Skip to main content

Goedendag,

Vorige zondag nog naar de formule1 gekeken op NOS. Nu sinds een aantal dagen geen tv meer. Meerdere keren verbindingen losgehaald en modem gereboot, maar nog steeds op zwart tijdens het connecten met de server. Ik kan het boxje niet uitzetten met de afstandsbediening, zelfs nieuwe batterijen geprobeerd.

Kunnen jullie kijken wat er aan de hand is, vanaf jullie kant?

Groeten

Patrick de Witt 

Hoi @Armie, daar wil ik je graag mee helpen, we kunnen het beeld vast snel terug krijgen! Fijn dat je al een aantal stappen hebt doorlopen. Ik stel daarom voor om gelijk harder geschut in te zetten, namelijk een fabrieks reset van de TV Box: Hoe geef ik de TV Box een fabrieksreset? Let er hierbij graag op dat de TV Box direct aangesloten is aan het modem, en niet via een omweg zoals een eigen switch, router of stroomnetadapters.

Nog een kleine extra vraag: ik zie dat je twee TV Boxen hebt, werkt de andere TV Box wel goed? Ik ben benieuwd hoe de vork in de steel zit!


Dag Cal,

Beide boxen zitten via een hub aangesloten. Boven op de slaapkamer werkt hij zonder problemen. Ik heb de box in de woonkamer gereset.

De reset deed zijn werk. Haalde vervolgens de updates binnen en ging weer opnieuw opstarten, menu ophalen, tijdklok zetten en zoeken naar het netwerk en dan de server. Daar bleef ie echter weer hangen met een zwart scherm.

Groeten

Patrick de Witt 


Dag Cal,

Ik heb de boxen geswitched en de box van de slaapkamer doet het in de woonkamer gewoon zoals verwacht.

De box van de woonkamer heb ik op de slaapkamer aangesloten. Blijft hangen zoals verwacht. Ook nog een hardware reset gedaan. Haalt alle updates netjes op en begint weer met het normale proces. Ook nu blijft hij weer hangen bij het connecten naar de server. De box kan ook niet uitgezet worden met de afstandsbediening.

Groeten

Patrick de Witt 


Hey @Armie, bedankt voor je uitgebreide en snelle reactie.

Dat is inderdaad apart en zou hij niet moeten doen. Ik heb daarom besloten om je TV Box om te ruilen en heb je direct een nieuwe TV Box opgestuurd. Je ontvangt hier nog een bericht over en de zending is te volgen in My T-Moible! Kan je mij, na de installatie, een terugkoppeling geven?


Bedankt,

Zodra ik de box getest heb, zal ik het terugkoppelen. Willen jullie die defecte box terug hebben en hoe gaat dat dan?

Groeten

Patrick de Witt 


@Armie dat zou heel fijn zijn, dankjewel!

De defecte TV Box willen we inderdaad graag terug. Je ontvangt hier nog een e-mail over met daarin alle instructies. Kom je er niet uit? Dan kun je altijd alle informatie uit dit topic halen: 

 

 


Hallo,

Ik heb de box ontvangen en geïnstalleerd. Het werkt meteen, natuurlijk even het tv nummer en de pincode in moeten voeren, maar alles gaat weer gewoon.

In de doos zat ook een formulier met hoe terug te sturen.

Bedankt in ieder geval.

Groeten

Patrick de Witt 


Reageer