Skip to main content

Hoi Allemaal,

Wij zijn sinds een paar weken TV aan het kijken via een Apple TV met Siri remote 2022. Ten eerste complimenten aan T-mobile voor het beschikbaar hebben van ondertiteling en een TV gids. Deze functies missen bij de meeste alternatieven op de Apple TV. 

Maar we lopen wel tegen zaken aan die we erg onhandig vinden tijdens het TV kijken. De grootste problemen die we ondervinden:

  1. Vaak wordt vooruit of terug spoelen geactiveerd door onbedoeld swipen.
  2. Er is geen manier om direct naar de TV gids te gaan.

Wij zijn volgens mij niet de enige gezien enkele oudere topics.

Verdere opmerkingen:

Mijn vraag aan T-mobile of andere Apple tv bezitters is of ik iets over het hoofd zie hier?

De meningen over hoe de Siri remote zou moeten werken zullen uit een lopen, maar bij deze mijn suggestie:

Grootse aanpassing:

  • Voor terug of vooruit spoelen moet eerst 1x op terug geklikt worden.(zie chromecast)
  • Midden knop geeft direct de TV gids
  • Omhoog voor de zenderlijst (nu minigids en dat is dubbel met omlaag)
  • Rechts geeft opties

 

Hey @Tom456, goed dat je hierover een topic begint.

Op dit moment heb ik geen workaround hiervoor. Wel hoop ik je iets gerust te stellen, we zijn op dit moment druk bezig om alles gebruiksvriendelijker te maken. Het zal niet lang meer duren voordat we hier meer over bekend zullen maken. Als het goed is zal dit, hopelijk, hier ook een steentje aan bijdragen!


Goed om te horen dat er een verbetering op komst is. Tot die tijd zal ik de touch functie op de remote maar uitzetten in het Apple TV menu.


Reageer