Wat me opvalt dat nergens vermeld staat hoe er word gekeken b.v. doormiddel van een app of de nieuwe mediabox of nog met de Amino tv box?
En is het via ODF het “eigen” glasvezel van Odido of net als hier via wholesale van KPN netwerk, dat betekent dat je op een KPN netwerk zit maar Odido e.a. huren dan bij KPN capaciteit.
De tv kwaliteit is hier echt perfect op zowel de NPO zenders als RTL of SBS enz. maar ook sport wedstrijden zoals voetbal of andere met snelle bewegingen
Mediabox, die nieuwe. Heb mn modem en de media box herstart. Wat ik elders heb gelezen. En nu lijkt het goed. Man, wat een rommel.
Tevens heb ik vaak met deze mediabox dat mn Denon avr receiver elke halve sec switched tussen input/geen input (zie wel beeld, geen geluid dan). Als ik de tv pauzeer gaat het daarna wel even weer goed. Ook hier nog nooit in ál die jaren last van gehad.
Perfect beeld hier met 2Gbps glas en de nieuwe mediabox. Je moet soms even tunen met geluidsettings in de box voor goede lipsync. Misschien helpt het ook met je Denon. Wellicht de Denon ertussenuit halen en achteraan in de HDMI keten zetten?
Het ligt zeker weten aan die mediabox. Lipsync is in orde, al meerdere zaken geprobeerd, heb al veel apparaten gehad, maar dit nog nooit meegemaakt. Nu is die missende audio soms nog niet de grootste ergernis. Maar die belabberde bitrate soms. Man man. Maar dat niet alleen hoor, facturen die niet kloppen, inflatiecorrectie wat onterecht doorgevoerd is, en nog wel meer shit. Nog 9 maanden en dan verloopt het contract.
Ja, administratief is Odido een puinhoop. Technisch valt het me ontzettend mee. Ik zeg verder ook niet dat je Denon naadje is, maar het klinkt als compatibiliteit tussen de mediabox en je receiver. Vandaar probeer eens die twee uit elkaar te trekken.
Bewegend water is net als confetti een achilleshiel voor een magere bitrate. Er is nul komma nul kans dat dit waterpolo er bij iemand ‘goed'/ ‘perfect’ heeft uitgezien, zelfs de bitrate van Ziggo via DVB-C is hiervoor nauwelijks toereikend (en daarmee heb ik de halve finale en finale van het afgelopen WK opgenomen) …
las een tijd terug iets over nieuwe 25Mb/s streams voor NPO 1-3 en misschien dat het er bij die zonder duidelijke blokjesvorming uit kan zien]
Bewegend water is net als confetti een achilleshiel voor een magere bitrate. Er is nul komma nul kans dat dit waterpolo er bij iemand ‘goed'/ ‘perfect’ heeft uitgezien, zelfs de bitrate van Ziggo via DVB-C is hiervoor nauwelijks toereikend (en daarmee heb ik de halve finale en finale van het afgelopen WK opgenomen) …
las een tijd terug iets over nieuwe 25Mb/s streams voor NPO 1-3 en misschien dat het er bij die zonder duidelijke blokjesvorming uit kan zien]
Geloof me. Dit was ECHT heel erg beroerd. 100% zeker dat kpn dit veel beter deed. Daarnaast waren heel veel zenders zwaar ruk. Waarom verdedigt iedereen hier odido? Het is gewoon 1 dikke pleurzooi. En dat een reset van alle apparaten het heeft verholpen zegt ook al genoeg. Het was daarna al veel beter, gewoon normale odido kwaliteit zeg maar. In die 4 jaar kpn heb ik dit niet 1x hoeven doen. En nu in 3 maand odido al meerdere malen. Echt. What the...
Geloof me. Dit was ECHT heel erg beroerd. 100% zeker dat kpn dit veel beter deed. Daarnaast waren heel veel zenders zwaar ruk. Waarom verdedigt iedereen hier odido? Het is gewoon 1 dikke pleurzooi. En dat een reset van alle apparaten het heeft verholpen zegt ook al genoeg. Het was daarna al veel beter, gewoon normale odido kwaliteit zeg maar. In die 4 jaar kpn heb ik dit niet 1x hoeven doen. En nu in 3 maand odido al meerdere malen. Echt. What the...
Ik heb niet voor niets Ziggo erbij . Ik geloof je juist wel want ik heb het ook even aangekeken via de box en dat was idd niet om aan te zien. Ik zeg juist dat die 6Mb/s waar Odido mee komt aanzetten voor iets als waterpolo met veel bewegend water never nooit toereikend zal zijn en het er dus bij die andere twee posters nooit ‘goed’/’uitstekend’ uit gezien kan hebben.
Deze video heb ik dan ook tot in den treure al meerdere keren gepost om het te verduidelijken: (wat hier met confetti wordt gedaan is precies wat bewegend water ook met het beeld doet zoals dus bij een waterpolo wedstrijd) https://www.youtube.com/watch?v=r6Rp-uo6HmI
Met een bitrate van 6Mb/s KAN en zal iets als waterpolo er nooit goed uitzien (icm de huidige codec in ieder geval), zoals de video het al zegt er zijn gewoon niet genoeg bits om het allemaal bij te houden. KPN (en ook het oude tv platform bij T-Mobile alsook Ziggo via DVB-C) hebben gewoon simpelweg een hogere bitrate.
Zie net iets in de commentaren bij die video wat idd klopt (Youtube hercodeerd idd eens in de zoveel tijd wel eens de videos dus ook deze ziet er nu beter/minder erg uit dan oorspronkelijk maar alsnog is het effect van iets als confetti op de beeldkwaliteit wel duidelijk):
So a lot of people might not remember this but this video watching experence was slightly different when it came out. YouTube has improved its quality over the years as has our internet connections. When Tom Scott says "over the next couple of seconds the quality of the video will come back" it was literal, it use to take a second or two for the quality to return. Now though? The quality instantly comes back within a fraction of a second. Maybe a few frames worth of low quality video but that's all that you can see now. Literally blink-and-you'll-miss-it. The same effect also would apply to when he increased the bitrate in the video. The quality used to still be rough for a few seconds.
Probleem bij mij was alleen dus nog erger. Dat was echt geen 6 mbit. Dat was hooguit 1 mbit over alle zenders. Het feit dat hier ook niemand van odido zelf post spreekt ook al boekdelen.
Daarnaast zie ik nog steeds 35 euro als factuur ipv 30. Ik ga maar weer eens bellen voor de zoveelste keer...
Odido is echt zulke slechte tv kwaliteit. Schande dat ze daar geld voor durven vragen. Zodra het kan, stap ik over naar KPN of Ziggo.
Hoi @Matthijs12345 ,
Ook hier plaats je weer spam in een topic van maanden geleden!
Als je een vraag hebt over jouw aansluiting, open dan een eigen topic. Dan kunnen we meedenken. Er zijn honderdduizenden Odido internet en TV abonnementen, dus hiet kan echt wel.
Ik krijg regelmatig vhs videobandband kwaliteitbeeld uit de jaren 70 van de vorige eeuw, en dat altijd na een ongevraagde harde reset van mijn modem en tv-box!
En dat terwijl het beeld en geluid voor de ongevraagde harde reset goed of zelfs perfect te noemen is? Nederland 3 lijkt wel 3D!
Ook wordt mijn verbinding met internet op mijn pc ongevraagd onderbroken terwijl ik op internet aan het werken ben!
Het ligt niet aan mijn apparatuur IT van Odido!
Als je belt ook, het eerste wat en medewerker doet is mijn apparaten resetten vanop afstand!?????
Ik ben zelf net overgestapt van Ziggo. De beeldkwaliteit van Odido is aanmerkelijk slechter dan wat ik gewend ben. Het lijkt erop dat er zeer heftige compressie op is toegepast. Met name bij bewegende beelden met veel detail zie je artifacts (Zoals bij waterpolo wat apis4 al noemt). Ik kijk momenteel via de WebOS app omdat de mediabox naast het slechte detail in het beeld dit ook nog combineert met een lage framerate. Mijn bitrate zit tussen de 4 en 8 Mbit/s. Daarmee zou al een veel betere kwaliteit te realiseren zijn, maar ik zie geen probleem om dit te verhogen naar 20Mbit/s op een vaste lijn als dat zou helpen. Ik heb trouwens mijn mediabox al verschillende keren herstart, dus kom me niet aan met "have you tried turning it on and off again?”.
Ik heb in het verleden Ziggo en KPN gehad. Ziggo is daarbij nog een fractie beter dan KPN al is dit verschil kleiner geworden sinds Ziggo ook een IP kastje gebruikt, Odido loopt daar echt een hopeloos eind achteraan.
@stiegl Of dit te verhogen is, durf ik niet te zeggen. Dit kan namelijk niet klantspecifiek en zou dan voor iedereen opgehoogd moeten worden(als dit al mogelijk is). De Mediabox reserveert 8 Mb van de lijn voor tv. Of dit echt verschil gaat maken durf ik niet te zeggen ook. Had je de tv zelf verder via wifi aangesloten of via een bekabelde verbinding? Mocht het een bekabelde verbinding zijn, gebruik je hier dan tussen ook een switch of is het rechtstreeks aangesloten op het modem? Zelf ervaar ik het beeld namelijk niet zo via de Mediabox, dus ik ben benieuwd hoe alles precies aangesloten bij jou is.
Ik heb de mediabox en TV zowel bedraad als met wifi geprobeerd. Er lijkt geen verschil tussen beiden. Ik heb draadloos overigens minstens 300 Mbit/s aan bandbreedte, dus daar zit het probleem niet. Ik zie wel dat de framerate op de mediabox na een minuut ofzo wel bijtrekt. Sport blijft er gewoon belabberd uitzien. Daarvoor is 8 Mbit kennelijk te weinig, want om dat te bereiken moet er zo heftig worden gecomprimeerd dat je overal artifacts en blokken ziet. Als je niet anders gewend bent, of je kijkt nooit sport, dan valt het misschien niet op, maar voor beeldstandaarden anno 2024 is het gewoon onder de maat
Hey @stiegl, kan je kijken of de framesnelheid van content instelling op “Naadloos” staat? Ga naar → Instellingen → Apparaatvoorkeuren → Weergave en geluid → Gelijk houden met framesnelheid van content: “Naadloos”
@Tommie van Odido
De “naadloos” setting staat inderdaad aan. Ik heb nog even verder gekeken, volgens mij is het probleem gewoon dat Odido minder bandbreedte reserveert voor TV dan KPN en Ziggo. KPN schijnt tegenwoordig TV ongecomprimeert door te sturen (15 Mbit/s) en Ziggo zit rond de 12 Mbit/s. Het is dus logisch dat de beeldkwaliteit van Odido achterblijft als deze max 8 Mbit/s mag gebruiken. Het zou mooi zijn als er ook hogere bitrates beschikbaar waren die je als gebruiker zelf zou kunnen selecteren. Ik zie niet in waarom er geen 15 Mbit/s af zou kunnen op mijn Gbit verbinding.