Skip to main content

Hallo, 

Wij zijn heel nieuw bij Odido. 

De monteur heeft alles ongeveer een uur geleden geïnstalleerd. 

Maar ik merk dat het geluid iets voorloopt op het beeld (RTL 4 in dit geval). 

Dat is best ergerlijk. Is er een quick fix voor? 

Hi @MarJolRo, van harte welkom! Heel goed dat je dit laat weten. Ik wil dit graag onderzoeken en heb daarom wat vragen. Hier komen ze:

• Merk je dit op beide Mediaboxen? Of specifiek op één? Is dit laatste het geval, deel dan de laatste 3 cijfers van het serienummer (S/N).
  • Speelt dit echt alleen op RTL4?
  • Merk je dit bij Live TV, of bijvoorbeeld opnames of Terug Kijken?
  • Kan je een voorbeeld geven van een zender + programma (inclusief datum en tijd) waarop dit speelde?

Alvast ontzettend bedankt voor de moeite!

1. Daar heb ik nog geen antwoord op, daarvoor heb ik ze tekort

2. Heb ook nog geen antwoord op. We hebben gisteravond gekeken via een streaming dienst. Daar in ieder geval geen last. 

3. In ieder geval bij live 

4. RTL4 - Beau - 13:47-15:00 op 12 november 2024

Duidelijk @MarJolRo, dank alvast! De andere informatie die je nog niet weet is wel cruciaal om dit uiteindelijk door te zetten. Mocht je vanavond of een andere keer tijd hebben om dus én de andere Mediabox te checken én wat andere zenders te controleren én bijvoorbeeld eens een RTL4 programma via Terug Kijken te checken, zou dat geweldig zijn. Dan gaan wij met de oplossing aan de slag!

Hi @MarJolRo, als toevoeging: gebruik jij externe audioapparatuur? Of gaat het geluid rechtstreeks via de televisie? Gebruik je wel externe audioapparatuur, kun je hierin dan de optie '’passthrough'’ testen? Ik hoor het super graag!

Hi @MarJolRo, als toevoeging: gebruik jij externe audioapparatuur? Of gaat het geluid rechtstreeks via de televisie? Gebruik je wel externe audioapparatuur, kun je hierin dan de optie '’passthrough'’ testen? Ik hoor het super graag!

Nee, dat gebruiken we niet. Gewoon via de tv. 

Duidelijk, dank voor die opheldering. Wat je wel kunt testen, tussendoor, is het geluid van de Mediabox op Stereo te zetten. Ga hiervoor naar je Account > Ondertiteling en audio > Audiosignaal > Stereo. Check of dit verschil maakt. Zo niet, dan wacht ik de antwoorden op de openstaande vragen af!

Ik heb een stukje tv op video, maar volgens mij kan ik dat hier niet uploaden? 

Dat klopt, video's zijn niet te uploaden hier ​@MarJolRo, dit kun je delen via een link van WeTransfer of Youtube! 

Reageer