Skip to main content

Beeldkwaliteit bij (vooral) extra sportzenders

In december 2024 ben ik van Ziggo overgestapt naar Odido. Het aansluiten is allemaal soepeltjes verlopen, maar ik ben niet tevreden over de kwaliteit van vooral de doorgifte van ESPN en Ziggo Sport. Het beeld bij voetbal en tennis is niet vloeiend zoals het hoort (en zoals ik gewend was bij Ziggo), maar schokkerig. Dit is zowel bedraad als niet-bedraad. Voetbal op NPO1 is wel wat beter te bekijken, maar ook niet optimaal.
Wordt er aan gewerkt om deze kwaliteit op te krikken of blijft het zo?
Als het zo blijft dan ga ik zodra het weer kan terug naar Ziggo.

Uitgelichte reactie

16 januari 2025

Hey ​@Brutus1e, welkom op onze Community!

Wij zijn ervan op de hoogte dat de kwaliteit in verhouden met Ziggo inderdaad wat lager is maar het zou wel vloeiend moeten zijn. Zou je toevallig hier een filmpje van kunnen maken met een bekabelde Mediabox? Dan kan ik kijken of er niet iets anders aan de hand is. Zijn de andere zenders wel goed?

22 reacties

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 13196 reacties
  • 16 januari 2025
Uitgelichte reactie

Hey ​@Brutus1e, welkom op onze Community!

Wij zijn ervan op de hoogte dat de kwaliteit in verhouden met Ziggo inderdaad wat lager is maar het zou wel vloeiend moeten zijn. Zou je toevallig hier een filmpje van kunnen maken met een bekabelde Mediabox? Dan kan ik kijken of er niet iets anders aan de hand is. Zijn de andere zenders wel goed?

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 16 januari 2025

Hi Tommie, bedankt voor je reactie.

Kan jij aangeven waaraan jij/jullie dat kwaliteitsverschil zien? Op een filmpje van het tv scherm is het lastig te zien, het lijkt alsof er steeds een frame uit een film mist waardoor het niet vloeiend is.

Ik wil het wel uploaden, maar hoe/waar kan ik dat doen?

Zoals ik al aangaf is de sport op NPO1 wel beter maar ook niet 100%.

Wordt er aan gewerkt om de kwaliteit te verbeteren en wat kan ik hier evt. van mijn kant nog aan doen?

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • 13196 reacties
  • 17 januari 2025

De beeldkwaliteit zelf moet alleen iets minder zijn ​@Brutus1e, dus geen 4k maar 1080p. Hij zou echter niet moeten haperen. Filmpje kun je via WeTransfer uploaden en de link hier delen.

Uiteraard werken we altijd aan verbeteringen, ook aan de kwaliteit van het beeld. Nieuwe TV's spelen vaak af op een 4K resolutie. Hierdoor kan je met een 4K TV haperend beeld ervaren. De beeldinstellingen op de TV kun je zelf wijzigen naar 1920x1080 (Full HD) en 50 fps/Hz helpt vaak.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 17 januari 2025

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • 3853 reacties
  • 19 januari 2025

@Brutus1e Dankjewel voor je terugkoppeling en genomen moeite! 

Ik zie inderdaad dat het beeld niet optimaal is. Ervaar je dit echt alleen bij LIVE sportwedstrijden of ook bij andere programma’s/zenders? 

Daarnaast wil ik je vragen of je de mogelijkheid hebt om de Mediabox bekabeld aan te sluiten. Kan je mij laten weten of dit verschil maakt?

Ik sta klaar om verder te helpen wanneer je zover bent! 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 19 januari 2025

Dat filmpje heb ik gemaakt terwijl de mediabox bekabeld was aangesloten. Er is overigens geen verschil te zien als het via wifi gaat. Gewone programma's zijn wel goed, maar bij snelle bewegingen bij bijvoorbeeld voetbal is het beeld gewoon slecht. Je collega Tommie gaf al aan dat Odido weet dat de kwaliteit minder is bij ESPN en Ziggo Sport, maar dat had ik ook graag geweten toen ik het contract afsloot, want dan had ik het uiteraard niet gedaan.

Niemand wil mindere beeldkwaliteit, je verwacht dat ook niet meer tegenwoordig,  het hoort gewoon vlekkeloos te zijn anders loopt iedereen weg.

Ook geen 4K tv kopen want dat verbetert het beeld juist niet. Te gek voor woorden toch?

