Android TV/Universele Afstandsbediening/Toetsenbord: Extra functionaliteit toevoegen?

  • 3 October 2023
  • 12 reacties
  • 213 Bekeken

Reputatie 5
  • is Prince of Content
  • 146 reacties

Hoi,

Op aangeven van mede comunity leden heb ik de "Android TV" app geïnstalleerd.


Nu ben ik aan het kijken of deze "Android TV" app qua afstandsbediening de Odido TV box kan vervangen, omdat de Odido TV Box volledig kan worden bediend met een afstandsbediening/er geen smart Telefoon voor is benodigd.
 

Inmiddels heb ik onderstaande toetsen kunnen achterhalen, waarmee ik mijn universele afstandsbediening heb geprogrammeerd.

Tot nu toe lijk ik in de Android TV app binnen "Live TV" enkel nog de "CH+/CH-" functionaliteit te missen. Daarmee bedoel ik dat je met live beelden kunt zappen tussen de vorige zenders ("CH-") en de volgende zenders ("CH+") zonder tussenkomst van een menu/extra handelingen. Zoals ook kan op de door Odido geleverde TV Box en voor de "Android TV" app staat beschreven bij de "Uitleg over de afstandsbediening" van Samsung en LG TV's.

Kan iemand mij de (toetsenbord) codes geven voor bovenstaande "CH+/CH-" functionaliteit?
Of - als deze er nog niet is - die toevoegen aan de "Android TV" app?

Alvast bedankt

------
Mijn TV: "Sharp LC-40FI3122E", met als Afstandsbediening: "One4All Contour 8 urc1280"
https://www.oneforall.com/universal-remotes/urc-1280-contour-8#/step-1

Gevonden Codes door een toetsenbord aan te sluiten op mijn Android TV Box, i.c.m. de Android TV App:
<toetsenbord key> = <functionaliteit> => <Toegevoegd aan Afstandsbediening knop> (<opmerking>)

Bij het kijken van "Live TV"
0-9 = Snel schakelen naar TV kanaal nummer => Toegevoegd aan de knoppen "0 t/m 9"
b = Snelkoppeling naar “Wilt u dit programma vanaf het begin kijken” => Toegevoegd aan "Blauwe" knop
c = Snelkoppeling naar “Opties: Toevoegen aan favorieten/Geluid en Ondertiteling / Kwaliteit" => Toegevoegd aan "Rode" knop
d = Schakelen tussen "Tv", "Radio"  en "TV/Radio" => niet toegevoegd
g = Snelkoppeling naar “TV Gids”  => Toegevoegd aan "GUIDE" knop
i = Snelkoppeling naar “Info”  => Toegevoegd aan "INFO" knop
m = Snelkoppeling naar “Menu" (opent met "Menu" of de laatst geactiveerd keuze in het menu) => Toegevoegd aan "MENU" knop
l = Snelkoppeling naar “Opnames” => niet toegevoegd (Niet getest/heb ik geen abo op)
r = Record => toegevoegd aan "REC" knop (verder niet getest, want daar heb ik geen abo op)
Page Down = vorige zender => Toegevoegd aan "CH-" knop (WERKT NIET)
Page Up = volgende zender => Toegevoegd aan "CH+" knop (WERKT NIET)
In de TV Gids
- a = 24 uur vooruit => Toegevoegd aan "Groene" knop
- d = 24 uur achteruit => Toegevoegd aan "Gele" knop
- Page Down = 1 scherm terug in de gids => Toegevoegd aan "CH-" knop (WERKT WEL)
- Page Up = 1 scherm verder in de gids => Toegevoegd aan "CH+" knop (WERKT WEL)

Werkende functionaliteit via mijn originele TV afstandsbediening:
- Media knoppen (Play/Pause, Stop, Rewind en Forward -als toegestaan/van toepassing -)
- Pijltjes knoppen (Links, Omhoog, Rechts en Omlaag) en de "OK" knop
- Volume Omhoog, Volume Omlaag en Volume Mute

 


12 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Hi @HJHome, dank voor dit topic. Super dat je al redelijk aan het genieten bent van de app! Het gaat om een universele afstandsbediening lees ik, heb jij al getest of het schakelen van kanaal binnen Live TV werkt met de bijbehorende afstandsbediening van je televisie? Mocht dit geen optie zijn of je wilt deze niet gebruiken, dan hoop ik dat iemand je kan helpen die hetzelfde type afstandsbediening gebruikt. Met deze universele kan ik je namelijk niet verder helpen, al had ik het graag gedaan. Succes en mocht het ook niet lukken met de bijbehorende afstandsbediening hoor ik het graag!

Reputatie 5

Hoi @Cheyenne van Odido 

Dankjewel voor je reactie.

Ik heb ook getest of de "CH+/CH-" functionaliteit werkt via mijn originele TV afstandsbediening. Dat is helaas niet het geval.

Verder ben ik in mijn eerste bericht vergeten om de knoppen “Back” (toetsenbord key “Backspace") en “Exit” (toetsenbord key “ESC") te benoemen. Beide werken, maar ik kan dat niet toevoegen aan mijn eerste bericht.

Ik hoop ook dat iemand in deze community mij kan helpen met de juiste codes voor de “Live TV CH+/CH-" functionaliteit of de vermelding van een TV merk en afstandsbediening waarmee het live schakelen tussen zenders wel werkt binnen de Android TV app.
Dan kan ik mijn universele afstandsbediening daarmee programmeren.

Reputatie 5

Hallo @Cheyenne van Odido 
is het mogelijk dat jij mijn vraag voorlegt aan de programmeurs van de app?

Reputatie 7
Badge +9

Hey @HJHome, ik heb dit topic voorbij zien komen van een andere klant. Wellicht werkt dit ook voor jou!

 

 

Reputatie 5

Hallo @Tommie van Odido 
Dankjewel voor je tip, maar die betreft een andere afstandsbediening dan ik heb.

Kom ik weer terug op mijn vraag:
Kunnen in “Live TV” deze toetsen worden toegevoegd aan de TV App?:
- Page Down (meteen naar vorige zender)
- Page Up (meteen naar volgende zender) 

Reputatie 7
Badge +16

@HJHome Dit is een goede suggestie en zou eigenlijk wel passen in onze vernieuwde TV-omgeving. Ik kan me heugen dat we in het verleden een soortgelijke toepassing hebben ingesteld op Page Down/Up voor het schakelen/bladeren in de gids naar een volgende pagina - zoals het nu ook werkt op de Odido ab. Ik heb geen idee wat hierin mogelijk is voor een universele ab om eerlijk te zijn; dat gaat ook buiten ons straatje om omdat het geen technisch ondersteund apparaat is. Wij kunnen geen custom tooling inbouwen voor externe apparatuur (lijkt me), maar ik laat me graag verrassen!

@Hans-Juriën Ik ga weer heel brutaal bij jou aankloppen: is hierin iets mogelijk denk je? 

Reputatie 5

@Jason van Odido Dankjewel voor je reactie
En Page Up/Down werkt idd in de TV gids (zie lijstje boven)

Ik heb de titel van dit topic niet goed benoemd eigenlijk.
Ik heb een programmeerbare afstandsbediening
Kun jij dat aanpassen?

En in aanvulling op wat je schreef:
Als de programmeur de keyboard toetsen voor Live TV zender schakelen, dan kan iedereen die een programmeerbare afstandsbediening heeft daar gebruik van maken, ongeacht merk Afstandsbediening.

Dankjewel dat je @Hans-Juriën  hierover bevraagd.
En… als er keyboard toetsen gaan worden toegevoegd aan de app, dan zou het ook fijn zijn als in Live en Terugkijk TV er toetsen worden toegevoegd om x minuten vooruit/teruguit te spoelen

Reputatie 5

@Jason van Odido of @Hans-Juriën 
Is het mogelijk dat ik hier een update krijg of kunnen jullie aangeven waar ik deze - mogelijke- ontwikkeling op een andere plek kan volgen?
Alvast bedankt

Reputatie 7
Badge +9

Hey @HJHome, ik wil toch vragen of @Hans-Juriën hier een blik op wil werpen. Hopelijk kan hij je hier een duidelijker antwoord op geven!  

Reputatie 5

@Tommie van Odido dankjewel

Reputatie 7
Badge

@HJHome ik heb even gekeken naar de reguliere key mappings die op de developer pagina van Android staan. Voor zover ik weet, zijn de CH+ en CH- in onze TV app gekoppeld aan de key codes KEYCODE_CHANNEL_UP en KEYCODE_CHANNEL_DOWN. Maar ik weet niet of je hier naar op zoek was?

Reputatie 5

@Hans-Juriën 
Excuus voor mijn late reactie en dikke dankjewel voor de jouwe

Ik denk dat ik idd die code zocht
Moet nog wel even uitzoeken hoe ik dat kan gaan programmeren in mijn afstandsbediening ;-)

Je hebt het over de reguliere key mappings die op de developer pagina van Android Odidio app staan (denk ik). Lijkt mij reuze handig om alle (key)codes te hebben van de Odido Android TV app, maar heb  die zelf niet gevonden.

Zou je mij het linkje willen sturen naar de pagina met alle reguliere key mappings voor de Odido TV app?

Hoor het weer graag en dank



 

Reageer