Skip to main content
Beantwoord

App werkt niet met Chromecast


De App geeft deze tekst als ik probeer de TV content naar Chromecast te casten. Netflix,Spotify, VLC en radio Apps werken wel, waarmee een groot aantal verbindingsproblemen uitgesloten zijn. Het Chromecast type is: Model NC2-6A5. App versie 3.30.1.6    Iemand enig idee hoe dit probleem opgelost kan worden?

Beste antwoord door Tommie van Odido

Hi ​@CyberWim, welkom op onze Community!

Hier help ik je graag mee. Dit is inderdaad bij ons bekend en zou met een simpele handeling op te lossen moeten zijn. Je zit nu in portret modus, zou je eens in landscape modus willen gaan en dan proberen te casten? Dus groot scherm aanklikken en dan pas casten naar je Chromecast. Als het goed is moet dit werken, zo niet? Laat het mij dan direct weten, dan ga ik dat verder voor je onderzoeken! 

Bekijk origineel

5 reacties

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • Moderator | Internet + TV
  • 13645 reacties
  • Antwoord
  • 31 maart 2025

Hi ​@CyberWim, welkom op onze Community!

Hier help ik je graag mee. Dit is inderdaad bij ons bekend en zou met een simpele handeling op te lossen moeten zijn. Je zit nu in portret modus, zou je eens in landscape modus willen gaan en dan proberen te casten? Dus groot scherm aanklikken en dan pas casten naar je Chromecast. Als het goed is moet dit werken, zo niet? Laat het mij dan direct weten, dan ga ik dat verder voor je onderzoeken! 


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 2 april 2025

Bedankt dat je me wil helpen!  Nee, ook in landscape komt de content niet over.  Wat ook zeer vreemd is: de screenshot neemt ook de content, i.c. het beeld niet over. Dit gebeurt anders nooit. Wat ik nog niet had vermeld: Telefoon Samsung Galaxy S21  FE. Modem Zyxel T-56 . De andere media-apps voor de zekerheid nogmaals getest, werken goed via casten. 


rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 1012 reacties
  • 2 april 2025

Is het zo dat je in dat scherm een TV (cast device) moet kiezen… of zou op dit moment het casten al aan de gang moeten zijn?

Indien het laatste… hoor je dan wel geluid?

 


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 3 april 2025
rvk01 schreef:

Is het zo dat je in dat scherm een TV (cast device) moet kiezen… of zou op dit moment het casten al aan de gang moeten zijn?

Indien het laatste… hoor je dan wel geluid?

 

Normaal gesproken is de melding: Casten naar TV (met een TV symbooltje). Dit werkt zo bij alle overige media apps. Maar er is dus geen sprake van enige verbinding met de Odido app.
Echter, inmiddels heb ik de oplossing( zie volgende post). Maar bedankt voor het meedenken!
 


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 3 april 2025

In een poging om het probleem op te lossen heb ik de Google Home en Odido TV app op mijn oude (reserve) Galaxy S7 telefoon geïnstalleerd en ja hoor, het werkt!
 

 Wel valt op dat de weergave op de monitor niet makkelijk te stoppen is, zelfs bij het uitschakelen van de telefoon blijft het programma gewoon doorlopen. Om het programma te stoppen moet het cast-icoontje aangeraakt worden, waarna de vraag “weet je zeker dat je de verbinding met TV wilt verbreken?” komt. Bij Nee wordt de verbinding verbroken en wordt overgeschakeld op het Chromecast stand-by beeld, dit kan ook normaal zijn uiteraard.
Hiermee is een oplossing gevonden, maar toch. Het knaagt dat een telefoon uit 2016 presteert wat met een opvolger uit 2021 niet lukt.
Daarom heb ik de Odido app op de S21 FE gewist en opnieuw geïnstalleerd en nu werkt het wel!
De moraal: de aanhouder wint. 
Bedankt voor de hulp en het meedenken.  


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen