Skip to main content

Beeld /geluid niet synchroon. terwijl ziggo dat ik nog had perfect synchroniseert.  Maar misschien komt dat omdat het ouderwetse  coax was en geen wifi. Ik geef odido tot eind dit jaar. Een keer   power flippen ok, maar 2 x nu al op 1 dag.

Odido zorg dat het geregeld wordt voor 1 jan 24 want dit is prut. En dat is een redelijke termijn tot het herstel voor m.i. een wanprestatie. Als ik dit nu allemaal lees op het forum dan voel ik me gefopt.

Hey @Rose 12, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik wil natuurlijk dat je ongestoord tv kunt kijken en help je hier graag mee. Ik kan alleen geen abonnement vinden op dit e-mailadres. Zou je je klantnummer kunnen toevoegen aan je profiel? Deze is te vinden in Mijn Odido → Internet + TV abonnement → Meer → Mijn gegevens; bovenaan de pagina staat: Jouw Klantnummer: ABC12345.

 

Zou je ook al deze vragen kunnen beantwoorden?

  • Heb je toevallig extern audio apparatuur aangesloten (bijv. een soundbar)? Loopt het wel synchroon als je deze niet aangesloten hebt?
  • Gaat het om live TV kijken, om Terug Kijken, Opnames of Alles?: 
  • Op welke zenders doet het probleem zich voor?: 
  • Welke programma bekeek de klant, op welke datum en op welk tijdstip?: 
  • Speelt het probleem ook op andere apps? (Bijv Netflix of Videoland):

Klant XXXX, ik gebruik op fora een ander mailadres.

Ik heb geen soundbar. Gebruik een Son bravia tv met fatsoenlijk geluid .

Ik heb alleen nog live gekeken.

Nagenoeg alle zenders muv Ned 1, maar mtv en rtl 5 spant de kroon. Bij alle programmas.

Netflix nog niet bekeken , programma start wel trager op dan met ziggo. You tube ijlt beeld ook na


Hey @Rose 12, we krijgen hier meerdere meldingen over. Ik zie dat er al een ticket voor je aangemaakt is, daarnaast heb ik je toegevoegd aan het lopende onderzoek. Hopelijk kunnen we dit snel oplossen! 


Ik ben benieuwd, ik wil het een kans geven tot jaar ultimo.  Anders zal ik mijn heil ergens anders moeten zoeken. 

MvrG

R9b


Kijk het ticket geeft aan dat er binnen 3 dagen contact wordt opgenomen. Dus niet.

Is er een persoon die ik kan aanspreken wat er is nog een issue.

 


NU is het wifi signaal naar 57 up en down.

ik heb een kabel gebruikt voor tv maar dat heeft geen positief effect op synchronisatie.

mijn oprit zit ook nog worden hersteld . Duurt ook al weken..

wie in persoon regelt het nu?????????


Update : Nederland 1 is nu ook niet synchroon journaal 6 uur zondag

 


Hey @Rose 12, dit is momenteel nog in onderzoek. Het lijkt groter de zijn dan we dachten. Onze techneuten zijn alles grondig aan het onderzoeken waardoor het langer duurt voordat we een antwoord hebben. Alvast bedankt voor je geduld en mijn excuses voor het ongemak. 


Inmiddels heb ik een lange kabel rechtsreeks van de router in de tv gedaan- geen verschil.

Men heeft nog een 2.4 ghz net aangemaakt- geen verschil, men had toen tevens de 5ghz , geknepen, consequenties devices gingen offline en de gsm ging op data- bundel leeg , ik ga nu in het  “rood".

 

Kortom daar zit het niet in. Ik kan alleen de voorlopige conclusie trekken dat het aan de kant van Odido ligt. 

En dan heb ik het niet over de oprit die men al weken aan het”maken ‘is?

 

Advies - laat Odido voor dit soort zaken een dedicated contactpersoon regelen en niet via allerleu omwegen, zoals fora, ellendige chatbots.  

 


Hey @Rose 12, ervaar je dus nog steeds dat het beeld en geluid niet synchroon lopen? Zou je mij dan alsjeblieft een voorbeeld willen geven? 

  1. Naam van de zender?
  2. Naam van het programma?
  3. Datum en tijdstip dat het niet synchroon loopt?

Ik heb toevallig een bericht ontvangen van de Technische Dienst dat de encoders gereboot zijn. Ik heb de bovenstaande punten nodig om dit door te zetten. Alvast bedankt!


Ik weet niet waar je dat op baseert dat het minder is. Ik heb geen enkele reactie gehad van odido anders dan dat men er mee bezig is. 

Alle zenders.vandaag 20 december en in 

Mindere mate nu sbs 6, vrt1

 


@Rose 12 ik heb echt specifiek nodig wat ik gevraagd heb. Anders kunnen we dit niet oplossen. Ik wil je graag vragen om de vragen volledig te beantwoorden zodat ik dit door kan zetten. Hopelijk kunnen we het dan oplossen.

 


Het bericht van vanmorgen was van dat moment op de dag:

Ik kan het natuurlijk alleen zien als er gesproken wordt en dat is natuurlijk niet met alles zo.

Dit zijn een aantal zenders. Kun je uit de voeten nu

Nu: 18:50 uur

waar :

Ned 1

ned 2

Ned 3 nu geen gesprek

18: 55 u RTL 4    

RTL 5 

SBS6

18:59 u RTL7 

Veronica

Net 5

RTL 8

Veronica

 


Bedankt @Rose 12! Ik heb het doorgezet. Hopelijk hebben we snel de oplossing hiervoor. 


We zijn bijna een jaar verder. Ik ben helemaal ziek van de gang van zaken. Tickets worden gewoon afgesloten, weer wordt niet teruggebeld.

En tot overmaat van ramp hakkelt het beeld nu. 

Communicatie is echt onder de maat. Ik heb kennelijk 6 paginas historie, maar dat heeft nul effect. 

Call center vindt mijn geboortedatum belangrijker als een oplossing (protocol - waarom als ik een ticket nummer heb)

 

Maar nog steeds geen oplossing

Hallo Odido 

Beeld en geluid nog steeds niet synchroon. 

Niemand neemt verantwoordelijkheid.  Help your self 

Triest maar waar 


@Rose 12 Goed dat je hier via dit topic nogmaals over aan de bel trekt. Ik wil dat je weer kan genieten van TV. Ik ga mijn uiterste best doen om dit voor je te realiseren!

Ik wil je heel graag verder helpen, maar ik moet hiervoor wel de verificatie doen. 

Wil je jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je rekeningnummer toevoegen aan je community profiel? Ik kijk dan meteen met je mee! 


Kijk naar dit ticket

73585898

Of een van de vele andere


@Rose 12 Dank je wel voor het toevoegen van de gegevens en het casenummer. 

Ik ben meteen voor je gaan kijken en zie de volgende laatste melding van onze technische dienst. Zij geven aan dat ze de filmpjes niet konden openen. Hierdoor kunnen zij niet verder met hun onderzoek. 

Wil je mij een nieuw filmpje sturen? Je kunt dit met mij delen middels een WeTransfer link. Ik ga dit dan meteen opnieuw voor je doorzetten! 

Daarnaast wil ik toch nog even dubbel checken of de volgende stappen niet de oplossing kunnen zijn:

Wil je eens proberen om het Dolby uit te zetten in de instellingen? Dit doe je als volgt: Menu -> Account -> Instellingen -> Audio -> Zender audio codec.

Mocht dit niet werken, dan kun je als alternatief proberen om de bitrate aan te passen:

  • Bij Opties (tandwieltje) kies je Kwaliteit/Quality in het verschenen menu
  • Selecteer de hoogste kwaliteit voor het beste beeld/geluid.

Indien dit niet voor verbetering zorgt, ontvang ik graag het filmpje. Laat je het mij weten als je zover bent? Ik sta paraat! 


Wat heb ik gedaan

Alles een paar keer opnieuw opgestart, er zijn diverse monteurs geweest, die hebben van alles gedaan en ook gezien dat het niet synchroon loopt. Extra kastjes waar ik nota bene nog voor moest betalen. Kabels, directe verbinding met modern allerlei alternatieve instellingen, 2 4 ghz , 5 ghz. Tv instellingen gewijzigd.

Via de app op de telefoon signaal naar de tv gestuurd.. Een paar maal filmpjes gestuurd, kon niet via een stick. Moest maar we transfer installeren. Vervolgens linkjes naar films. 

En dan is het antwoord, komt niet veel voor    ( sony tv )  de vraag is nu in weer filmpjes. Mijn vraag is wat hoop je te ontdekken. Dat het zo is? Of een analyse. Ik ben met name benieuwd wat er dan gebeurd 

 

Netflix werkt perfect,  dus wat is het dan .

Laat me weten wat het pad is, wat jullie gaan doen?

Nu is het een kamp van Koningsbrugge alleen daar heeft het een doel.

 

MvrG 

 


Ik heb dat ook al gedaan .

Zoals aangegeven. Ik ga geen gebruik maken van we transfer omdat ik in een open bron een account moet aanmaken.

Dat ben ik niet voornemens te doen. 

Ik ben aangeboden om een stick op te sturen maar dat willen jullie niet. 

De vraag is wat gaan jullie ermee doen. Daar is al eens naar gekeken.

 

 

 

 

 


71864851 ook een ticket waarmee wat is verstuurd 


Er is ook met service@. Gemaild.

 


Dus ik ben benieuwd wat het plan is , want dat mis ik.

En zo zijn het allemaal losse flarden met jullie call center, forum, ingehuurde techneuten die langs zijn geweest, techneuten bij jullie 

 

Is ook geen logisch model zo. 

Dus verbeter punten voor odido.

 


Reageer