Bitrate mediabox vaak bedroevend, werkt tijdelijk na reboot

  • 21 February 2024
  • 8 reacties
  • 97 Bekeken

Dag!

Al eens eerder aangegeven, maar de bitrate van de (nieuwe) mediabox is echt bedroevend vaak. Zonet ook weer. Tijdens de lunch zet ik 'm aan, en dan kan ik de pixels tellen. Gisteravond was het goed. Zo gaat het op en neer. Soms goed, vaak slecht. Stroom eraf/erop en het werkt weer eventjes. Er ligt hier gigabit up/down. En de mediabox zit met een netwerkkabel rechtstreeks vanaf de modem aangesloten.

De kwaliteit is zelfs zo bedroeven slecht dat er niet naar te kijken valt, en dus slingeren we Videoland maar weer aan. Zonde, want we betalen wel voor fatsoenlijke tv.

Teresa van Odido 2 maanden geleden

Welkom op onze Community! @leonkunst88 

Goed dat je hierover aan de bel trekt. Ik help je graag verder om dit op te lossen, zodat je optimaal kunt genieten van TV Kijken! 

Ik ben direct het systeem ingedoken om het modem en de Mediabox uit te lezen. De verbinding ziet er gelukkig top uit, maar ik kan de Mediabox niet uitlezen. Zit deze goed aangesloten? Ik wil je sowieso vragen om de Mediabox aan te sluiten op een andere LAN poort, maakt dit verschil? 

Daarnaast wil ik je vragen of je een extra HDMI en UTP kabel hebt, zodat je deze kunt omwisselen. Mocht je deze niet hebben, laat het mij weten. Ik stuur je ze dan gelijk toe! 

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Welkom op onze Community! @leonkunst88 

Goed dat je hierover aan de bel trekt. Ik help je graag verder om dit op te lossen, zodat je optimaal kunt genieten van TV Kijken! 

Ik ben direct het systeem ingedoken om het modem en de Mediabox uit te lezen. De verbinding ziet er gelukkig top uit, maar ik kan de Mediabox niet uitlezen. Zit deze goed aangesloten? Ik wil je sowieso vragen om de Mediabox aan te sluiten op een andere LAN poort, maakt dit verschil? 

Daarnaast wil ik je vragen of je een extra HDMI en UTP kabel hebt, zodat je deze kunt omwisselen. Mocht je deze niet hebben, laat het mij weten. Ik stuur je ze dan gelijk toe! 

Hoi Teresa,

Ik zal dat vanavond thuis even proberen. Kabels genoeg in huis dus dat moet goed komen. Ik heb het hele huis geautomatiseerd, met veel switches, accesspoints, wifi devices, etc, en alles draait als een zonnetje. Behalve dus de mediabox. 

Maar ik zal thuis nog even een andere hdmi en lan-kabel gebruiken, maar verwacht niet dat het daarmee opgelost is.

Sowieso vermoed ik dat de mediabox wat mankeert. Want onze denon receiver krijgt vaak geen stabiel signaal van de mediabox. Als we 'm pauzeren en daarna bijv. hervatten (of vooruit/terugspoelen), gaat de versterker trippen. Dan helpt even pauzeren/hervatten een paar keer drukken, en dan doet ie het weer.

 

Ook dit betreft alleen i.c.m. de mediabox. Met geen enkel ander apparaat (ook niet de ‘oude’ tv box van jullie, of onze vorige aanbieder, KPN). Zie filmpje:

 

 

Wellicht dus een idee om de mediabox om te ruilen?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @leonkunst88, ik heb ook een blik geworpen op jouw verbinding en ik zie dat je een eigen router/switches aangesloten hebt. Zou je alles willen loskoppelen en allen de Mediabox willen aansluiten en dan testen of het beter is? 

Dat is helaas geen optie. Ik kan idd bevestigen dat een rechtstreekse utp kabel van modem maar de tv ontvanger gaat. Zoals al aangegeven draait alles hier als een zonnetje. Vanaf de dhcp alles strak uitgedeeld. Heb alles gedocumenteerd welke mac welk ip heeft. Ik zit zelf ook in de it en weet hoe e.e.a. werkt. Ik kom echt, mede doordat de receiver zo raar reageert op de mediabox, dat het echt aan die box ligt. Nogmaals. Met de kpn box hiervoor, zelfde infra, 0 problemen. 

@Tommie van Odido zou je nogmaals naar m'n case willen kijken? Ik zag dat je onze tv box had herstart (of wellicht een collega van je). De lage bitrate soms en vooral ook die issues met 't signaal naar de receiver stoort mij behoorlijk...

Reputatie 6
Badge +2

Hoi @leonkunst88, bedankt voor je geduld! Het is momenteel superdruk en we doen ons best. Geen zorgen! We zijn je niet vergeten en pakken jouw topic zodra daar gelegenheid voor is. Om ervoor te zorgen dat we jouw topic niet pas in een nieuwe moderatieronde tegenkomen, willen we je vragen om ons morgen een reminder in dit topic te sturen. Enorm bedankt voor de samenwerking; dit is waar onze Community voor staat!

@Teresa van Odido reminder! :)

Reputatie 6
Badge +3

Hi @leonkunst88,

Bedankt voor je reminder! Ik kan mij voorstellen dat het niet ideaal is om alles los te koppelen, alleen wil ik je wel vragen dit te doen. Wij kunnen je namelijk niet verder helpen als onze eigen apperatuur niet is aangesloten, omdat wij bepaalde zaken moeten uitsluiten. Geef je ons een seintje als het hebt aangepast? Dan kijken wij met alle liefde met je mee!

Reageer