Skip to main content

Wat was het beeld weer dramatisch tijdens de champions League wedstrijd van Ajax. Ik kijk via de tv app op mijn Samsung TV. Ik had soms het idee dat ik naar een illegale stream zat te kijken!

Het wordt verdorie echt tijd dat T-Mobile hier iets aan gaat doen. Want de goedkoopste zijn heeft dus gevolgen voor de kwaliteit!!!

Om te schamen!

Met het nieuwe platvorm is het er niet beter op geworden. Leuk dat tv nu via vlan300 werkt met het nieuwe platform voor glasvezel maar op DSL is het beeld beter! Doe mij het oude systeem alsjeblieft op vlan 640.


Het is puur een kwestie van geld en bovendien en dat is naar mijn mening nog meer van toepassing complete onkunde, zeker als je er van uit gaat de eerste klanten al medio 2020 zijn overgezet en vanaf dat moment de eerste klachten al kwamen.

Aangezien ik momenteel nog op het oude platform zit via een WBA glasverbinding krijg ik de streams nog van KPN zoals eerder alle T-Mobile klanten, wanneer de "laatste” klanten overgaan is nog niet bekend, heb althans nog geen bericht ontvangen en wil dat ook niet.

Deze volkomen mislukking van het nieuwe platform kan men wat mij betreft voor de volle 100% toewijzen aan het management van T-Mobile, en daar wringt de schoen net als in elk bedrijf heeft het management geen enkel verstand van zaken, zelfs het verschil tussen een coax en utp stekker is al te moeilijk voor ze. 


Dezelfde wedstrijd ook gezien via Apple TV 4K op een LG C1 met 900Mbps download. Bij weinig beweging is het beeld redelijk maar nooit echt scherp. Bij snel bewegend beeld neemt de scherpte snel af. Bij inzoomen op voorwerp is de achtergrond volledig onscherp. 
De kwaliteit van de app en/of streams is nog verre van optimaal. 


Hi allemaal, merci voor het aanstippen! Zouden jullie eens kort het tv-scherm van de stroom willen halen? Onlangs is de Samsung TV App naar een eerdere versie teruggezet, zodat de meeste gebruikers weer in de hoogst haalbare profielen kunnen kijken. Kunnen jullie laten weten of het kort van de stroom halen wellicht heeft gewerkt? Ik hoor het heel graag, want ik ga hier met liefde achteraan voor jullie!

 


Hi allemaal, merci voor het aanstippen! Zouden jullie eens kort het tv-scherm van de stroom willen halen? Onlangs is de Samsung TV App naar een eerdere versie teruggezet, zodat de meeste gebruikers weer in de hoogst haalbare profielen kunnen kijken. Kunnen jullie laten weten of het kort van de stroom halen wellicht heeft gewerkt? Ik hoor het heel graag, want ik ga hier met liefde achteraan voor jullie!

 

Bedankt voor je tip. Voor de Apple TV app heeft dit helaas geen effect gehad. Ik vermoed dat de beeldissues toch echt in de app of in de kwaliteit van de streams zit. 


De streams zijn wel vaker (meerdere kanalen) niet 50 fps.
De stream bestaat dan uit ‘maar’ 25 fps.
 

Dit is ook te zien via de Apple TV app. Druk op de centrale rond knop > kwaliteit.
Er is dan geen ‘Full HD 1080p’ te kiezen. Bij Eurosport 2 is dat op dit moment ook het geval.

 


Hi allemaal, merci voor het aanstippen! Zouden jullie eens kort het tv-scherm van de stroom willen halen? Onlangs is de Samsung TV App naar een eerdere versie teruggezet, zodat de meeste gebruikers weer in de hoogst haalbare profielen kunnen kijken. Kunnen jullie laten weten of het kort van de stroom halen wellicht heeft gewerkt? Ik hoor het heel graag, want ik ga hier met liefde achteraan voor jullie!

 

Helaas geen enkele effect.... 


@Henk2021 @Bitmans @Renze-lwd Mijin collega @Lisa heeft dit issue voorgelegd aan ons TV Team, hopelijk weten we snel meer over een oplossing hiervoor!


Is het niet ‘logisch’ dat ook de beeldkwaliteit van de app te wensen overlaat? De beeldkwaliteit via de kastjes is niet goed, (dit is ook bevestigd door T-Mobile,) en aangezien er 1 stream beschikbaar is voor alle devices kan het niet anders dat dus ook de beeldkwaliteit van de tv app identiek is aan die van de ‘ normale’ tv kastjes.  

