Hier precies hetzelfde probleem. Speelt sinds een paar weken dat ik BBC 1 en 2 niet meer terug kan kijken. Volgens mij viel dat precies samen met de installatie van de nieuwe app. Vandaag over gebeld, maar vraag kon nog niet beantwoord worden.
Hoi @sprint31, welkom op de Community!
We hebben hier voorheen problemen mee gehad, maar die zouden opgelost moeten zijn. Ik ga meteen kijken hoe ik dit voor je kan herstellen en kom er zo snel mogelijk op terug. Top dat je het meldt!
Hoi @Aenm, omdat jij gebruik maakt van de appversie, kan ik niet 1, 2, 3 zien of dat probleem daar al eens opgedoken is, maar een snelle re-installatie van de app (verwijderen en opnieuw installeren) zou moeten werken. Ook hier kom ik snel op terug!
UPDATE: BBC One en BBC Two kun je niet Terug Kijken op het nieuwe TV-platform, check onze zenderlijst voor alle info: Zenders & Overzicht.
Begrijp ik het goed dat terugkijken voor beide zenders zonder aankondiging uit het pakket is gegooid?
Is eerlijk gezegd een van de belangrijkste redenen dat ik voor T-mobile koos en nu een dubbel abonnement heb (want ook internetabonnement elders). Dan kan ik mijn T-mobile abonnement nu opzeggen.
Hi @Aenm het terugkijken van BBC One en BBC Two was nooit mogelijk. Dit zie je terug in ons Zenderoverzicht. Je kan hier kiezen voor ons oude Interactieve TV overzicht, én het nieuwe T-Mobile TV. Je ziet hier precies welke on demand functies er mogelijk waren, en welke er nu mogelijk zijn. Dat we dit niet aanbieden heeft te maken met de licenties die de zender beschikbaar stelt. Je kunt wel van Begin Gemist genieten!
Hi @Aenm het terugkijken van BBC One en BBC Two was nooit mogelijk. Dit zie je terug in ons Zenderoverzicht. Je kan hier kiezen voor ons oude Interactieve TV overzicht, én het nieuwe T-Mobile TV. Je ziet hier precies welke on demand functies er mogelijk waren, en welke er nu mogelijk zijn. Dat we dit niet aanbieden heeft te maken met de licenties die de zender beschikbaar stelt. Je kunt wel van Begin Gemist genieten!
Zeker wel, via de app/tv anywhere tenminste. Nog geen twee weken geleden nog gedaan …
Dit overzicht is zo te zien enkel voor wat je met de box kunt doen.
Hi @apis4 Even dubbelcheck, kon je terug kijken op BBC One en Two of BBC First? Op die laatste is terug kijken namelijk wel beschikbaar maar voor BBC One en Two hebben we dit nooit aangeboden (als dit wel mogelijk was dan was dat niet de bedoeling ).
Ik heb zo vaak BBC One/Two teruggekeken via de app in de afgelopen jaren (met BBC First nog nooit geprobeerd). Voor zover ik weet kon je alles in de oude app terugkijken (niet dat ik een intensieve gebruiker van de app was)? Het laatste was iets van Great Asian Railway Journeys (wat nu toevallig op België Één uitgezonden wordt op de zondag).
In de eerste post staat ook aangegeven dat het voor de update wel kon en direct erna niet meer.
‘Jaren’, in ieder geval sinds je terug kan kijken en de BBC was toegevoegd (verder gebruikte ik hem nauwlijks) wat 1 februari 2019 lijkt te zijn. Ook iets als ‘NFL This Week’ heb ik toch wel zeker een aantal keer via de app teruggekeken ...
Ok, er is wat verwarring hier denk ik.
Via de tv-box is terugkijken niet mogelijk. Was ook niet zo m.i.
Maar via de app of online via de url (Tv-anywhere) was het wel mogelijk en nu niet
Iin ieder geval voor bbc1 en bbc2 via de url. (zo juist nog gecheckt), Ik heb nog geen andere zender gevonden waar dit probleem speelt. Ook BBC First en BBC World News hebben het probleem niet via de url.
Volgens @Jason is dit in het verleden vaker voorgekomen en opgelost.
Is dit een goede samenvatting @Jason ?
En zo ja, word er door T-mobile op dit moment naar gekeken wat het probleem is?
Groet,
Remco
Hoi @sprint31, welkom op de Community!
