Skip to main content

Goede dag,

Ik heb een android 10.0 tv box. En elke keer als ik de wi-fi probeer te zetten zegt hij dat de Proxy niet werk. Hoe zou ik dit het beste kunnen regelen? 
Op telefoon en computer werkt de wi-fi heel goed. 

Op de box staat ‘ HTTP-PROXY wordt gebruikt door de browser maar mogelijk niet door andere apps’ 
 

Hoi @Domingos Rodrigues, welkom op de Community! 🙋‍♂️

Maak je gebruik van een VPN toevallig? Een proxy is een apparaat/netwerk dat als tussenstation gebruikt wordt tussen de gebruiker en de verbinding (het Internet). In dit geval denk ik dat het modem denkt dat jouw mediabox een intervening agent is en daarom over wil gaan op een proxy (de box). De proxy is hiermee eigenlijk een toegangsweg die de protocollen beheert en aanstuurt zodat de verbinding tot stand kan worden gebracht.

Kun je de Androidbox eventjes volledig ontkoppelen en checken of de settings voor proxy uitgeschakeld staan, anders blijf je tegen dit probleem aan lopen denk ik.

@Waqqas en @TMTV Hebben jullie nog gouden tips? Ik kom niet veel verder dan bovenstaande conclusie. Thanks alvast! 😊

 


Hi, ik heb al geprobeerd om de box helemaal uit te schakkelen maar hij blijft het zelfde zeggen.

Ik heb ook contact gehad met de persoon van wie we de TV hebben maar die zegt ook aan en uit zetten maar het blijft het zelfde.

Toen ik had gegeken was de box met geen proxy aangeslotten en als ik t-mobile Wi-Fi kijk via telefoon staat ook dat er geen proxy is dus hij zou moeten werken maar werk niet.

En weet niet wat ik zou kunnen doen want hij vraagt daarna ook codes om de proxy te zetten


Nee maak niet  gebruik van VPN


Hallo @Domingos Rodrigues 

Om welke Android box gaat het en heb je in de instellingen een optie om de netwerkinstellingen te resetten? Dan zou je dat eens kunnen proberen.


Dat zou kunnen, en daar weer alles opnieuw aansluiten bedoelt u?


@Domingos Rodrigues 

In de instellingen van de box bij de optie fabrieksinstellingen resetten zou je ook een optie netwerkinstellingen resetten moeten zien, hiermee reset je enkel de netwerkinstellingen.


Reageer