Kun je aangeven of de kwaliteit zéér binnenkort op Ziggo-kwaliteit wordt gebracht?

Zo niet dan ga ik onder mijn contract uit proberen te komen ivm verborgen gebreken, want Odido geeft nergens aan dat de kwaliteit een stuk minder is.

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • 13196 reacties
  • 20 januari 2025

Hey ​@Brutus1e, er komt deze week een nieuwe update aan. Ik weet niet of hier al een verbetering in zit. Donderdag zijn alle Mediaboxen geupgrade, zou je het na donderdag willen laten weten of er een verbetering in zit? 

• heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 22 januari 2025

Odido,

hier exact hetzelfde probleem: ook recent overgestapt van ziggo naar odido (van kabel naar glasvezel) in de verwachting dat beeldkwaliteit net zo goed/beter zou zijn, maar mn het beeld van de sportzenders bij live uitzendingen is haperig/onacceptabel!

De update van de mediabox is al geweest? Zo ja, dan helaas zonder resultaat. Welke actie wordt verder ondernomen? Kan ik mijn contract om deze reden vervroegd beindigen?

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 26 januari 2025

Dit weekend weer voetbal op ESPN gekeken en de beeldkwaliteit lijkt wat beter te zijn dan eerder.

Ik schat het nu in op zo'n 80 à 85% van hoe het zou moeten zijn, waar ik het eerder rond de 60 à 65% vond.

Ga zo door met de verbeteringen, want het is nog lang niet perfect en ik wil in de toekomst op een 4K tv zeker een perfect beeld kunnen zien.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 30 januari 2025

Vandaag en gisteren Europees voetbal op Ziggo Sport gekeken, maar de beeldkwaliteit was niet best. Stilstaand beeld is prima, maar zodra er wat beweging is wordt het beeld onrustig en onscherp. Hier valt nog een hoop winst te behalen.

• is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 5 februari 2025
Brutus1e schreef:

In december 2024 ben ik van Ziggo overgestapt naar Odido. Het aansluiten is allemaal soepeltjes verlopen, maar ik ben niet tevreden over de kwaliteit van vooral de doorgifte van ESPN en Ziggo Sport. Het beeld bij voetbal en tennis is niet vloeiend zoals het hoort (en zoals ik gewend was bij Ziggo), maar schokkerig. Dit is zowel bedraad als niet-bedraad. Voetbal op NPO1 is wel wat beter te bekijken, maar ook niet optimaal.
Wordt er aan gewerkt om deze kwaliteit op te krikken of blijft het zo?
Als het zo blijft dan ga ik zodra het weer kan terug naar Ziggo.

Ook ik ben erg ontevreden over de beeldkwaliteit van vooral de Ziggosport kanalen 2, 3 en 4. Live sport op deze zenders is niet om aan te zien (erg schokkerig), terwijl er toch flink betaald moet worden voor deze extra zenders. Op Ziggosport 1 is het beeld wel acceptabel. Deze week werd het verschil in beeldkwaliteit weer eens pijnlijk duidelijk toen de ABN-AMRO tenniswedstrijd op Ziggosport 1 werd voortgezet op Ziggosport 4. Op 1 was dit prima op 4 een drama. Ik heb om die reden niet meer verder gekeken. Het maakt overigens niet uit of ik gebruik maak van de bedrade mediabox of van de Odido app op mijn SamsungTV. Het lijkt er sterk op dat de Ziggosport 2, 3 en 4 kanalen in een veel lagere kwaliteit (bitrate?) binnenkomen. Wanneer komt hier eindelijk verbetering in?
Als het bij Ziggosport 1 wel kan, dan moet het toch ook lukken bij Ziggosport 2, 3 en 4 !!

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • 3853 reacties
  • 6 februari 2025

Hi all, 

Een aantal van onze klanten kan inderdaad een vertraging ervaren tijdens het bekijken van voetbalwedstrijden. Voor klanten waarbij we via Glasvezel Internet en TV leveren, maken we gebruik van streaming-technologie. Streaming is een veelgebruikte techniek bij tv-kijken. Apps zoals NL Ziet, Ziggo Go, NPO Start, KPN iTV, Odido TV en ESPN maken er stuk voor stuk gebruik van. Dit is onderdeel van het TV-platform dat we gebruiken, waardoor we bijvoorbeeld tv-kijken zonder Mediabox kunnen aanbieden. Om goed te kunnen streamen, zijn encodering en buffering nodig. Hierdoor kan het zijn dat de TV-content een aantal seconden achterloopt. Dit merk je normaal gesproken niet, maar tijdens een voetbalwedstrijd kan dit opvallen. Sorry voor het ongemak!

• is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 6 februari 2025
Teresa van Odido schreef:

Hi all, 

Een aantal van onze klanten kan inderdaad een vertraging ervaren tijdens het bekijken van voetbalwedstrijden. Voor klanten waarbij we via Glasvezel Internet en TV leveren, maken we gebruik van streaming-technologie. Streaming is een veelgebruikte techniek bij tv-kijken. Apps zoals NL Ziet, Ziggo Go, NPO Start, KPN iTV, Odido TV en ESPN maken er stuk voor stuk gebruik van. Dit is onderdeel van het TV-platform dat we gebruiken, waardoor we bijvoorbeeld tv-kijken zonder Mediabox kunnen aanbieden. Om goed te kunnen streamen, zijn encodering en buffering nodig. Hierdoor kan het zijn dat de TV-content een aantal seconden achterloopt. Dit merk je normaal gesproken niet, maar tijdens een voetbalwedstrijd kan dit opvallen. Sorry voor het ongemak!

Hallo Teresa,

Ik denk dat je het probleem niet goed begrepen hebt. Dat er door streaming en buffering een aantal seconden vertraging is, begrijp ik en is algemeen bekend. Dit heeft m.i. echter niks te maken met de slechte beeldkwaliteit bij snel bewegende beelden (zoals o.a. bij voetbal, tennis en autosport) die ik en anderen ervaren. Dit heeft volgens mij te maken met een te lage bitrate / bandbreedte bij de betreffende zenders. Want waarom zijn snel bewegende beelden wel prima bij alle Nederlandstalige zenders en ook bij Ziggosport 1 en niet bij Ziggosport 2 en hoger en ook niet bij BBC1 en BBC2 (ook hier zijn voetbalwedstrijden niet om aan te zien).
Om mijn vermoedens te onderbouwen, heb ik het probleem ook even aan ChatGPT voorgelegd. Daar kreeg ik het volgende antwoord:
-------
Een te lage bitrate of bandbreedte bij snel bewegende content zoals voetbal, tennis en autosport heeft de volgende gevolgen voor de beeldkwaliteit:

1. Blokvorming (macroblocking) – Omdat er niet genoeg data is om details correct weer te geven, kunnen grote blokken of artefacten ontstaan, vooral in snel veranderende delen van het beeld, zoals grasvelden of raceauto’s.
  2. Bewegingsonscherpte (motion blur) – De encoder kan moeite hebben om snelle bewegingen bij een lage bitrate correct weer te geven, waardoor randen van spelers, ballen of voertuigen wazig of onscherp lijken.
  3. Ghosting en frame drops – Bij een te lage bitrate kan de encoder frames overslaan of samenvoegen, waardoor een soort schokkerige beweging of ‘ghosting’-effect ontstaat. Dit betekent dat objecten lijken na te trekken in het beeld.
  4. Verminderde details – Fijne details, zoals grastexturen, tribunes of sponsors op auto's en kleding, gaan verloren omdat de encoder prioriteit geeft aan de hoofdbewegingen in het beeld.
  5. Kleurversmering (color banding) – In gebieden met subtiele kleurovergangen (zoals een blauwe lucht of schaduwzones) kunnen harde overgangen of strepen zichtbaar worden, omdat er te weinig data beschikbaar is om vloeiende overgangen weer te geven.

Bij snel bewegende content is een hogere bitrate essentieel om deze problemen te voorkomen en een soepele, gedetailleerde en vloeiende kijkervaring te bieden.

--------

Als ik dit lees, lijkt het mij duidelijk wat Odido moet doen om dit probleem op te lossen.

