Ik heb sinds vorige week Odido glasvezel. Internet werkt prima. TV beeld is slecht. Hapert en tijdens voetbal of André snelle verplaatsingen op het beeld is het niet vloeiend meer. Als je er naar kijk wordt je er misselijk van. Hiervoor had ik ziggo en dat beeld was haarscherp. Ik heb een gloed nieuwe tv van Samsung staan die ik naar de fabrieksinstellingen heb terug gezet. Geen resultaat. Ook het glasvezel kastje en het modem opnieuw opgestart. Geen resultaat. Wat kan ik nog meer doen om het goed te krijgen?
Allereerst nog van harte welkom bij Odido!
Ik wil graat dat je optimaal kan genieten van TV en daar hoort natuurlijk goed beeld bij. Ik help je dan ook graag om dit te realiseren!
Heb je al eens geprobeerd om de app te verwijderen en opnieuw te installeren? Zo niet, wil je dit eens proberen?
Daarnaast ben ik benieuwd of je de mogelijkheid hebt om jouw TV bekabeld aan te sluiten.
Ik heb jouw verbinding gemeten en deze ziet er verder gelukkig top uit. Wel valt het mij op dat je erg veel apparaten hebt verbonden met de 2.4Ghz wifiband. We kunnen testen of de verbinding beter werkt als ik de bandsteering van het modem uitzet. Ik zie namelijk in de instellingen van het modem dat deze op dit moment aanstaat.
We geven je altijd twee netwerken: 2.4Ghz en 5Ghz. De 2.4Ghz is er voor apparaten verder van het modem, de 5Ghz dichter bij het modem. Het modem maakt nu één netwerk en laat de apparaten zelf kiezen welke ze gebruiken. Dit kan soms voor een onstabiele verbinding zorgen.
Heb ik jouw akkoord om hier twee netwerken van te maken? Let wel op dat je alle apparaten weer opnieuw met de wifi moet verbinden.
Gistermiddag telefonisch contact gehad en het een en ander aangepast. Het beeld is beter zo. Kan je mij een beschrijving geven hoe ik zelf mijn router kan opdelen in 2,4 en 5? Ook hoe ik dan welk apparaat aan welke wifi hang?
Hey
Apparaten die verder van het modem af staan kun je het beste verbinden met de 2,4 Ghz; deze frequentie heeft een groter bereik maar is wat langzamer. Apparaten dichter bij het modem kun je verbinden met de 5 Ghz; deze frequentie heeft een minder groot bereik maar is een stuk sneller!
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.