Bedankt voor jouw melding, want mede hierdoor hebben we kunnen uitvogelen dat het niet puur toeval was, maar er echt meerdere klanten tegelijk last van hebben! 👍

Het kan gaan om de volgende zenders:

RTL4
NPO2
Disney / Veronica
RTL5
Net5
MTV
RTL Z
SBS9
Canvas
Viceland
BBC One
BBC Two
NPO1 GOS
Fox Sports 1

Onze experts hebben geconstateerd dat sommige klanten op een lokale wijkcentrale een lage downloadsnelheid kunnen ervaren. Dit wordt nu meegenomen in het onderzoek. De apparatuur in de wijkcentrale heeft een volledige herstart gehad. We meten vandaag of de kwaliteit verbeterd is. Om het nog sneller op te lossen, hebben we ook een aantal partners in handen genomen en ingelicht. Er zal op locatie onderzoek worden gedaan.

Ik begrijp je frustratie volledig en vind het dan ook oprecht jammer dat er nog geen sluitende oplossing gevonden is. Het enige dat ik je kan beloven, is dat er alles aan gedaan wordt om de problemen in Amersfoort te verhelpen.


Er is nog een draadje van mensen uit Amersfoort met traag Internet / slechte TV van Jimmy Huijgens.

https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/download-traag-thuiswerken-bijna-onmogelijk-324336?postid=1562427#post1562427

 

Bij deze mensen (en bij mij ook) zijn de problemen sinds gisteren opgelost.

Het ging ook over zenders uit betaalpakketten. Bij mij alles van ZIggo Sport op Select na.

 


Reageer