Ishana van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • 2061 reacties
  • 8 februari 2025

Hoi ​@roligozo, bedankt voor je super heldere uitleg! Ook mijn excuses voor het verkeerd begrijpen van de situatie. Ik wil hier graag verder onderzoek naar verrichten! Wil je hiervoor een filmpje(s) met mij delen wanneer dit voorkomt? Je kunt deze met mij delen in dit topic middels een WeTransfer link. Ik leg je graag uit hoe je dit doet! Ga naar: https://wetransfer.com/. Onderaan de pagina klik je op 'Ik wil alleen bestanden versturen'. Vervolgens klik je op de blauwe plus knop om bestanden te uploaden. Je vult bij beide opties jouw eigen e-mailadres in. De link naar de bestanden wordt nu naar jouw e-mail verstuurd. Kopieer de link en deel deze met ons in het topic. Alvast super bedankt voor de genomen moeite, we waarderen het enorm! Groetjes, Ishana

• is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 8 februari 2025
Ishana van Odido schreef:

Hoi ​@roligozo, bedankt voor je super heldere uitleg! Ook mijn excuses voor het verkeerd begrijpen van de situatie. Ik wil hier graag verder onderzoek naar verrichten! Wil je hiervoor een filmpje(s) met mij delen wanneer dit voorkomt? Je kunt deze met mij delen in dit topic middels een WeTransfer link. Ik leg je graag uit hoe je dit doet! Ga naar: https://wetransfer.com/. Onderaan de pagina klik je op 'Ik wil alleen bestanden versturen'. Vervolgens klik je op de blauwe plus knop om bestanden te uploaden. Je vult bij beide opties jouw eigen e-mailadres in. De link naar de bestanden wordt nu naar jouw e-mail verstuurd. Kopieer de link en deel deze met ons in het topic. Alvast super bedankt voor de genomen moeite, we waarderen het enorm! Groetjes, Ishana

Hallo Ishana,
Ik wil best een filmpje opsturen hoor, maar volgens mij heeft dit weinig zin. Daarmee ga je niet zien wat het verschil in kijkbeleving is op een groot scherm (45 inch en groter). Ik adviseer je (of een collega) om vanmiddag (vanaf 15u) naar de halve finale van het ABN-AMRO toernooi te kijken op een groot scherm, eerst een aantal minuten op NPO1 en daarna over te schakelen naar Ziggosport 4 en daar een aantal minuten te kijken. Probeer vooral goed de bal te volgen (dus op de balbaan te letten). Ik denk dat het probleem dan wel duidelijk is. Mocht het vanmiddag niet lukken om te kijken, probeer dan gewoon eens een keer een (gedeelte van een) live voetbal- of tenniswedstrijd te kijken op Ziggosport 2, 3 of 4 op een groot scherm en doe dat ook op Ziggosport 1 of op NPO 1,2,3. Dan is het m.i. wel duidelijk wat ik bedoel. 
Nogmaals deze problemen ervaar ik niet op NPO 1,2,3 RTL en SBS zenders en ook niet (of in mindere mate) op Ziggosport 1. De ESPN zenders zijn ook niet perfect, maar wel beter dan Ziggosport 2,3,4. Verder constateer ik hetzelfde probleem op meerdere beeldschermen (allen met vaste bekabeling). Dus het ligt zeker niet aan mijn bekabeling en/of gebruikte apparaten/beeldschermen, anders hadden immers alle zenders deze problemen moeten geven.
Ik denk zelf dat alle sportzenders minimaal dezelfde uitzendkwaliteit (bandbreedte/bitrate) moeten hebben/krijgen als NPO 1,2,3 om genoemde problemen op te lossen en de ergernissen weg te nemen. Dus wellicht kan Odido eerst eens intern kijken wat het verschil in uitzendkwaliteit is tussen de sportzenders (oa Ziggosport en ESPN) en NPO 1,2,3.

• 1 reactie
  • 9 februari 2025

Ik herken dit ook! Afgelopen vrijdag is m’n glasvezelaansluiting gerealiseerd na ruim 2 maanden (november 2024 besteld). Hiervoor altijd Ziggo gehad (12 jaar op het huidige adres). Vandaag de tv aangesloten en alles geïnstalleerd. Internet werkt goed, beeldkwaliteit reguliere programma’s prima tot nu toe… maar toen… zette ESPN op en het viel me meteen op dat het beeld niet zo vloeiend (en niet zo scherp lijkt het wel) als wat ik altijd gehad heb bij Ziggo. Niet dat het heel slecht is, maar wanneer ik naar de bal kijk en deze wordt over een langere afstand geschoten; dan zie ik gewoon dat het minder vloeiend is dan wat ik had bij Ziggo. Dit is toch wel een tegenvaller eerlijk gezegd. Ik ga van de kabel naar glasvezel en dan verwacht ik toch zeker geen mindere beeldkwaliteit. Hopelijk doet Odido hier snel iets aan.. Zeker als men op de hoogte is dat de kwaliteit van Ziggo hoger ligt dan Odido (en zij gebruiken de kabel ipv glasvezel); want wat hiervoor al gezegd wordt; als ik dit had geweten (kijk graag voetbal) dan had ik nog wel een extra keer goed nagedacht om over te stappen… 

• 2 reacties
  • 16 februari 2025

Beste mensen,

Ik ervaar tot op heden hetzelfde probleem. Espn en ziggosport zenders haperen zeker vanaf ziggosport 3.

