Skip to main content

Vandaag deed een van mijn twee Amino's opeens niets meer. Alle bekend power flips e.d. geprobeerd, maar geen (blijvend) resultaat. Af en toe heb ik even TV, die dan na een paar minuten weer wegvalt.

Op dit moment doe ik niets, en mijn beeld is nu afwisselend zwart en blauw (die Windows BSOD blauwe kleur 😀). Als ik op de afstandsbediening klik dan knippert het lampje even mee, maar er gebeurt niets.

Even vervangen door de oude Entone (met allemaal dezelfde kabels).
Die doet het gewoon….dwz het beeld…...maar zonder geluid

Hey @Haco1958, ik help je hier graag mee.

Ik ben meteen voor je gaan kijken en op dit moment zie ik dat de oude TV Box aangesloten is. Zou je voor mij de Amino TV Boxen willen resetten en vervolgens direct bekabeld op het modem aansluiten in plaats van op je eigen router/switch. Daarnaast wil ik je vragen om het modem en Media Converter ook te voorzien van een Powerflip, dit doe je zo:

  • Powerflip
  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

 

Amino Aria (zonder opnamefunctie)

Deze TV Box is ongeveer dertien centimeter breed en heeft een blauw lampje aan de voorkant als deze aanstaat. Als je met een paperclip (of haarspeld, tandenstoker, naald, cocktailprikker of oorbel) het reset knopje aan de achterkant voor tien seconden indrukt, start de TV Box opnieuw op. Je voelt duidelijk dat je een knopje indrukt. De reset duurt ongeveer drie minuten

 

Wil je mij daarna een terugkoppeling geven of dit gewerkt heeft? Alvast bedankt!


Hey @Haco1958, ik help je hier graag mee.

Ik ben meteen voor je gaan kijken en op dit moment zie ik dat de oude TV Box aangesloten is. Zou je voor mij de Amino TV Boxen willen resetten en vervolgens direct bekabeld op het modem aansluiten in plaats van op je eigen router/switch. Daarnaast wil ik je vragen om het modem en Media Converter ook te voorzien van een Powerflip, dit doe je zo:

  • Powerflip
  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

 

Amino Aria (zonder opnamefunctie)

Deze TV Box is ongeveer dertien centimeter breed en heeft een blauw lampje aan de voorkant als deze aanstaat. Als je met een paperclip (of haarspeld, tandenstoker, naald, cocktailprikker of oorbel) het reset knopje aan de achterkant voor tien seconden indrukt, start de TV Box opnieuw op. Je voelt duidelijk dat je een knopje indrukt. De reset duurt ongeveer drie minuten

 

Wil je mij daarna een terugkoppeling geven of dit gewerkt heeft? Alvast bedankt!

Hallo @Tommie van Odido , het lijkt erop dat alles nu weer werkt!

Er zijn 2 verschillen met mijn pogingen van gisteravond:

  1. De Amino Aria heeft 14 uur van de stroom af gestaan.
  2. De volgorde van uit en aanzetten. Gisteren deed ik eerst het modem aan de stroom terug, en daarna de Media Converter. En nu dus omgekeerd.

In dat laatste zal het wel zitten dan. Al is het dan misschien vreemd dat de andere Amino Aria het in die hele situatie continue perfect is blijven werken.

Maar goed….bedankt voor de hulp :)

 


Hey @Haco1958, bedankt voor je terugkoppeling. Ik ben blij dat het gewerkt heeft, hopelijk blijft het zo. Alvast een heel fijn weekend! 


Reageer