Ik denk dan ook dat het niet zoveel nut heeft om dit weer apart voor te leggen aan allerlei specialisten, als het goed is zijn die al bezig met het zoeken naar een oplossing in onderstaand topic? (Wat overigens ook al een tijdje op zich laat wachten…)

 


Zit nu Tsjechië-Nederland te kijken op NPO 1. Lijkt alsof de bewegende beelden niet genoeg tijd krijgen/hebben om te verwerken. Er zit een waas over het hele beeld. Bij stilstaand beeld valt het minder op. Lijkt mij toch eerder een verwerkingsproces issue. Mogelijk dezelfde beeld compressie techniek in zowel Stb app als tv anywhere app? 
Lijkt mij makkelijk door T Mobile zelf vast te stellen. Het dan oplossen is mogelijk een omvangrijke klus wat tijd vergt.


Ze hadden gewoon de zelfde oude streams moeten blijven gebruiken zoals eerder gebruikt bij glasvezel en ook op DSL volgens mij waren dat streams van KPN.

Momenteel maak ik nog gebruik van deze streams bij T-Mobile via glas (WBA)  en zoals eerder gemeld geen enkele issues zoals blokken of compressie problemen.

 


Hi allemaal, zoals @Demi heeft aangegeven maak ik mij al enige tijd hard voor de kwaliteit op de TV Box van T-Mobile TV! In het topic dat @Dennis25 heeft mee gestuurd plaats ik updates die hierover volgen. Bij mijn collega heb ik uitgevraagd of de kwaliteit van de T-Mobile TV app ook onder de loep wordt genomen momenteel. Ik laat het jullie weten. Mocht iemand nog een ander punt hebben, laat het dan zeker weten! 💪 


@Lisa 

Schat in dat veel TMobile gebruikers in deze community die de Stb-/Android-/Apple TV app gebruiken behoefte hebben aan:

  • releasenotes huidige versie app (wat is nieuw in de huidige versie?)
  • Pre release notes toekomstige versie app (wat gaat er komen in de toekomstige versie?) 
  • Een TV ervaring op basis van duidelijke TMobile requirements. (Wat is nodig qua aansluitingseisen,  wat kun je verwachten als klant)
  • Een State of Art gebruikerservaring qua beeld en geluid

Als nieuwe klant van TMolbile mis ik deze informatie en gebruikerservaring nog. De Apple TV app is qua beeld/geluid functionaliteit minimaal , qua geboden beeld/geluid onvoldoende met gemeten 900Mbps+ download/upload. Mogelijk kun je dit intern voorleggen?
 


Je moet het in mijn ogen vergelijken met een auto, plaats je b.v. in een Mercedes de motor van een Suzuki Alto dan zal dat best werken als je met de Mercedes heel rustig en niet harder dan een kilometer of 60  wil je veel harder dan zal de motor te kort schieten.

Precies het zelfde is er momenteel aan de hand bij de T-Mobile streams, gaat het rustig dus gewone tv geen probleem, echter word er meer actie gevraagd dan komt het te kort, zoals al vaker aangegeven moeten simpelweg de streams omhoog.


Hi allemaal, graag wil ik aangeven dat ik te horen heb gekregen dat er aan de kwaliteit van de T-Mobile TV App gewerkt wordt! Dit onderzoek is nog bezig, dus weet dat dit onze focus heeft. Nogmaals merci voor de meldingen.

Hi @Henk2021, wat tof dat je dit aanstipt! Ik wil graag aangeven dat ik dit mee ga nemen in een meeting die deze vrijdag op de planning staat. Hier ga ik bespreken wat de mogelijkheden hierin zijn. Ik kom er op terug zodra ik hier meer over hoor! 😊

 


Wat ik bijzonder vind is dat de app eerst bèta was en getest is. Ik. Mag aannemen dat toen toch ook het beeldkwaliteit belabberd was.

Dan blijft het bijzonder dat men nu eerst weer moet onderzoeken en dan overgaan tot aanpassing van de app. Dit kan wel maanden duren verwacht ik. 

De goedkoopste zijn gaat dus ten koste van de kwaliteit. 

 

 


Hi @Henk2021, zoals ik hierboven had aangegeven heb ik afgelopen vrijdag een meeting gehad waar ik jouw punten omtrent de releasenotes heb voorgelegd! De beeldkwaliteit daar wordt namelijk al aan gewerkt op het moment. Er worden al releasenotes gedeeld, zodra wij veranderingen hebben aangebracht. Wanneer wij enkel verbeteringen aan het netwerk aanbrengen om de diensten stabiel te houden, dan delen wij hier verder niet echt iets over. Zodra er een nieuwe firmwareversie is bijvoorbeeld, dan delen wij deze releasenotes met jullie. Jij kunt dit dus zeker gaan verwachten zodra er veranderingen plaatsvinden. In de onderstaande lijst kun jij lezen waar jouw tv aan moet voldoen voor het gebruiken van de T-Mobile TV App:

Weet jij zo voldoende? 💪

Hi @Renze-lwd, ik kan me jouw opmerking zeker voorstellen! Weet dat er altijd bugs bij een nieuwe update kunnen komen. Daarnaast proberen wij alle feedback mee te nemen die tijdens het testen wordt gegeven. 


