Skip to main content

beeld en geluid nog steeds niet synchroon

• 27 maart 2025
  • 1 reactie
  • 11 Bekeken

• heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Al zoveel topics en zoveel reacties, maar weinig resultaat.

Nog steeds lopen beeld en geluid niet synchroon, zwaar irritant dit.

Zoals vandaag bij Politie op de hielen op RTL5. Wanneer doet Odido hier iets aan, ik en vele andere klanten die hier last van hebben betalen voor goede TV kwaliteit.

Uitgelichte reactie

28 maart 2025

@Geukie Ik kan mij voorstellen dat dit storend is als je TV kijkt. Oprecht sorry voor dit ongemak. Ik wil dit natuurlijk voor je oplossen, zodat je weer optimaal kan genieten! 

Heb je de volgende stappen al eens doorlopen?

Ga naar het TV-menu > Instellingen (tandwieltje rechtsboven in) > Device preferences > Display & Sound > Zet HDMI CEC volumeregeling aan > Klik op de spraakbesturingsknop op de afstandsbediening en zeg ‘MAX volume’. 

Mocht dit niet werken, wil je dan het volgende proberen:

Ga naar het menu > Kies ‘Audio en ondertiteling’ > ‘Audiosignaal’ > Wisselen tussen Stereo en Dolby Digital (AC3).

Als laatste ben ik benieuwd of, indien van toepassing, deze stappen wel werken als de externe geluidsapparatuur is losgekoppeld. 

Wil je daarnaast ook alvast deze vragen beantwoorden, mochten bovenstaande stappen niet werken?

• Ervaar je dit probleem op alle zenders? Zo niet, wil je dan voorbeelden sturen van de desbetreffende zenders?
  • Ervaar je dit probleem constant of gebeurt dit tijdens specifieke uitzendingen of op bepaalde tijdstippen?
  • Ervaar je dit alleen bij Live TV of ook bij Opnemen en Terug Kijken?
  • Ervaar je dit ook als je gebruikmaakt van andere apps, zoals bijvoorbeeld Netflix?
  • Ervaar je dit op allebei de Mediaboxen?

Laat je het mij weten? Ik sta klaar om je verder te helpen! 

1 reactie

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 4135 reacties
  • 28 maart 2025

@Geukie Ik kan mij voorstellen dat dit storend is als je TV kijkt. Oprecht sorry voor dit ongemak. Ik wil dit natuurlijk voor je oplossen, zodat je weer optimaal kan genieten! 

Heb je de volgende stappen al eens doorlopen?

Ga naar het TV-menu > Instellingen (tandwieltje rechtsboven in) > Device preferences > Display & Sound > Zet HDMI CEC volumeregeling aan > Klik op de spraakbesturingsknop op de afstandsbediening en zeg ‘MAX volume’. 

Mocht dit niet werken, wil je dan het volgende proberen:

Ga naar het menu > Kies ‘Audio en ondertiteling’ > ‘Audiosignaal’ > Wisselen tussen Stereo en Dolby Digital (AC3).

Als laatste ben ik benieuwd of, indien van toepassing, deze stappen wel werken als de externe geluidsapparatuur is losgekoppeld. 

Wil je daarnaast ook alvast deze vragen beantwoorden, mochten bovenstaande stappen niet werken?

• Ervaar je dit probleem op alle zenders? Zo niet, wil je dan voorbeelden sturen van de desbetreffende zenders?
  • Ervaar je dit probleem constant of gebeurt dit tijdens specifieke uitzendingen of op bepaalde tijdstippen?
  • Ervaar je dit alleen bij Live TV of ook bij Opnemen en Terug Kijken?
  • Ervaar je dit ook als je gebruikmaakt van andere apps, zoals bijvoorbeeld Netflix?
  • Ervaar je dit op allebei de Mediaboxen?

Laat je het mij weten? Ik sta klaar om je verder te helpen! 

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen