Dank, @Ishana ! Ik wacht het af.
Ik wacht nog steeds op een reactie van de technische dienst! Geluid en beeld nog steeds asynchroon.
Hey @dulkenhek, goed dat je dit aangeeft. De techneuten hebben het onderzocht en aanpassingen gedaan op de encoders. Dit heeft niet geholpen en het speelt nog steeds neem ik aan?
Ik heb dit bij de juiste persoon aangekaart, ik heb alleen een aantal voorbeelden nodig omdat dit gerelateerd is met een bepaalde encoder/server en dan kunnen we zo gericht mogelijk zoeken!
- Op welke zender speelt dit zich af
- Met welk programma ervaar je dit
- Op wat voor tijdstip en datum
Alvast bedankt voor de moeite!
Het begint nu toch wel een vervelende soap te worden. Ik ben al 1,5 jaar bezig met dit probleem. Elke keer moet ik hetzelfde doorgeven. En ik ben blijkbaar niet de enige, zie ook de andere reacties in dit topic. Dit heb ik al zo vaak aangegeven: NPO 2 is het ergste met alle programma’s op alle dagen. NPO 1 ook regelmatig, maar minder erg dan NPO 2. De commerciële soms ook, maar wisselt.
Als het niet snel verbeterd wordt dan zal ik mijn abonnement moeten opzeggen, want ik wil niet blijven betalen voor niet adequaat TV kunnen kijken.
@dulkenhek Er staat een incident open waarin onderzocht wordt hoe we dit kunnen tackelen met de specialisten. Ik heb jouw info toegevoegd aan het uitstaande onderzoek, sorry voor de soms overbodige vragen!
Hallo T-mobile,
Ook wij hebben het probleem dat het geluid niet synchroon loopt met het beeld. Dit treedt altijd op en op alle zenders. Wat is hier nou de oplossing voor?
groet, Ronald
Hi @ronaldc, welkom op onze Community!
Ik help je hier graag mee, zou je een aantal vragen voor mij kunnen beantwoorden alsjeblieft? Dan kan ik dit met zoveel mogelijk informatie oplossen of doorzetten naar onze techneuten, alvast bedankt!
- Zijn er zenders waar het wel synchroon loopt?
- Heb je extern audio apparatuur aangesloten (Bijvoorbeeld een soundbar)? Loopt het wel synchroon als je je externe apparatuur niet hebt aangesloten?
- Gaat het om live tv kijken, terugkijken, bij opnames of bij alles?
- Op welke zenders doet het zich voor?
- Welke zender en programma kijk je als dit gebeurt (Graag datum en tijdstip erbij vermelden)?
Hallo Tommie,
Bedankt voor je reactie. Hier mijn antwoorden:
Het gaat om alle zenders.
We hebben geen externe apparatuur aangesloten.
Het treedt op bij live kijken maar ook bij terugkijken.
Het gebeurt altijd. Dus bij elk programma en elk tijdstip.
Waar ligt het aan?
@ronaldc bedankt voor je snelle reactie.
Zou je eerst voor mij een volledige powerflip kunnen uitvoeren? Ik zie namelijk dat al je apparatuur al lange tijd aanstaat. Dit doe je zo:
Powerflip
- Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT en de TV Box uit het stopcontact.
- Wacht minimaal 10 seconden
- Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
- Doe de stekker terug in het stopcontact van de modem en laat alles volledig opstarten.
- Doe de stekker terug in het stopcontact van de TV Box en laat alles volledig opstarten.
- Controleer of de verbinding stabiel is.
Als dit niet gewerkt heeft, zet ik dit graag door naar onze techneuten. Hiervoor heb ik alleen wel echt een duidelijk voorbeeld nodig van vraag 5: Welke zender en programma kijk je als dit gebeurt (Graag datum en tijdstip erbij vermelden)? Alvast bedankt voor de moeite!
Beste Tommie,
We hebben je powerflip uitgevoerd. Het geluid loopt dan een tijdje synchroon met het beeld en daarna is het weer verstoord. We hebben dit enkele keren geprobeerd en telkens werkt het na een half uur niet meer. Dit is dus geen oplossing.
Het niet-synchroon lopen komt voor op alle tijdstippen en alle zenders.
Je wilt graag een programma weten waar het optreedt: Eurosport 2 zondag 20.00u en NPO 1 zondag om 20.10u.
Wat is de volgende stap?
Hi @ronaldc, bedankt voor je snelle reactie.
Ik heb dit doorgezet naar onze techneuten, zij gaan hard voor je aan de slag om dit op te lossen! Als hier meer over bekend is wordt er contact met je opgezocht.
Hallo Tommie of collega,
De techneuten van T-mobile zijn al een maand hard aan het werk om dit probleem op te lossen! Je zou toch denken dat er iets te melden is. Is er inmiddels een oplossing?
Hey @ronaldc, ik vind het appart dat er geen contact op is genomen.
Onze techneuten hebben een goede stream geconstateerd. Hij zou het goed moeten doen. Ervaar je dit nog steeds? Dan is de vraag van de techneuten om de TV Box goed te testen en specifiek aan te geven om welke zenders het gaat en om welke tijdstip als je dit bekijkt. Zou je toevallig het modem en TV Box kunnen voorzien van een factory reset? Dit doe je zo:
Reset Zyxel T-54
- Druk met een tandenstoker of paperclip de factory reset in (boven de powerknop aan de linkerkant van de achterkant). Houd deze ingedrukt totdat alle lampjes, behalve het powerlampje, uitgaan.
