Skip to main content

Ondanks tv-box opnieuw opstarten, volgende dag weer hetzelfde: beeld en geluid lopen niet synchroon tijdens televisie kijken.

1 tv-box, ik kijk op een televisie, het is op alle zenders, bij live én terugkijken EN het is ontzettend irritant tv kijken!!!

 

Ik zie heel veel klachten hierover en ook al sinds langere tijd, dus wordt tijd om eens op te gaan lossen. Zo niet, dan ga ik naar een andere aanbieder zodra dat kan. Heb echt al genoeg gedoe met Odido gehad 😡😔

Hi @marondijkslag, goed dat je dit doorgeeft! Ik help je graag om het op te lossen, maar ik heb nog wat informatie nodig. Ervaar je dat het geluid achter op beeld loopt of loopt dit voor op het beeld? Maar je daarnaast ook gebruik van externe audioapparatuur?

Verder wil ik het volgende ook nog met je testen;

Verander het geluid van Dolby Digital naar Stereo. Werkt dit niet ga dan verder met de stappen hieronder.

Ga naar Instellingen > Apparaatvoorkeuren > Weergave en geluid HDMI CEC > Volumeregeling en zet Volumeregeling op 'AAN'.

Als alternatieve oplossing kan de klant ook dit proberen - Ga naar Instellingen Apparaatvoorkeuren > Weergave en geluid > Geavanceerde geluidsinstellingen > Indelingen selecteren. De instelling staat standaard op 'Automatisch'. Laat de klant dit aanpassen naar 'Passthrough'.

 

Wil je laten weten of je met deze aanpassing in de instelling verschil merkt? Ik ben benieuwd!


Het geluid loopt achter op het beeld. Heb de instellingen aangepast en het lijkt nu beter te zijn. Bedankt voor de tip 🙂


Reageer