Skip to main content

Ook mijn beeld en geluid lopen niet synchroon in de volgende gevallen:

Bij live kijken via de mediabox.

Bij live kijken via de app (maar in mindere mate)

Bij terugkijken via de mediabox

Bij opgenomen programma’s

 

Het loopt wel synchroon bij:

Bij terugkijken via de app

Bij Netflix en NPO start

Hi @PeterBAk, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Zou je mij iets meer informatie willen geven hierover? Dan kan ik het met zoveel mogelijk informatie doorzetten naar onze techneuten. Alvast bedankt.

  1. Op welke zender doet dit probleem zich voor?:
  2. Datum en tijdstip van het moment dat dit speelde:
  3. Gebeurt dit alleen bij live tv kijken, terugkijken of allebei?:
  4. Ben je met Wifi verbonden of bekabeld?:
  5. Op welk apparaat ervaar je het issue?:
  6. Wanneer je meerdere apparaten hebt, speelt het op één apparaat of beide?:

 


Ik heb de bugs geïnventariseerd en de volgende gegevens:

Ik kijk sinds 4 weken via glasvezel tv, een Samsung The Frame.

Ik heb een TV box en ik kan via de app kijken.

Het volgende doet zich voor:

Bij kijken via de TV box met de zwarte afstandsbediening met witte aan/uit knop rechtsboven geeft bij live kijken op NPO-1, 2 en 3 dat het geluid voorijlt op het beeld. Wanneer ik terugkijk loopt het geluid nét niet synchroon. Wat mij opvalt is dat wanneer de journaallezer in beeld is, het geluid net niet synchroon loopt en als er een reporter buiten de studio (opgenomen materiaal) in beeld is het geluid wel synchroon loopt.

Bij kijken via de app (zwarte Odido logo) is het geluid bij livebeelden soms wel en soms niet synchroon. Het lijkt erop dat de beeldkwaliteit verschil maakt.

Bij terugkijken via de app is het geluid wel synchroon. Echter, wanneer ik het journaal kijk en er komt een ingemonteerd filmpje in beeld, met veel minder beeldkwaliteit, dan is geluid van de spreker in het filmpje niet synchroon.

Als ik opgenomen programma’s bekijk is het geluid bij kijken via de TV box niet synchroon en via de apps is het wel synchroon.

Netflix en HBO lopen synchroon.


Nagekomen bericht: Het geluid komt bij mij vanaf een Sonos soundbar.

Bij mijn vorige provider Ziggo heb ik hier nooit een probleem mee gehad.


@PeterBAk Dank je wel voor de terugkoppeling! Ik heb de zaak direct doorgezet naar onze technische dienst. Ik weet zeker dat zij dit voor jou zullen oplossen en je weer heerlijk kunt genieten van TV Kijken!


@PeterBAk Dank je wel voor de terugkoppeling! Ik heb de zaak direct doorgezet naar onze technische dienst. Ik weet zeker dat zij dit voor jou zullen oplossen en je weer heerlijk kunt genieten van TV Kijken!

Exact hetzelfde probleem hebben wij! 


Hi @Gwenvm, ik heb je zojuist van antwoord voorzien in het andere topic waarin je gereageerd hebt! 


Reageer