Skip to main content

Het geluid en beeld via de Odido ap lopen niet synchroon van de zenders NPO2 en NPO3 (grootste vertraging). Ik weet niet of dit ook voor andere zenders geldt, want die kijk ik weinig. Afgaande op dit forum is dit een issue dat al vele malen vaker is voorgekomen.

 

Wat kan ik hier aan doen? Welke werkzaamheden worden er uitgevoerd om dit issue te verhelpen? 

Van harte welkom op onze Community @Laab073😀

Ik help je graag verder om dit op te lossen, zodat jij ongestoord kunt genieten van onze TV diensten. Wil je de volgende vragen voor mij beantwoorden? Dan ga ik direct gericht op zoek naar de juiste oplossing! 

  • Werkt het geluid wel zonder externe apparatuur?
  • Is er een zender waarbij het geluid wel werkt? Zo ja, welke?
  • Sinds wanneer ervaar je dit probleem?
  • Gaat het om live TV kijken, om terug kijken, opnames of alles?
  • Op welke zenders doet het probleem zich voor?
  • Welk programma heb je gekeken en op welke datum/tijdstip?
  • Speelt het probleem ook bij andere apps? (bijvoorbeeld Netflix of Videoland)

Het geluid komt gewoon uit de TV, geen extern apparaat hiervoor.

NPO1 werkt wel

NPO3 stoort al sinds de start (eind december), NPO2 lijkt hier sinds kort bijgekomen en heeft lichtere vertraging t.o.v. NPO3. Andere zenders lijken te werken, maar daar kijk ik niet vaak naar, dus wellicht zitten daar ook problemen.

Het gaat om live en terug kijken.

 

Dit probleem speelt zich niet af bij andere apps zoals NPO Start en Netflix. 


@Laab073 Dank je wel voor je duidelijke terugkoppeling! Wil je mij de volgende informatie sturen, dan zet ik het gelijk door naar mijn collega’s van de technische dienst. Ik weet zeker dat zij dit voor je kunnen oplossen!

  • Welke afstandsbediening gebruik je?
  • Wat is het merk van je TV?
  • Welk type TV heb je? Dit vind je achterop de TV.
  • Wat is het besturingssysteem van de TV? Dit kun je vinden in de instellingen. 
  • Wat is de software versie?
  • Welke versie van de Smart TV App gebruik je? Dit vind je onder account > instellingen > over. 

 

 

 

 


Samsung TV 55S95B, inclusief Samsung afstandsbediening.

Besturingssysteem tv: Samsung, versie 1602

App versie Odido: 1.0.20 (op TV), A2.5.1. (op telefoon maar deze app gebruik ik niet) 


@Laab073 Dank je wel! Ik heb de zaak direct voor je doorgezet naar mijn collega’s van de technische dienst. Zij zullen dit voor je onderzoeken en oplossen, zodat je snel weer optimaal kunt genieten van TV kijken! 😀


Hallo, wat is dr huidige status? Het probleem is nog niet verholpen. 


Hi @Laab073, ik heb de status gelijk voor je nagekeken en ik zie dat mijn collega's van de technische afdeling onlangs een update hebben geplaatst. Ze zouden graag een filmpje van je willen ontvangen waarop de vertraging te zien is. Wil je filmen en naar ons toe sturen? Deze kan je delen door middel van een WeTransfer-link, zodat ik dit gelijk door kan zetten naar mijn collega's en zij het onderzoek voor je kunnen vervolgen! 


Ik kan het proberen te filmen. Maar waarom zo moeilijk doen? Er is gewoon een vertraging zichtbaar tussen beeld en geluid. Wat voegt een filmpje hier aan toe? Het probleem is wel helder neem ik aan. Op het forum zie ik meerdere berichten hierover, dus ik ben niet te enige met dit probleem. 


Ter verduidelijking: eerst is er beeld, dan volgt (te laat) het geluid. 


@Laab073 Ik begrijp je punt, maar dit is niet iets wat wij kunnen uitlezen. Vandaar dat we graag een filmpje ontvangen, om zo gericht mogelijk een werkende oplossing te vinden. Geef je het aan als je zo ver bent? Dan zet ik het direct voor je door! 


Reageer