- Laat de factory reset na tien seconden weer los. Alle instellingen van het modem zijn nu hersteld naar de fabriekswaarden.
- Check of het modem weer verbinding heeft, dit kan drie minuten duren. Op de sticker op het modem staan de username en het wachtwoord waarmee je kunt inloggen op het modem.
Amino Aria (zonder opnamefunctie)
- Deze TV Box is ongeveer dertien centimeter breed en heeft een blauw lampje aan de voorkant als deze aanstaat. Als je met een paperclip (of haarspeld, tandenstoker, naald, cocktailprikker of oorbel) het reset knopje aan de achterkant voor tien seconden indrukt, start de TV Box opnieuw op. Je voelt duidelijk dat je een knopje indrukt. De reset duurt ongeveer drie minuten.
@JanSmallegange bedankt voor je snelle en duidelijke reactie!
Ik heb het direct doorgezet naar onze techneuten, zij gaan voor je aan de slag. Hopelijk kunnen ze dit snel verhelpen, als er meer over bekend is wordt er contact met je opgenomen!
Heee Tommie,
kun je ook eens kijken wat de techneuten hebben kunnen doen?
Ik heb in ieder geval niets van ze gehoord of gezien…..
Groet, Jan S.
Hi @JanSmallegange, ik ben meteen voor je gaan kijken en ik zie dat de techneuten de encoder gereboot hebben. Het zou nu opgelost moeten zijn, klopt dat?
Hi @JanSmallegange, ik ben meteen voor je gaan kijken en ik zie dat de techneuten de encoder gereboot hebben. Het zou nu opgelost moeten zijn, klopt dat?
Nou Tommie,
Het is wel iets verbeterd, zo lijkt het, maar absoluut niet weg. Het zijn gewoon steds bepaalde zenders waar het erg scheef loopt (vooral bij terugkijken). Maar andere zenders gaan beter.
Bij het kijken naar sport heb je er nauwelijks last van……. ……. want geen sprekende mensen in beeld…...
Jan S.
Nu 2 maanden Internet en TV van t-Mobile/Odido en ook de ervaring dat geluid en beeld niet gelijk zijn. zeer irritant en absoluut niet binnen de verwachting van zo'n leverancier.
Hiervoor 25 jaar Ziggo gehad zonder problemen (!Echt!)
Ik zie dat het probleem van Synchronisatie al heel lang speelt maar dat er nergens een echte oplossing gegeven wordt.
Ik heb 2 OLED Tv's van LG en beiden hebben het probleem ze spelen beiden via de t-Mobile Beta app.
Daaruit concludeer ik dat het probleem echt in de app van t-mobile zit. Wordt hier echt iets aan gedaan??
Hi @hleever, welkom op onze Community!
Dit is inderdaad bij ons bekend. We gaan het vanmiddag doorzetten naar ons TV-team. We gaan er alles aan doen om dit zo snel mogelijk op te lossen! Excuses voor het ongemak.
Ik heb dit probleem ook vaak: geluid en beeld niet synchroon. Bij elke zender, zowel bij live kijken, chase-play of opgenomen programma’s. Ook bij commercials! Heel vervelend en eigenlijk onacceptabel. Ik had tot halverwege dit jaar Ziggo: nooit een probleem. Als het niet verbetert, ga ik bij de eerste gelegenheid weer terug naar Ziggo.
En nog even dit: als ik NPOplus kijk via de iPhone app en de Chromecast op de TV: geen probleem. Het ligt echt aan de software / streaming van Odido. Doe er wat aan of ik ben weg, en met mij denk ik vele anderen!!
Hi @typewriter, welkom op onze Community!
We horen dit inderdaad van meerdere klanten. Er is inmiddels een onderzoek naar gestart en hopelijk kunnen we dit spoedig oplossen. Kijk je via onze Smart TV app of via een TV Box?
Ik zit nu ook een 1.5 jaar met het synchronisatie probleem. Ik heb ook geklaagd in het begin en geprobeerd er mee te leven. Ben zelf een data telecom specialist en het feit dat Odido dit steeds probeert op te lossen tussen hun klanten en niet de investering maken voor een deugelijk data netwerk is teleurstellend. Er zijn andere oplossingen om wel goed TV te bekijken via het Odido internet netwerk maar dit zou je niet hoeven te doen.
Hi @Eddy2022, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.
Zou je een aantal vragen willen beantwoorden?
- Kijk je via de Smart TV app of via een TV Box/Mediabox?
- Op welke zender doet dit zich voor?
- Wat is de naam van het programma?
- Op welke datum en tijdstip keek je dit programma waar het niet synchroon liep?
Beantwoord de vragen zorgvuldig, anders kan ik het niet doorzetten. Alvast bedankt!
Hoi Tommie, Ik kijk voornamelijk via de TV box maar heb het ook weleens gezien via de TV app. Na 1.5 jaar kan ik zeggen dat het random is maar ik meestal niet verder dan kanaal 1-7. Ik heb het opgegeven om bij te houden wanneer het voorkomt. Het is een algemene opmerking en een constante waarneming.
Let me know when it happends @Eddy2022! Graag exact noteren waar ik om gevraagd hebt, dan kan ik het met zoveel mogelijk info doorzetten.