Skip to main content

Ik lees, helaas, vele artikelen over het niet werken van de Amino TV Box. Ik ben sinds vrijdag abonnee bij T-Mobile en ook sinds vrijdag werkt de televisie niet. Ik zou graag gebruik maken van mijn televisieabonnement.

Nadat de monteur alles succesvol, werkend, heeft achtergelaten heeft de televisie daarna niet meer gewerkt. Jullie klantenservice is zo goed als onbereikbaar via chat en telefoon. In de hoop om nog een antwoord op mijn vraag te krijgen, hoop ik hier geholpen te worden. Vanmiddag kwam ik verder dan de afgelopen vier dagen. Ik kwam tot het scherm niet meer van een zwart scherm kwam na een app update (firmware update?) naar 20.2.97 (vanaf 20.2.86). 

Vervolgens na een paar uur zwart scherm toch maar weer reset gedaan. Nu start het systeem niet op, verder dan sync with ACS statusmelding. Dit is de melding waar ik het meest blijf steken.

Ik hoop ook dat het antwoord verder gaat dan stekkers eruit, power switch, modemstekker er uit en er in. Ik heb alle mogelijke varianten al vele malen doorlopen. Ik heb vandaag als oplossing ook nog een nieuwe afstandbediening gekregen. De monteur gaf aan dat deze niet goed werkte. Ik heb niet het idee dat daar het of een probleem mee was. Deze kan ook de (LG) tv niet bedienen. 

Ben benieuwd wat ik nog kan doen of dat de Amino box gewoon stuk is (maar gezien deze gewerkt heeft lijkt me dat sterk).

De Amino box is verbonden via de muur waar een RJ45 aansluiting zit die rechtstreeks naar de Zyxel modem gaat. 

Het internet werkt goed. 

Hoop dat iemand nuttige tips heeft.

@MikedeWildt

Welkom op het forum.

Heeft U de harde reset geprobeerd.?

Aan de achterkant zit een knopje.

Deze kun je indrukken met een sateprikker.

Dit moet je minimaal voor 10 seconden doen.

Zie hier voor uitleg.

 


Een keer of twintig :)


Een keer of twintig :)

Dat klinkt niet goed.

Je doet de reset van 10 seconden indrukken om de achterkant.

De box start op beeld op tv. (Dat hij gaat laden)

Uiteindelijk krijg je een beeld waar je je abonnement nummer in kan voeren.

Klopt dit.?

Of het beeld blijft zwart na het opstarten.?

 

 


Nee tussen het indrukken (10 seconden) en weer beeld krijgen, krijg ik diverse beelden waarna t spaak loopt. Verschillende momenten in t proces wanneer het systeem vastloopt. Error downloading app, Dan weer geen netwerkverbinding (terwijl ik niets aan die bekabeling doe), sync acs, en nog we meer die ik nu even niet meer top of mind heb 


Vreemd de box moet wel opgestart zijn.

Heb je dan beeld of zwart beeld.?

Als deze volledig is opgestart.

Dan met een sateprikker de reset knop bij de usb poort 10 seconden indrukken tot hij een reboot doet.

Als het goed is krijg je dan een scherm om opnieuw in te loggen.

Als het beeld zwart blijft is de box niet goed. 

 

 

 


Van alle, ik overdrijf niet, vijftig tal pogingen (reset of power Switch of beiden) heb ik maar 1 x (vandaag) het inlog scherm gehaald. Toen is de tv box uiteindelijk op zwart beland. Alle andere keren komt t niet voorbij opstarten


@MikedeWildt 

Als de 10 seconden reset niet werkt.

Is het nu aan een T-Mobile webcare medewerker om het op te pakken hier.

Via het forum wordt je vaak goed geholpen.

Ik vermoed dat er wat met de box zelf aan de hand is.

 

 

 

 


Ik hoop het. Klantenservice (tel en chat) is echt de grootste teleurstelling van mijn leven so far ;-)


Hoi @MikedeWildt, welkom op onze Community!

Dit is wel erg vreemd. Ik heb direct een lijnmeting gedaan, echter kan ik de TV Box niet uitlezen. Ook zie ik dat alleen in poort 1, van het modem, een kabel zit (Philips Lightning). Verder zit er niks op de andere poorten. Zou je de TV Box aan bekabeld aan het modem kunnen verbinden? Dan kan ik een nieuwe lijnmeting doen en de TV Box uitlezen. Alvast bedankt en talk soon!  


Hi. Dat kan kloppen want in mijn verwoede pogingen ben ik gisteravond ook maar eens aan de kabeltjes en modem gaan rommelen. Ik heb de kabels niet teruggezet naar de situatie zoals de installateur het achterliet. Zal ik zodirect thuis ff doen en bericht achterlaten op de community. Thanks


@MikedeWildt bedankt voor je snelle reactie, dat zal inderdaad mijn meting verklaren hah! Ik hoor het wel als je de kabels er weer in hebt.


Als het goed is moet je nu meer zien als je de box uitleest (3 verbinding en). Ben vandaag weer tot het inlog scherm gekomen. Maar lijkt alsof het na op login te klikken nu weer vastloopt. 

 


@MikedeWildt bedankt voor het aansluiten!

Ik ben meteen gaan kijken en zie aan deze kant helemaal niks raars. Ik heb besloten om de TV Box om te ruilen voor een nieuwe. Je ontvangt hier nog een bericht over. Zou je mij kunnen laten weten of de nieuwe TV Box het wel doet?


Ik heb gisteravond gerommeld met bekabeling omwisselen. Heb alle kabels die in de doos zaten vervangen voor eigen UTP. Daarna hele proces doorlopen en het ging meteen goed. Tv is paar keer blijven hangen maar verder ging het goed. Lijkt nu dus te werken?


vandaag helaas weer veel storingen (melding dat er een netwerkverbinding is waarna je niets anders kan dan de stekker eruit trekken. De reboot zorgt dan telkens voor verschillende fouten waaronder dat het scherm zwart blijft of blijft steken op ‘ systeemklok gelijk zetten’). Zijn daar nog oplossingen voor? 


@MikedeWildt in mijn vorige reactie heb ik al genoemd dat er een nieuwe TV Box onderweg is!


Hi, dat had ik inderdaad gezien. Ik dacht enkel door mijn bericht daarna dat de box toch werkte het niet nodig zou zijn en je de box niet hebt omgeruild. Ik zie nu dat er via DHL een nieuwe komt. Prima idee, want ook vandaag weer meerdere keren herstart op diverse manieren maar kom niet voorbij systeemklok gelijk zetten of een zwart scherm.


Goed om te horen dat je de nieuwe TV Box graag ziet verschijnen @MikedeWildt. Ik heb er het volste vertrouwen in dat je hiermee weer zorgeloos kan genieten, mocht er toch nog iets spelen laat het gerust weten. Ik kijk uit naar de bezorging! 🙂


na drie pogingen is de tv box geüpdatet, geïnstalleerd en werkt de televisie. Afkloppen voor hoe lang… dank voor alle snelle opvolging


Dacht ik kom maar weer eens via de community in de lucht. Ik ben benieuwd of er überhaupt een klantenservice bestaat? Heb een week geleden, per mail (want telefoon onbereikbaar, chat geeft aan dat je moet bellen), mijn contract opgezegd. Geen respons. Wellicht dat via deze weg de boodschap op de juiste plek kan belanden.

Ben echt helemaal klaar met die waardeloze tv box. Ik heb misschien, in totaal, vier .. vijf … dagen televisie kunnen kijken. Voor de rest alleen maar in cirkeltjes gedraaid door te moeten resetten, stekkers eruit, reboot, etc etc. en dat een keer of twintig op een dag zonder resultaat, en de volgende dag weer hetzelfde … Wat een waardeloze hardware en een factor twee slechtere klantbediening. 


Hoi @MikedeWildt, het e-mailadres dat jij gebruikt hebt, wordt sinds twee jaar geleden niet meer voor die doeleinden gebruikt. Ik zal jouw opzegging meteen in behandeling nemen en in orde maken. Uiteraard super jammer om je te zien gaan, maar ik begrijp en respecteer jouw besluit en wens je alle goeds toe bij een volgende provider! Mochten wij in de toekomst wel de service en kwaliteit leveren waar jij naar zoekt, dan hoop ik dat ik je ooit weer mag verwelkomen bij T-Mobile voor thuis! 😊

De opzegging gaat per omgaande in, dat betekent dat je vanaf morgen geen abonnement meer bij ons hebt. Mag ik je vriendelijk verzoeken nog de apparatuur terug te sturen? Dit mag middels het retourproces - hier ontvang je straks een e-mail over met uitleg. Alvast bedankt!


Hoi @MikedeWildt, het e-mailadres dat jij gebruikt hebt, wordt sinds twee jaar geleden niet meer voor die doeleinden gebruikt. Ik zal jouw opzegging meteen in behandeling nemen en in orde maken. Uiteraard super jammer om je te zien gaan, maar ik begrijp en respecteer jouw besluit en wens je alle goeds toe bij een volgende provider! Mochten wij in de toekomst wel de service en kwaliteit leveren waar jij naar zoekt, dan hoop ik dat ik je ooit weer mag verwelkomen bij T-Mobile voor thuis! 😊

De opzegging gaat per omgaande in, dat betekent dat je vanaf morgen geen abonnement meer bij ons hebt. Mag ik je vriendelijk verzoeken nog de apparatuur terug te sturen? Dit mag middels het retourproces - hier ontvang je straks een e-mail over met uitleg. Alvast bedankt!

Dank voor het opvolgen Jason.
 

Ik heb dat e-mail adres verkregen via een gesprek met de chatbot op de website … ik ben niet verbaasd. 
 

ik vind het niet heel netjes, maar ook niet heel verrassend, dat ik niet de tijd krijg om fatsoenlijk over te stappen naar een andere provider. Er is natuurlijk geen provider die binnen 12 uur een nieuw abonnement kan afleveren. Dat snappen jullie toch ook wel, hopelijk. 
 

ik vind het prima hoor maar dan zie ik ook graag die resterende vijf (?) dagen in mindering op mijn factuur en leef ik wel eventjes op mijn databundel. 


Je betaald je thuis abonnement vooruit. 

Er bij opzegging nog een eindfactuur.  Daarop worden de betaalde dagen pro rato gecrediteerd. Je moet natuurlijk even op die volgende factuur wachten. Maar dit wordt altijd netjes verrekend. 


@MikedeWildt Dat ben ik op zich wel met je eens, maar in het geval van een directe opzegging wegens niet behaalde diensten, staat de opzegtermijn op één dag juist om jou de kans te geven zo snel mogelijk over te stappen. Ik begrijp dat het niet altijd allemaal soepel gaat, maar in dit geval is het een geste van coulance om aan jouw wens te voldoen het abonnement op te zeggen. Excuses als dit nadelig voor jou uitpakt, dat is natuurlijk niet mijn intentie geweest.


Reageer