Skip to main content

Bij zowel de tv-box als de odido tv app via de smart tv werkt de channelknop op de afstandbediening tegengesteld, dus van ned 1 naar ned 2 moet ik het - teken gebruiken en bij van ned 2 naar ned 1 het + teken, is dit een bekend probleem bij odido? Ik heb een sony bravia 32w800.

Hoi @Sander08, welkom op de Community van Odido! 🙋‍♂️

Als ik het goed begrijp, vraag jij je af of het klopt dat de zap-richting tegengesteld is op de Odido afstandsbediening in combinatie met TV Box én de smart-TV app, klopt dat? Met onze nieuwere user interface is het zo dat je inderdaad van beneden naar boven scrolt als het ware. Dit betekent dat je de omgekeerde richting volgt van wat je normaliter (denk ik) gewend zou zijn. Ik weet heel eerlijk gezegd niet of dit ook zo is voor de + en - toetsen op de ab. Gebruik je de Odido ab of die van de smart-TV? Daar kan denk ik ook nog verschil in zitten namelijk.


Goedemiddag Jason, afgelopen week heb ik een Sony bravia tv aangeschaft en direct aangesloten via een netwerkkabel om vervolgens de odido tv app te downloaden wat prima werkt behalve dan dat de programmaknop tegengesteld werkt. Als ik dus bv van ned 1 naar ned 2 zapp moet ik het - teken indrukken en wil ik van ned 2 naar ned 1 dan moet ik het + teken indrukken. Eerst dacht ik dat dit aan de tv/afstandsbediening lag, ik heb toen de tv-box aangesloten op de Sony met hetzelfde resultaat. Afgelopen zaterdag moest ik een upgrade doen voor de 2e tv-box die ik heb van jullie en sindsdien heb ik hetzelfde issue, deze tv-box is gekoppeld aan de tv die er altijd aan gekoppeld is geweest. Bij de nieuwe tv maak ik gebruik van zowel de ab van Sony (voor het geluid) als de ab van de tv-box. Bij de andere tv-box gebruik ik alleen de ab van de tv-box. Hoor graag van je of er een oplossing is om de ab op normale wijze te kunnen gebruiken dus van ned 1 naar ned met een + teken en van ned 2 naar ned 1 met een - teken.  


@Sander08 Bedankt voor je terugkoppeling, het is ons helemaal duidelijk nu. We gaan het onderzoeken en komen hier later op terug!


Kan het zijn dat je per ongeluk in de Favorietenlijst zit en dat je alles van laagste zender naar hoogste erin hebt gezet waardoor het dus met de - en + klopt? Want als je bijvoorbeeld NPO1 als eerste erin zet staat die onderaan de lijst.


Kan het zijn dat je per ongeluk in de Favorietenlijst zit en dat je alles van laagste zender naar hoogste erin hebt gezet waardoor het dus met de - en + klopt? Want als je bijvoorbeeld NPO1 als eerste erin zet staat die onderaan de lijst.

Goedemorgen Jason,

Vanmorgen heb ik bij de nieuwe tv de tv-box weggehaald en de odido tv app opnieuw geinstalleerd, het euvel is nu verholpen op de nieuwe tv. Bij de oude tv met tv-box heb ik de tvbox van het stroom en netwerk gehaald en weer opnieuw opgestart ook hier kan ik weer normaal met de plus en min naar de  juiste zenders zappen dus ook opgelost 🙂. Wel kreeg ik een melding dat er 4 apparaten in gebruik zijn wat ik vreemd vind waar kan ik terugzien welke apparaten op mijn account actief zijn?

Dank voor de tips en ondersteuning, wordt gewaardeerd!


@Sander08 Als je via deze link inlogt op je Mijn Odido kun je alle apparaten zien die staan aangemeld en kun je ze ook afmelden. Fijn dat het probleem met de zenders is opgelost!


Super dat het probleem met de zenders hersteld is! Soms lopen we tegen bugs aan die op working as intended instellingen lijken, bijvoorbeeld met Favorieten. Het is dan vaak lastig om te onderscheiden van het probleem.


Super dat het probleem met de zenders hersteld is! Soms lopen we tegen bugs aan die op working as intended instellingen lijken, bijvoorbeeld met Favorieten. Het is dan vaak lastig om te onderscheiden van het probleem.

Hi Jason, heeft de odido tv app ook een tv gids functie zoals de tv-box die heeft waardoor je kunt wat er op welke zender op dat moment te zien is? Zelf heb ik deze functie nog niet kunnen ontdekken nl. hoor graag. Groet!


Dat heeft hij zeker @Sander08! Het verschilt per afstandsbediening hoe je hier kunt komen. Op een samsung afstandsbediening druk je op de OK knop en ga je naar het pijltje linksboven in de hoek. Dan kun je navigeren naar de gids. 


Reageer