Ik ben benieuwd of er inmiddels al een oplossing is gevonden?

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • 13196 reacties
  • 17 februari 2025

Hey ​@Sneekie023, welkom op onze Community!

Ik wil natuurlijk dat je ongestoord kunt genieten van de sportzenders. Daarom kijk ik graag met je mee. Zou je jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer in je profiel willen zetten? Dan kan ik met je meekijken.

Is het echt alleen op ESPN en Ziggo Sport of ook op andere zenders? 

• 2 reacties
  • 17 februari 2025
Tommie van Odido schreef:

Hey ​@Sneekie023, welkom op onze Community!

Ik wil natuurlijk dat je ongestoord kunt genieten van de sportzenders. Daarom kijk ik graag met je mee. Zou je jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer in je profiel willen zetten? Dan kan ik met je meekijken.

Is het echt alleen op ESPN en Ziggo Sport of ook op andere zenders? 

Goedenavond Tommie,

Zojuist mijn profiel verder aangevuld, dus je kan meekijken.

Ik ervaar de problemen alleen op de sportkanalen en al helemaal vanaf Ziggosport 3 (om de zoveel sec happert het beeld 1 sec), terwijl Ziggosport 1 en Espn 1 best ok is. 

groeten, Joey

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • 13196 reacties
  • 18 februari 2025

Hey ​@Sneekie023, bedankt voor het aanvullen van je gegevens.

Ik ben voor je gaan kijken maar alles ziet er erg goed uit. Nu zie ik dat je 2 Mediaboxen hebt, komt dit op beide Mediaboxen voor of gaat het op specifiek 1 Mediabox? Heb je toevallig een 4k tv? Het kan soms helpen om dan de resolutie van de tv zelf dan op 1920x1080 50 FPS te zetten. Het vreemde is is dat het alleen op de sportkanalen is. Zou je eens de HDMI-kabel in een andere poort willen stoppen en/of de HDMI-kabel vervangen voor een ander? Wellicht lost dit het op.

• is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 20 februari 2025

Ik ben voor je gaan kijken maar alles ziet er erg goed uit. Nu zie ik dat je 2 Mediaboxen hebt, komt dit op beide Mediaboxen voor of gaat het op specifiek 1 Mediabox? Heb je toevallig een 4k tv? Het kan soms helpen om dan de resolutie van de tv zelf dan op 1920x1080 50 FPS te zetten. Het vreemde is is dat het alleen op de sportkanalen is. Zou je eens de HDMI-kabel in een andere poort willen stoppen en/of de HDMI-kabel vervangen voor een ander? Wellicht lost dit het op.

Hallo Tommie en andere medewerkers van Odido,

Inmiddels heb ik zelf ook wat onderzoek verricht om mijn vermoeden van een te lage bitrate bij o.a. de zenders Ziggosport 2,3,4,5 en 6 te onderbouwen. Ik heb daarvoor een netwerkanalyse tool geïnstalleerd op mijn computer en uit de resultaten blijkt duidelijk dat de gemiddelde bitrate bij Ziggosport 2 t/m 6 structureel zo’n 20% lager is dan bij Ziggosport 1 en de NPO, RTL en SBS zenders. Zelfs zenders als Nickelodeon, TLC, Paramount en Discovery hebben een gemiddelde bitrate die hoger is dan de Ziggosportzenders (2 t/m 6). Onbegrijpelijk!
Zoals eerder aangegeven in deze topic is een te lage bitrate bij sportwedstrijden funest voor de beeldkwaliteit (vooral op de huidige grote 4K TV’s) en wat mij betreft verziekt dit het kijkplezier en niet alleen van mij maar van meerdere sportliefhebbers (begrijp ik uit deze en ook eerdere topics).
Ik vind het, mede gezien het feit dat je voor een Ziggosport Totaal abonnement €15 per maand betaald, onaanvaardbaar dat er zo’n slechte beeldkwaliteit geleverd wordt.
Wat mij ook stoort is dat Odido de oorzaak van genoemde slechte beeldkwaliteit bij de klant gaat zoeken (verkeerde kabeltjes, wifi niet goed genoeg, resetten etc) terwijl al lang bekend is dat de oorzaak bij Odido zelf ligt!
Daarom de volgende vragen:
- waarom wordt op Ziggosport 2 t/m 6 een lagere beeldkwaliteit doorgegeven en waarom negeert Odido vragen over de bitrate van zenders?
- gaat de beeldkwaliteit van alle Ziggosport zenders (en andere sportzenders) op korte termijn flink verbeterd worden? Zo ja, per wanneer? Zo nee, waarom niet?
- waarom geen 4 Ziggosport zenders met een goede kwaliteit ipv 6 Ziggosport zenders waarvan 5 met een beroerde kwaliteit?
- wat gaan jullie met deze klacht doen?
Ik hoop dat ik op alle vragen een antwoord krijg. Alvast bedankt!

