Skip to main content

Het beeld en geluid van met name NPO1 loopt niet gelijk. Ook opgenomen programma's. Soms lukt het om heen en weer te zappen met RTL4. Vaak niet!!

 

op dit moment, 8 februari 2024, als voorbeeld het NOS journaal van 18:00 uur op NPO1

Hi @DKMVN, ik wil hier graag een onderzoek voor opstarten zodat we hiermee aan de slag kunnen gaan en dit voor je kunnen oplossen! Om dit te kunnen doen, zou ik graag de volgende informatie van je willen ontvangen: 

  • Komt dit op beide TV Boxen voor of heb je hier alleen op één TV Box last van? 
  • Maak je gebruik van externe audio apparatuur zoals bijvoorbeeld een soundbar? 
  • Maakt jouw tv gebruik van Dolby? 

Zodra deze informatie binnen is, kan ik dit gelijk voor je doorzetten zodat het onderzoek getart kan worden! 


Hoi Nora,

Allereerst moet ik je vertellen dat het niet op alle zenders geldt!!

 

Ja, het komt op beide TV Boxen voor.

Ja, ik maak gebruik van externe audio apparatuur. Een soundbar.

Geen idee of het gebruik maakt van Dolby. Maar maakt dat uit per zender?

 

Groetjes

Ron Steijger


Vraag; hoe is de soundbar verbonden met de tv is dat met een HDMI kabel en dan via de HDMI-ARC op de tv en idem dito op de soundbar?   als het goed is word dan namelijk de soundbar gelijk ingeschakeld als de tv word ingeschakeld.

Nog een tip als u nog gebruikt maakt van de “oude TVbox(en)”  vraag de nieuwe mediabox aan deze hebben vele voordelen zoals beter beeld sommige apps staan er al op zoals Netflix of Youtube etc.  


Antwoord: op 1 tv soundbar aangesloten zoals door jullie beschreven. Echter op 2e tv helemaal geen soundbar. Maar wel op beide tv’s/ boxen het probleem. Dus dit heeft er niets mee te maken. 
 

Stuur maar 2 vervangende mediaboxen. De nieuwste met Netflix en YouTube..


Hi @DKMVN , ik heb twee nieuwe Mediaboxen jouw kant opgestuurd. Je ontvangt ze zo snel mogelijk in huis. Mocht je trouwens hierna alsnog tegen het desync probleem aanlopen, wil je mij dan het volgende sturen met specifieke voorbeelden? Dan kunnen we dit meenemen in het onderzoek. 

 

Mac-adres en serienummer van het apparaat waarop het speelt: 

Is het een TV Box/Mediabox/of smart tv app en welk type en model:

Software Firmware of app iOS versie:

Specifieke zender (dus niet alle zenders, we hebben een specifiek voorbeeld nodig): 

Tijd (belangrijk welk tijdstip om logging te vinden van het probleem):

Programma:

Gebruik je Dolby dolby of een andere geluidsinstelling: 

Externe geluidsapparatuur of 5,1:


Hoi Demi,

 

bedankt voor de snelle reactie!

Ik heb al een mail gehad dat de boxen onderweg zijn. 👍👍

ik hou je op de hoogte. 
 

Groetjes Ron


Reageer