@Lisa 

Bedankt voor de terugkoppeling. Ik kijk uit naar de komende firmware updates voor de Apple TV app en releasenotes. Voor interne aangelegenheden aan netwerk etc. zijn releasenotes idd niet nodig. Een eventuele out of service melding is dan voldoende. 
Fijn dat er ook een verbetering aan komt voor de beeldkwaliteit. Daarnaast hopelijk snel verbetering voor:

Apple TV app:

  • optie om geluidsoutput zelf te regelen. Nu streams met multi channel en stereo. Hierdoor behoorlijke geluid verschillen.
  • sommige functies in app zijn niet af/ of staan uit (optie menu bijvoorbeeld).
  • het later inschakelen/ terugkijken van een programma dat live op tv is loopt niet goed waardoor je het laatste stuk van de uitzending mist.
  • dagelijks wel een keer een melding dat de app op zwart gaat of bevriest. Kan niet weergeven….

Verwachtingsmanagement:

  • Op basis van de website teksten had ik andere kwaliteits verwachtingen. Ik vind 12,50 euro per maand veel in verhouding tot de kwaliteit die nu wordt geboden voor de tv dienst. Ben niet op zoek naar korting of compensatie en loop ook niet direct over naar concurrent  maar verwacht wel verbetering binnen enkele weken. 
  • Ik mis ook een app releaseplanning. Kan mij niet voorstellen dat er nu niet bekend is bij jullie development afdeling wanneer iets wordt gereleased. Dit verwachtingsmanagement voorkomt veel frustratie onder de klanten en scheelt jou en je collega’s veel reactietijd. 

    Ik kijk uit naar een mooie firmware update onder de kerstboom :)

     

@Henk2021 loop dit topic even door en pas je verwachting maar vast aan. 

Het probleem van de slechte beeldkwaliteit speelt al meer dan 6 maanden, dus die enkele weken gaan niet gehaald worden. Zeker gezien de uitkomst van de laatste meeting. In het kort: we worden niet serieus genomen. 


@MetaframeNL 

Mijn verwachting blijft nog hetzelfde. Snap je onmacht. 


Hi @Henk2021, merci voor jouw toevoegingen! Mooi punt omtrent de releaseplanning. Ik ga dit voor mezelf ook even uitzoeken hoe we dit voortaan kunnen delen. Er verschijnt op 14 december in ieder geval weer een nieuwe update van Apple TV. Ik hoor heel graag van je of dan sommige punten van jouw lijstje zijn verholpen. De punten die daarna nog openstaan, die zet ik dan met liefde voor je door naar het TV Team. Zo zorgen we er samen voor dat de App nóg beter wordt! 😊


@Lisa 

Goed nieuws dat er weer een update aankomt. Zou mooi zijn als je collega’s duidelijk vermelden welke bugs/wensen zijn geïmplementeerd in de update. Hoe transparanter naar de klant toe, des te meer begrip en hoe sneller de problemen zijn verholpen. 
 

 

 


Hi @Henk2021, yes dat ben ik zeker met je eens! Ik heb vanochtend dan ook een reminder gestuurd of mijn collega hier op terug kan komen. Zodra ik dit doorgespeeld krijg, dan deel ik die direct met je! 


Hi @Henk2021, merci voor jouw toevoegingen! Mooi punt omtrent de releaseplanning. Ik ga dit voor mezelf ook even uitzoeken hoe we dit voortaan kunnen delen. Er verschijnt op 14 december in ieder geval weer een nieuwe update van Apple TV. Ik hoor heel graag van je of dan sommige punten van jouw lijstje zijn verholpen. De punten die daarna nog openstaan, die zet ik dan met liefde voor je door naar het TV Team. Zo zorgen we er samen voor dat de App nóg beter wordt! 😊

Met update Apple TV wordt neem ik aan tvOS 15.2 bedoelt en niet de T-mobile anywhere app? Nou, goed nieuws , die is maandag 19:00 uitgekomen 


Hi @VOne, merci voor het doorgeven! Yes, het klopt als een bus dat dit om de Apple TV gaat. En, merk jij al een (positief) verschil met eerst? Ik hoor het graag! Ik hoop dat ik zo snel mogelijk de releasenotes doorkrijg, zodat ik die met jullie kan delen! 😁