Skip to main content

beeld slechte kwaliteit

  • 16 december 2024
  • 3 reacties
  • 74 Bekeken

Ik heb sinds vorige week Odido glasvezel. Internet werkt prima. TV beeld is slecht. Hapert en tijdens voetbal of André snelle verplaatsingen op het beeld is het niet vloeiend meer. Als je er naar kijk wordt je er misselijk van. Hiervoor had ik ziggo en dat beeld was haarscherp. Ik heb een gloed nieuwe tv van Samsung staan die ik naar de fabrieksinstellingen heb terug gezet. Geen resultaat. Ook het glasvezel kastje en het modem opnieuw opgestart. Geen resultaat. Wat kan ik nog meer doen om het goed te krijgen?

Uitgelichte reactie

17 december 2024

Allereerst nog van harte welkom bij Odido! 😀

Ik wil graat dat je optimaal kan genieten van TV en daar hoort natuurlijk goed beeld bij. Ik help je dan ook graag om dit te realiseren! 

Heb je al eens geprobeerd om de app te verwijderen en opnieuw te installeren? Zo niet, wil je dit eens proberen?

Daarnaast ben ik benieuwd of je de mogelijkheid hebt om jouw TV bekabeld aan te sluiten. 

Ik heb jouw verbinding gemeten en deze ziet er verder gelukkig top uit. Wel valt het mij op dat je erg veel apparaten hebt verbonden met de 2.4Ghz wifiband. We kunnen testen of de verbinding beter werkt als ik de bandsteering van het modem uitzet. Ik zie namelijk in de instellingen van het modem dat deze op dit moment aanstaat.

We geven je altijd twee netwerken: 2.4Ghz en 5Ghz. De 2.4Ghz is er voor apparaten verder van het modem, de 5Ghz dichter bij het modem. Het modem maakt nu één netwerk en laat de apparaten zelf kiezen welke ze gebruiken. Dit kan soms voor een onstabiele verbinding zorgen.

Heb ik jouw akkoord om hier twee netwerken van te maken? Let wel op dat je alle apparaten weer opnieuw met de wifi moet verbinden. 

 

 

3 reacties

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 4249 reacties
  • 17 december 2024

Allereerst nog van harte welkom bij Odido! 😀

Ik wil graat dat je optimaal kan genieten van TV en daar hoort natuurlijk goed beeld bij. Ik help je dan ook graag om dit te realiseren! 

Heb je al eens geprobeerd om de app te verwijderen en opnieuw te installeren? Zo niet, wil je dit eens proberen?

Daarnaast ben ik benieuwd of je de mogelijkheid hebt om jouw TV bekabeld aan te sluiten. 

Ik heb jouw verbinding gemeten en deze ziet er verder gelukkig top uit. Wel valt het mij op dat je erg veel apparaten hebt verbonden met de 2.4Ghz wifiband. We kunnen testen of de verbinding beter werkt als ik de bandsteering van het modem uitzet. Ik zie namelijk in de instellingen van het modem dat deze op dit moment aanstaat.

We geven je altijd twee netwerken: 2.4Ghz en 5Ghz. De 2.4Ghz is er voor apparaten verder van het modem, de 5Ghz dichter bij het modem. Het modem maakt nu één netwerk en laat de apparaten zelf kiezen welke ze gebruiken. Dit kan soms voor een onstabiele verbinding zorgen.

Heb ik jouw akkoord om hier twee netwerken van te maken? Let wel op dat je alle apparaten weer opnieuw met de wifi moet verbinden. 

 

 


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 22 reacties
  • 17 december 2024

Gistermiddag telefonisch contact gehad en het een en ander aangepast. Het beeld is beter zo. Kan je mij een beschrijving geven hoe ik zelf mijn router kan opdelen in 2,4 en 5? Ook hoe ik dan welk apparaat aan welke wifi hang?


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14077 reacties
  • 18 december 2024

Hey ​@BartBankras, als je navigeert naar 192.168.1.1 en inlogt met de gegevens achterop het modem: admin + password, dan kom je in de WebGUI van het modem. Daar kun je bij draadloze instellingen Mesh in/uitschakelen,

Apparaten die verder van het modem af staan kun je het beste verbinden met de 2,4 Ghz; deze frequentie heeft een groter bereik maar is wat langzamer. Apparaten dichter bij het modem kun je verbinden met de 5 Ghz; deze frequentie heeft een minder groot bereik maar is een stuk sneller! 


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen