Skip to main content

Goedendag,

 

Ik lees dat de gratis NPO Start app beeldkwaliteit geeft in 576p. Nu heb je ook een betaalde NPO Plus, dat tot 1080p gaat geloof ik, maar voor livestreams is dit schijnbaar nog altijd 576p, omdat dit 1 op 1 wordt doorgezet vanuit NPO Start.

 

Nu heb ik een samsung smart tv van 85 inch, Google Chromecast 4k en Odido glasvezel internet. Ik zou echter graag het EK voetbal willen kijken in tenminste 1080p. Dat lukt volgens mij dus niet met de NPO app, ook niet met NPO Plus? 

 

Maar hoe zit het dan met de Odido tv app als ik een tv abbo neem? Wat is dan de beeldkwaliteit van livestreams op NPO1?

 

Verder heb je ook nog NLZiet dat ook NPO erbij heeft zitten. Welke kwaliteit krijg je dan?

 

Ik zoek dus naar manieren om het EK voetbal in tenminste 1080p te kunnen kijken.

 

Bedankt voor jullie hulp!

Hoi @Cooperator,

Welkom op de Community!

Om financiële redenen is het voor de NPO niet haalbaar om livestreams op 1080p aan te bieden. Zowel Odido TV als NLZiet hebben dit wel. Welke van de twee het beste bij jou aansluit, hangt af van welke zenders je nog meer kijkt. Als je genoeg hebt aan NPO, RTL, SBS en regionale omroepen, dan ben je bij NLZiet goedkoper uit. Als je (veel) meer zenders wil, dan kun je het beste voor Odido TV gaan. Dat kun je, net als NLZiet, ook via de Chromecast kijken.

Ik hoop dat dit helpt om een goede keuze te kunnen maken!


Bedankt TMTV. Ik ga NLZiet proberen, aangezien ze een 14 dagen proefperiode hebben.


Reageer