We hebben hier voorheen problemen mee gehad, maar die zouden opgelost moeten zijn. Ik ga meteen kijken hoe ik dit voor je kan herstellen en kom er zo snel mogelijk op terug. Top dat je het meldt!
Hoi @Aenm, omdat jij gebruik maakt van de appversie, kan ik niet 1, 2, 3 zien of dat probleem daar al eens opgedoken is, maar een snelle re-installatie van de app (verwijderen en opnieuw installeren) zou moeten werken. Ook hier kom ik snel op terug!
UPDATE: BBC One en BBC Two kun je niet Terug Kijken op het nieuwe TV-platform, check onze zenderlijst voor alle info: Zenders & Overzicht.
Goedemiddag @sprint31, aah top dat je het aankaart in dit topic!
Er is verwarring ontstaan doordat er momenteel meerdere issues tegelijkertijd lopen met betrekking tot TV Anywhere en T-Mobile TV. Samenvattend: we hebben onze verouderde databases gecheckt voor informatie omtrent BBC One en Two en daar staat overal dat deze zenders nooit terug te kijken zijn geweest, zij het onder de eerdere noemer “Programma Gemist”, zij het via Terug Kijken. Dat wil niet zeggen dat jullie de mogelijkheid hiertoe nooit gehad hebben op TV Anywhere.
Om dit nader te onderzoeken, heb ik een TV specialist om hulp gevraagd. Ook heb ik daarbij het ‘licentieverhaal’ uitgevraagd. Zodra ik meer weet, weten jullie het ook meteen.
Je hebt het overigens perfect uiteengezet, bedankt daarvoor!
So, we're 10 days further and still can't watch BBC 1 or 2 Programma gemist. It has always worked before thus please get it going again!
So, we're 10 days further and still can't watch BBC 1 or 2 Programma gemist. It has always worked before thus please get it going again!
I wouldn't get your hopes up. Don't know about Ziggo but apparantly at KPN they can't do it either (no more permission for catchup in the new agreement with BBC; on their box anyway, couldn't find info for their app about catchup but I do see you can only watch BBC½ on home KPN broadband there).
Judging by this article probably the same case at Ziggo: https://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo-kpn-en-tmobile-bieden-niet-alle-zenders-online-aan/
Probably the only way now is to get the cloud recording feature and watch your recordings ...
Thanks for finding out. At the end it's all about money.
Hi everyone, our specialist has indicated that the underlying reason is due to new regulations of the BBC.
The BBC has applied a 'black out' policy for Terug Kijken on a number of programs. As a result, various programs can no longer be watched via Terug Kijken, where this was previously possible. It's not because of the new TV Anywhere app, but because of an adjustment in the policy of this specific channel.
Hi everyone, our specialist has indicated that the underlying reason is due to new regulations of the BBC.
The BBC has applied a 'black out' policy for Terug Kijken on a number of programs. As a result, various programs can no longer be watched via Terug Kijken, where this was previously possible. It's not because of the new TV Anywhere app, but because of an adjustment in the policy of this specific channel.
Hi Jason,
2 things wrong here.
First,
“various programs can no longer be watched”
Correction : None of the programs can no longer be watched.
“It's not because of the new TV Anywhere app, but because of an adjustment in the policy of this specific channel.”
The day before the launch of the new url/app I was able to watch a program from the day before, the day after not
I can't imagine the new rule started to apply exactly the same time the new url/app was launced, especially as it was somewhere during the month.
The only thing I can imagine happened was that the new rule/policy was already there but that the old app/url didn't act on it and the new app/url does
Regards,
Remco
More important though however is the question ;
is there a legal way of getting the possibility of “Terug Kijken” back? (for instance added subscription)
If not, is there a hack/technical solution possible to go around it? (For instance start the url in a different way or with added parameters)
Regards,
Remco
Hi @sprint31, thank you for your contribution and meaningful insight, that's really helpful!
Some programs can still be watched via Terug Kijken, but those are only watchable via BBC First, according to our specialists, that's why I mentioned it. My sincere apologies, I should've explained it more thoroughly. Moreover, this topic was created with regards to channels BBC One and Two and by no means was BBC First included - aside from my colleague Brian mentioning First a couple of posts back.
“The only thing I can imagine happened was that the new rule/policy was already there but that the old app/url didn't act on it and the new app/url does” → That's a great point, thanks for bringing that up as well. I'll forward your comment to our specialists, perhaps they can help clarify exactly why the new regulations, i.e. policy, didn't seem to encumber the old URL. To be continued!