• is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 21 februari 2025
roligozo schreef:

Hallo Tommie en andere medewerkers van Odido,

Inmiddels heb ik zelf ook wat onderzoek verricht om mijn vermoeden van een te lage bitrate bij o.a. de zenders Ziggosport 2,3,4,5 en 6 te onderbouwen. Ik heb daarvoor een netwerkanalyse tool geïnstalleerd op mijn computer en uit de resultaten blijkt duidelijk dat de gemiddelde bitrate bij Ziggosport 2 t/m 6 structureel zo’n 20% lager is dan bij Ziggosport 1 en de NPO, RTL en SBS zenders. Zelfs zenders als Nickelodeon, TLC, Paramount en Discovery hebben een gemiddelde bitrate die hoger is dan de Ziggosportzenders (2 t/m 6). Onbegrijpelijk!
Zoals eerder aangegeven in deze topic is een te lage bitrate bij sportwedstrijden funest voor de beeldkwaliteit (vooral op de huidige grote 4K TV’s) en wat mij betreft verziekt dit het kijkplezier en niet alleen van mij maar van meerdere sportliefhebbers (begrijp ik uit deze en ook eerdere topics).
Ik vind het, mede gezien het feit dat je voor een Ziggosport Totaal abonnement €15 per maand betaald, onaanvaardbaar dat er zo’n slechte beeldkwaliteit geleverd wordt.
Wat mij ook stoort is dat Odido de oorzaak van genoemde slechte beeldkwaliteit bij de klant gaat zoeken (verkeerde kabeltjes, wifi niet goed genoeg, resetten etc) terwijl al lang bekend is dat de oorzaak bij Odido zelf ligt!
Daarom de volgende vragen:
- waarom wordt op Ziggosport 2 t/m 6 een lagere beeldkwaliteit doorgegeven en waarom negeert Odido vragen over de bitrate van zenders?
- gaat de beeldkwaliteit van alle Ziggosport zenders (en andere sportzenders) op korte termijn flink verbeterd worden? Zo ja, per wanneer? Zo nee, waarom niet?
- waarom geen 4 Ziggosport zenders met een goede kwaliteit ipv 6 Ziggosport zenders waarvan 5 met een beroerde kwaliteit?
- wat gaan jullie met deze klacht doen?
Ik hoop dat ik op alle vragen een antwoord krijg. Alvast bedankt!

Nog even een aanvulling na een avondje EL voetbal (gisteren). Ziggosport 2 had zowaar ongeveer dezelfde bitrate als Ziggosport 1 en daardoor was de beeldkwaliteit bij Galatasaray-AZ aanvaardbaar (kan natuurlijk altijd beter). Het kan dus blijkbaar wel en het toont aan dat Odido op de hoogte is van de veel te lage standaard kwaliteit op Ziggosport 2 t/m 6. Ben benieuwd of de kwaliteit op Ziggosport 2 nu ook gelijk blijft aan Ziggosport 1??
De 1e helft van FC Twente was op Ziggosport 1 en qua beeldkwaliteit van hetzelfde niveau. De 2e helft van deze wedstrijd werd helaas op Ziggosport 3 uitgezonden en was niet om aan te gluren (en dan heb ik het niet over het niveau en het resultaat van de wedstrijd). Geconstateerde gemiddelde bitrate weer zo’n 20% lager dan de 1e helft op Ziggosport 1.  De uitzendingen op Ziggosport 4,5 en 6 waren van hetzelfde belabberde niveau. Waarom????

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen