Skip to main content

Beste Odido,

Al maanden heb ik er last van dat als ik mijn tv aanzet en daarmee de mediabox hij geen verbinding met internet wil maken, als ik naar netwerkinstellingen ga staat daar mijn netwerk tussen maar mislukt het verbinden.

Echter als ik de box 1 keer opnieuw opstart doet alles het weer.

Dit is natuurlijk wel vervelend om elke keer te moeten doen.

Maanden geleden heb ik dit al hier gemeld, toen werd mij gemeld dat er een firmware update onderweg was om dit aan te pakken maar het probleem bestaat nogsteeds

Waar kan dit aan liggen?

Ook ik ervaar ditzelfde. Sinds 2 weken bij odido en zeker 4x de tv aangezet (mediabox via wifi) zonder wifi signaal. Na herstart van mediabox werkt deze weer.

Wifi signaal is prima.

Hi @Nick_1989 en @frankjanssen013, dank voor de informatie. Ik twijfel persoonlijk even of dit bij ons bekend is of niet (en heb op zondag geen manier dit te checken). Er loopt namelijk een lopend onderzoek naar het zwarte beeld na opstarten, maar een verbindingsmelding twijfel ik over. Daarom wil ik van jullie weten of je deze melding ook krijgt wanneer de Mediabox bekabeld is verbonden met het modem. Start de Mediabox dan in één keer goed op zonder verbindingsmelding?

Hi @Nick_1989 en @frankjanssen013, dank voor de informatie. Ik twijfel persoonlijk even of dit bij ons bekend is of niet (en heb op zondag geen manier dit te checken). Er loopt namelijk een lopend onderzoek naar het zwarte beeld na opstarten, maar een verbindingsmelding twijfel ik over. Daarom wil ik van jullie weten of je deze melding ook krijgt wanneer de Mediabox bekabeld is verbonden met het modem. Start de Mediabox dan in één keer goed op zonder verbindingsmelding?

Ik heb 2 mediaboxen via de kabel aangesloten. Hierbij heb ik dit probleem niet. Op de slaapkamer heb ik geen netwerkaansluiting en geen app mogelijkheid om tv te kijken. Vandaar dat ik daar een mediabox via wifi heb. Inmiddels heb ik de energie instelling aangepast van normaal naar Eco. Even bekijken hoe dit gaat.

Beste Cheyenne,

De wifi op mijn overige apparaten werkt probleemloos, dus ik zoek het probleem niet in de wifi

tevens is het zo dat de box als ik dit probleem heb, na een reboot de rest van de tijd probleemloos werkt

en het opnieuw optreed zodra de tv/box weer een tijd in standby hebben gestaan. 

Overgens @frankjanssen013 het switchen van eco stand heb ik een tijd geleden al gedaan, helaas lost dat het niet op. 

Reageer