Skip to main content

Gisteren heb ik de tvOS update (naar 16.5) op 2 Apple TV apparaten uitgevoerd, een Apple TV 4K 2021 en een Apple TV 4K 2022. De nieuwste T-mobile app versie is geïnstalleerd.

Beiden hebben nu het volgende issue.

Wanneer naar een kanaal wordt gekeken en je klikt naar rechts om te ‘zappen’ (overzicht) gaat dat nog goed. Indien er dan nogmaals naar rechts wordt geklikt om een kanaalkeuze te kiezen of te scrollen, dan crasht de app/wordt abrupt afgesloten.

Willen jullie hier naar kijken?

 

Alvast dank.

 

Met vriendelijke groet,

Bitmans

 

Hier hetzelfde probleem. Bladeren door zenderlijst resulteert in crash. 
AppleTV 4K 128GB 3e gen A2843

laatste TVOS en App.


Hi all, het reproduceren van het probleem lukt momenteel niet. Ik heb daarom extra informatie nodig. Hopelijk willen jullie dit aanleveren zodat het TV team het verder kan onderzoeken. Ik heb nodig:

  • Nog eens de exacte versie en model van je Apple TV (om verwarring tussen klanten te voorkomen).
  • In welk scenario/op welk moment crasht de app?
  • Krijg je een error en zo ja, welke?
  • Een filmpje zou het allerfijnste zijn. Film wat er precies misgaat en op welk moment + de gevraagde gegevens hierboven. Lukt het niet de video hier te delen, deel dan een WeTransfer link. 
     

Alvast ontzettend bedankt voor de moeite!

Hallo @Cheyenne vind je het zelf ook niet bijzonder dat als het onderzoek op 19 mei gestart is, pas op 20 juni gemeld wordt dat het probleem niet gereproduceerd kan worden? Dat maakt me toch benieuwd naar wat er in die periode van een maand allemaal gedaan is door het “TV team”.

Ik weet niet wat we kunnen doen om hier meer aandacht voor te vragen, maar het verdient zeker meer aandacht. Vooral omdat dit niet de eerste keer is dat een update van tvOS ervoor zorgt dat de app niet goed werkt.

In dat licht graag ook aandacht voor de opmerking van @Ferdid: tvOS 17 zit eraan te komen. Misschien kan het “TV team” dat meteen even meenemen?


Hi all!

We zijn nog druk bezig met het onderzoeken van dit issue, zodra we hier meer over weten, laten we het gelijk aan jullie weten! Weet dat we er alles aan doen om dit zo snel mogelijk op te lossen.


Duurt veelste lang het team moet anticiperen op de update en de beta versies testen.


Ik heb ook hetzelfde probleem op Apple tv 4K A2169.


Hey @Sandor83, welkom op onze Community!

Op dit moment zijn we nog hard aan het werk om dit euvel op te lossen. Zodra er meer informatie hierover is zal er in dit topic een update verschijnen! 


Hier ook constant crash op zowel appletv 3 als 4k, misschien moeten jullie de code openbaar maken dan kunnen we het zelf fixen, dit duurt veel te lang. 


Op dit moment zijn we nog hard aan het werk om dit euvel op te lossen. Zodra er meer informatie hierover is zal er in dit topic een update verschijnen! 

@Tommie en @Cheyenne, fijn dat jullie ons op de hoogte houden, maar het zou nog fijner zijn als jullie iets meer kunnen vertellen dan alleen dat er aan gewerkt wordt. Bij jullie updates krijg ik een beetje het gevoel van ‘pappen en nathouden’/

Een maand nadat het probleem hier gerapporteerd werd, meldden jullie dat het TV team dit niet kon reproduceren. Is dit inmiddels wel gelukt?

Kunnen we een TestFlight versie verwachten (dat is in het verleden ook wel gedaan). Wat is de planning?

Ik kijk alleen nog maar TV via de Apple TV app (en met mij vele anderen) en daarbij is van zender wisselen al ingewikkeld genoeg zonder deze bug. 

Verder is het nogal vervelend dat dit een terugkerend probleem is. We zijn met z’n allen bang geworden om een nieuwe tvOS versie te installeren. Ik zou graag wat bevestiging zien dat deze Apple TV app ondersteund wordt en blijft.


Hier wat hulp: crash log. Crash is altijd instant als ik naar favorieten ga en dan ook maar iets doe qua navigeren.

 

https://pastebin.com/raw/PBTTASNQ


Hey @wmuys, het issue is gevonden en kan gereproduceerd worden.

We zijn nu druk aan het kijken hoe we dit kunnen oplossen en wanneer we een nieuwe release kunnen doorvoeren. Voor iOS kan dit namelijk maar een X aantal keer per jaar. Weet dat we er druk mee bezig zijn en dat we jullie in dit topic op de hoogte zullen houden van alle update die wij hierover krijgen!

 


 

Hey @wmuys, het issue is gevonden en kan gereproduceerd worden.

We zijn nu druk aan het kijken hoe we dit kunnen oplossen en wanneer we een nieuwe release kunnen doorvoeren. Voor iOS kan dit namelijk maar een X aantal keer per jaar. 

 

Een X aantal keer per jaar een nieuwe release voor iOS?

Is dat een Apple-regel? Dat is nieuw voor mij.

 


Nee dat is geen Apple regel.. Maar iOS versie hoeft wat mij betreft ook niet geupdate, doe tvOS maar.


Hey @wmuys, het issue is gevonden en kan gereproduceerd worden.

We zijn nu druk aan het kijken hoe we dit kunnen oplossen en wanneer we een nieuwe release kunnen doorvoeren. Voor iOS kan dit namelijk maar een X aantal keer per jaar. Weet dat we er druk mee bezig zijn en dat we jullie in dit topic op de hoogte zullen houden van alle update die wij hierover krijgen!

 

Is er nog nieuws? Die opmerking van een beperkt aantal updates voor iOS per jaar kan ik niet plaatsen. Van sommige apps krijg ik een paar updates per maand. Bovendien gaat het hier om tvOS.

Komt er een TestFlight versie? Dan kunnen we ieder geval wat testen…..


Hi @wmuys, ze hebben het gereproduceerd en het kunnen oplossen! Op dit moment moeten we nog wachten tot we een update kunnen pushen, hier later meer informatie over. De update zal dit probleem oplossen!


Vandaag is tvOS 16.6 uitgekomen en ik kan melden dat het probleem met TV anywhere helaas nog steeds aanwezig is. 


Ik heb hetzelfde probleem met een Apple TV 4K 2022 WiFi 64GB (zonder ethernet) en versie 16.6 van tvOS.

Zou het enorm waarderen als dit opgelost wordt, aangezien het de snelste manier is om terug naar NPO1 te gaan als ik bij het zappen tegen het einde van de zenders aanloop.


Sowieso zou een manier om sneller te navigeren enorm gewaardeerd worden. Het swipen op de afstandsbediening kan erg frustrerend zijn, doordat ik regelmatig een stukje terugspoel in plaats van naar de volgende zender ga. Als dat eenmaal gebeurt, dan kun je niet meer naar de volgende zender, zonder eerst te zorgen dat de uitzending weer ‘live’ is.


Hi all!

Ik heb goed nieuws voor jullie, wij ontvangen vrijdag een nieuwe versie. Wij gaan deze versie eerst voor jullie testen voordat we deze kunnen uitsturen. Hopelijk zal dit het euvel oplossen! Snel meer hierover.


Hi Tommie,

Dank voor je update! Heb je enig idee hoe lang het testen gaat duren vanaf vrijdag? Stel dat de tests succesvol zijn, zouden we de update dan volgende week kunnen ontvangen?

Is er trouwens ook een mogelijkheid dat wij meetesten m.b.v. Testflight of zo?


Hey @mjepson, daar durf ik op dit moment nog geen antwoord op te geven. Meetesten is jammer genoeg niet mogelijk. We willen het zodanig goed testen dat we dit probleem voor goed kunnen uitsluiten! Ik hoop dat het snel en succesvol zal verlopen. Ik houd dit voor jullie strak in de gaten en zodra ik een update heb zal ik deze ook weer hier delen.


Is deze testversie een update met bugfixes, of een grotere update om de bediening te verbeteren? 
Dat onbedoeld vooruit en terug spoelen blijft erg onhandig zoals hierboven ook aangegeven.


@Tom456 deze update zal alleen bugfixes bevatten. We zijn op dit moment druk bezig met het verbeteren van de gebruiksvriendelijkheid van T-Mobile TV, dit zullen we snel gaan aankondigen. Daar later meer over en zal een eigen topic krijgen!


@Tom456 deze update zal alleen bugfixes bevatten. We zijn op dit moment druk bezig met het verbeteren van de gebruiksvriendelijkheid van T-Mobile TV, dit zullen we snel gaan aankondigen. Daar later meer over en zal een eigen topic krijgen!

Hi Tommie,
Nou ben ik natuurlijk meteen nieuwsgierig hoe snel ‘snel’ dan is 🙂 Kun je iets van tijdslijnen noemen? Een verbeterde TV app voor Apple TV zou namelijk echt geweldig zijn!


@mjepson hahaha dat begrijp ik volkomen! Echter mag ik officiëel nog geen tijdlijn geven. Je zal me nu op me woord moeten geloven dat het er snel aan zit te komen. We kondigen het dan ook hier op de Community aan als het zover is.


Hi all!

Ik heb goed nieuws voor jullie, wij ontvangen vrijdag een nieuwe versie. Wij gaan deze versie eerst voor jullie testen voordat we deze kunnen uitsturen. Hopelijk zal dit het euvel oplossen! Snel meer hierover.

En, hoe zijn de tests gegaan?


Hey @mjepson, de testen zijn er goed doorgekomen. Binnenkort komt er een update voor de app en dit moet het oplossen! 


Reageer