Skip to main content

Het is de afgelopen weken twee keer gebeurd dat de Odido TV app op de Apple TV tijdens het kijken van een programma er spontaan mee op hield. Het Apple TV home scherm verschijnt dan en als je de Odido TV app opnieuw start dan stopt ie er meteen weer mee. Je ziet het beeld eve zwart worden van het opstarten van de app, en dan crashed hij onmiddelijk zonder verder iets te tonen. De enige oplossing is de app helemaal verwijderen, opnieuw installeren vanuit de App Store, klantcode invullen, pincode invullen en dan werkt hij weer.

Omdat het verwijderen van de app er voor zorgt dat ook de instellingen worden verwijderd, lijkt het er dus op dat er ergens instellingen worden bewaard die er voor zorgen dat hij crashed en dat hij ook niet meer op wil starten.

Dit is een vervelende bug, omdat je tijdens het kijken ineens de app moet gaan verwijderen en installeren om verder te kunnen kijken. Hebben andere gebruikers hier misschien ook last van?

Welkom op onze community! ​@GoneBonkers 

Ik kan mij goed voorstellen dat dit de kijkervaring niet ten goede doet. Goed dat je dit gelijk bij ons aangeeft, ik help je meteen verder!

Wil je de volgende vragen voor mij beantwoorden? Ik ga dit dan meteen voor je navragen bij ons TV Team.

• Welk merk/type TV heb je? (bijv. UHD50WLK, dit kan klant achterop de TV vinden)
  • Wat is het besturingssysteem (OS) van de TV? Dit kun je vinden in de instellingen van de TV.
  • Wat is de softwareversie van de TV?
  • Welke versie van de Smart TV App is geïnstalleerd? Ga in de app naar account > Instellingen > Over.
  • Bij welke zenders doet het probleem zich voor?
  • Doet hetzelfde probleem zich ook voor bij andere apparaten (bijv. de TV Box)?
  • Ben je verbonden met een Odido voor Thuis netwerk?

Geef je mij een seintje als je zover bent? Ik sta klaar om gelijk verder te helpen! 

Hallo Teresa,

Het gaat om de Apple TV 4K gen. 2 met 128GB geheugen (type MXH02FD/A) en de nieuwste versie van tvOS 18.2. Ook gaat het om de nieuwste versie van de Odido TV app, vooral omdat ik hem opnieuw moet installeren vanuit de App Store :-) 

Het probleem is onafhankelijk van de zender die op staat. Ik heb geen andere apparaten met de app dan een iPhone, maar die gebruik ik nauwelijks. Ook wordt er gebruik gemaakt van Odido Thuis glasvezel.

Hoi ​@GoneBonkers,

Dit probleem ben ik nog niet eerder tegengekomen. Het is lastig om te ontdekken waar de fout zit als er niet echt een trigger lijkt te zijn. De huidige app gaat vervangen worden door een nieuwe. Daarvan kun je nu al een bèta downloaden. Meer info vind je in onderstaand topic. Persoonlijk vind ik die beter dan de oude app ooit geweest is, dus dat is zeker het proberen waard.

Hallo @TMTV,

Dank voor de tip. Ik ga me aanmelden voor de beta.

Reageer