Skip to main content

Apple TV - T-mobile TV app crash na update naar tvOS 16.5


Toon eerste reactie

255 reacties

wmuys
  • Debutant
  • 105 reacties
  • 5 maart 2024

Hallo @Demi van Odido

Het is weer dinsdag. Is er nog een update van het ‘TV-team’? Een TestFlight versie misschien? 


Demi van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 1934 reacties
  • 5 maart 2024

Hi @wmuys , ik heb nog niet een update wanneer de Testflight versie beschikbaar is. Wel kreeg ik vandaag te horen dat de nieuwe versie vanuit de leverancier niet succesvol is. Ondanks dat wij alles konden reproduceren ook alle bugs, is het blijkbaar bij de leverancier niet gelukt om de bugfix eruit te halen. Het kan nog wel even duren voor het is opgelost. Wel is het nu opnieuw geëscaleerd naar de leverancier om het op te lossen, zodat de nieuwe versie succesvol is en we dit kunnen uitzetten in Testflight. 


  • is een Top Poster
  • 26 reacties
  • 5 maart 2024

? Nu was ineens alles wèl reproduceerbaar? Dat is verrassend? Minder verrassend is dat t nog niet opgelost is…


  • is een Top Poster
  • 26 reacties
  • 5 maart 2024

Ah, tussen t oerwoud van foutmeldingen wordt ik net hierop getrakteerd. Die had ik nog niet gezien…

Ik hoefde er niet eens een knop voor aan te raken. De app opstarten was genoeg….

 

En deze er achteraan (en ja hoor; ik heb gewoon (bekabeld) internet… 

 

 


Demi van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 1934 reacties
  • 6 maart 2024

@EraZor95 Kan het zo zijn dat je de app gelijk hebt opgestart na het aanzetten van de Apple TV? Het kan dan voorkomen dat de app nog niet helemaal verbinding heeft gemaakt met het netwerk en alles heeft ingeladen en te snel opgestart is. Wel zou het dan moeten werken als je de melding wegklikt. Is dit dan ook bij jou het geval of blijf je dan de melding houden?


  • is een Top Poster
  • 26 reacties
  • 7 maart 2024
Demi van Odido schreef:

@EraZor95 Kan het zo zijn dat je de app gelijk hebt opgestart na het aanzetten van de Apple TV? Het kan dan voorkomen dat de app nog niet helemaal verbinding heeft gemaakt met het netwerk en alles heeft ingeladen en te snel opgestart is. Wel zou het dan moeten werken als je de melding wegklikt. Is dit dan ook bij jou het geval of blijf je dan de melding houden?

 

Nee, de app is uberhaupt niet afgesloten geweest. Ik zat gewoon te kijken, wilde van zender wisslen via de gids (want op elke andere manier crasht de app) en toen zag ik dit. En de melding bleef bestaan, todat ik de app (geforceerd) afsloot en opniuew opstartte.


  • is een Top Poster
  • 39 reacties
  • 7 maart 2024

Alles even platgeslagen, de eerste melding is van 9 maanden geleden. Als er ook maar iemand intern is die meldt dat dit geëscaleerd is, jullie er bovenop zitten etc …. 🤐

 


  • is een Top Poster
  • 49 reacties
  • 7 maart 2024
EraZor95 schreef:
Demi van Odido schreef:

@EraZor95 Kan het zo zijn dat je de app gelijk hebt opgestart na het aanzetten van de Apple TV? Het kan dan voorkomen dat de app nog niet helemaal verbinding heeft gemaakt met het netwerk en alles heeft ingeladen en te snel opgestart is. Wel zou het dan moeten werken als je de melding wegklikt. Is dit dan ook bij jou het geval of blijf je dan de melding houden?

 

Nee, de app is uberhaupt niet afgesloten geweest. Ik zat gewoon te kijken, wilde van zender wisslen via de gids (want op elke andere manier crasht de app) en toen zag ik dit. En de melding bleef bestaan, todat ik de app (geforceerd) afsloot en opniuew opstartte.

Wist je dat er een handige shortcut is om de app volledig af te sluiten? Heel simpel: druk op ‘rechts’ op de afstandsbediening en de app wordt meteen gesloten :D.


Demi van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 1934 reacties
  • 8 maart 2024

@EraZor95 Dank je wel voor het laten weten! Dit zelf was bij mij persoonlijk niet bekend, maar ik vraag het na hierover en of dit eventueel ook wordt meegenomen in de fix. Wil je het in de gaten houden als dit ook vaker voorkomt of dat het eenmalig was? 


  • is een Top Poster
  • 26 reacties
  • 8 maart 2024
Demi van Odido schreef:

@EraZor95 Dank je wel voor het laten weten! Dit zelf was bij mij persoonlijk niet bekend, maar ik vraag het na hierover en of dit eventueel ook wordt meegenomen in de fix. Wil je het in de gaten houden als dit ook vaker voorkomt of dat het eenmalig was? 

 

Ik zou me focussen op de fouten die al 9 maanden 10x per dag voorkomen. Dat blijkt al moeilijk genoeg te zijn. Maak de scope nou niet nóg groter


wmuys
  • Debutant
  • 105 reacties
  • 8 maart 2024

Inmiddels is tvOS17.4 uit. Een mogelijke oplossing graag ook even op een Apple TV testen met tvOS 17.4. 


wmuys
  • Debutant
  • 105 reacties
  • 8 maart 2024
mauriceg75 schreef:

Alles even platgeslagen, de eerste melding is van 9 maanden geleden. Als er ook maar iemand intern is die meldt dat dit geëscaleerd is, jullie er bovenop zitten etc …. 🤐

 

Het probleem is veel ouder. Al in december 2020 kwam dit voor. Vervolgens herhaalde het zich bij zo’n beetje iedere update van tvOS. 


  • is een Top Poster
  • 39 reacties
  • 12 maart 2024
wmuys schreef:

Hallo @Demi van Odido

Het is weer dinsdag. Is er nog een update van het ‘TV-team’? Een TestFlight versie misschien? 

Het is wéér dinsdag 


wmuys
  • Debutant
  • 105 reacties
  • 15 maart 2024

Hallo @Demi van Odido,

Gebeurt er nog iets op dit vlak, of moeten we het maar opgeven?


  • is een Top Poster
  • 49 reacties
  • 15 maart 2024

Ik heb de laatste tijd ook steeds vaker last van de melding “Er is iets mis gegaan”, of een oneindige loading spinner die in beeld blijft. En zo lang die spinner er staat, kan ik niets. Ik weet niet of dit te maken heeft met tvOS 17.4, of dat er gewoon echt iets misgaat in de TV dienst, maar het is wel knap vervelend aan het worden.


  • is een Top Poster
  • 39 reacties
  • 19 maart 2024

@Demi van Odido het is alweer een dinsdag en we de weken rollen door zonder maar enige vorm van reactie. Ik begin nu toch wel heel erg veel spijt te krijgen van mijn overstap van Ziggo naar Odido.


Wat kan je betekenen? Toch maar een Odido tv box opsturen?


  • is een Top Poster
  • 11 reacties
  • 19 maart 2024

Als het jullie toch niks uitmaakt, haal dan gewoon de app uit de app store en adviseer mensen om de mediabox te nemen ofzo, dit gaat echt helemaal nergens over.


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 13440 reacties
  • 19 maart 2024

Hey all, we doen er alles aan om dit zo spoedig mogelijk te verbeteren. Onze excuses voor het ongemak!


  • is een Top Poster
  • 39 reacties
  • 19 maart 2024

@Tommie van Odido Volgens mij zijn de fase van jouw antwoord wel voorbij. Dat zo spoedig mogelijk is echt een inhoudsloze containerbegrip geworden door je voorgangers.


  • is een Top Poster
  • 26 reacties
  • 19 maart 2024
Tommie van Odido schreef:

Hey all, we doen er alles aan om dit zo spoedig mogelijk te verbeteren. Onze excuses voor het ongemak!


Serieus? Is dat ‘t enige dat er te melden is?  Geen (beta) update? Niks?


  • is een Top Poster
  • 39 reacties
  • 25 maart 2024

Hey @Tommie van Odido (of @Demi van Odido)  morgen is het weer dinsdag en zijn we weer een week verder. Enige wat we horen is:

  • ‘We zijn er hard mee bezig’
  • ‘Doen er alles aan’ 
  • ‘Ze zijn in ieder geval bezig met de bug fixing’

  • ‘De verwachting is dat deze week nog een nieuwe versie komt die we eerst intern gaan testen. (lees: 5 weken geleden)’

  • ‘Hier prio aan te geven om dit uit te rollen omdat dit al langer speelt’

  • ‘Wel is het nu opnieuw geëscaleerd naar de leverancier om het op te lossen’

  • ‘We doen er alles aan om dit zo spoedig mogelijk te verbeteren’

Misschien goed om eens met concrete informatie te komen. Dat zou, bij mij, nog wel begrip kunnen opleveren. Nu wekt het alleen maar elke week meer frustratie op. Mijn overstap hangt/ hing niet geheel aan het kunnen werken met 1 device (lees: Apple TV), maar was echt wel een enorm grote speerpunt voor mijn overstap en dat dit nu zo faalt (lees de eerdere issues + elke avond inmiddels wel 10 keer de app volledige afsluiten omdat zender niet geladen wordt etc) trek ik gewoon super slecht. Andere apps updaten nagenoeg elke week, behalve die van Odido.

Mochten jullie geen inzicht kunnen geven geef dan wel een contactpersoon/ e-mailadres/ telefoonnummer met wie we hier dan wel over kunnen spreken of waar we ons kunnen melden.
 

Toon inhoud

 

Ik werk ook voor een grote corporate (if Den Haag Waldorpstraat schuin tegenover jullie kantoor; die oranje van de pakketten) en ik weet dat dit soms olietankers zijn, dus kan echt nog wel begrip opbrengen. Inzicht geven moet echt wel beter kunnen dan nu.


Dus kom op met de concrete info en verras ons!!


Demi van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 1934 reacties
  • 25 maart 2024

Hi @EraZor95 @mauriceg75 , hier ben ik dan met de concrete info en verrassing. De fix voor het crash issue is er dan eindelijk en staat voor morgen in de planning om naar productie te gaan! 😁


  • is een Top Poster
  • 39 reacties
  • 26 maart 2024

Zojuist de app bijgewerkt en kan bevestigen dat de ‘crash’ door rechts te klikken opgelost is en weer een zenderlijst toont.


  • is een Top Poster
  • 26 reacties
  • 26 maart 2024
mauriceg75 schreef:

Zojuist de app bijgewerkt en kan bevestigen dat de ‘crash’ door rechts te klikken opgelost is en weer een zenderlijst toont.

Dat is idd bij mij ook gefixt. Fijn. Helaas wel nog geregeld het “wieltje” dat oneindig blijft draaien. 
 

oh en dit ook al 2x gezien, maar ik zit ook pas een half uurtje te kijken 🙄

 

 


  • is een Top Poster
  • 39 reacties
  • 26 maart 2024
EraZor95 schreef:
mauriceg75 schreef:

Zojuist de app bijgewerkt en kan bevestigen dat de ‘crash’ door rechts te klikken opgelost is en weer een zenderlijst toont.

Dat is idd bij mij ook gefixt. Fijn. Helaas wel nog geregeld het “wieltje” dat oneindig blijft draaien. 
 

oh en dit ook al 2x gezien, maar ik zit ook pas een half uurtje te kijken 🙄

 

 

Klopt die had ik ook al weer een aantal keer in 10 minuten testen. 


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen