Amino Aria 7x geeft maar 3 zenders


Wie wil er even met mij meedenken?

Vandaag een monteur gehad ivm een ‘instabiele’ verbinding, enyway, kpn wordt hiervoor nog aangestuurd, maar er is wel stabiel internet. (heeft ook 2 maand goed gedraaid, tot ik met thuiswerken opeens heel geen verbinding meer had afgelopen dinsdag)

Ik heb het volgende, afgelopen week liet de Zyxel T50 mij dus in de steek. en tot vanmiddag werkte de Zyxel ook nog. Maar had nog een Fritzbox 7530 liggen. Deze ingesteld samen met monteur en voorzien van het T-mobile profiel, en internet werkt. de Aria 7x aangesloten op Lan 4. en na even opstartenvan de ontvanger kreeg ik een foutmelding (weet niet meer welke, kan ik niet meer herleiden nu) en had beeld op 1,2 en 3. Alle overige zenders bleven dus zwart. 

Toen dacht ik, nou ik reset heel die ontvanger, en wilde ik de ontvanger opnieuw aansluiten mijn abonnementsgegevens opnieuw invullen,... Start nu heel de ontvanger niet meer op, omdat die de volgende melding geeft ‘unable to connect to acs’ 

 

Fritz er weer tussenuit gehaald, en de Zyxel er opnieuw tussen proberen te zetten, maar die krijgt na een uur aangesloten nog steeds maar geen verbinding. Je kent het wel, resetten, dls losgekoppeld en vastgeklikt, stekker er maar uit gehaald. Niets wil meer helpen met dat ding :sweat_smile:

 

Hebben jullie nog ideeën?


28 reacties

Reputatie 7

Hi @JeroenB_, heel fijn om te horen dat het allemaal soepel is verlopen bij jouw nieuwe provider! Ik heb zojuist dan ook kosteloos jouw contract ontbonden per 19 mei. Jij hebt hier net ook een e-mail van binnengekregen waarin jij dit terug kunt lezen. Heel erg bedankt voor al jouw engelengeduld en al jouw genomen moeite! Hopelijk kunnen wij jou in de toekomst weer bij T-Mobile Thuis verwelkomen. Voor nu wil ik jou een hele mooie dag wensen. En als jij nog vragen hebt, weet dan dat jij hier altijd terechtkunt! 🎉

Hi @Lisa Ik zag inderdaad het mailtje al voorbij komen, super bedankt in ieder geval! Ondanks het ‘gedoe’, tevreden met de afhandeling :blush:

Ik had wat opstartstruggles, maar alles is stabiel, en het gekke is, ik merk ook gewoon een veel stabielere verbinding nu dan over die 51 jaar oude koperkabel onder de grond,… Dat ook dezelfde instabiliteit bij KPN aanwezig leek te zijn, was het bij overstappen naar jullie echt een klap erger tot geen verbinding met het modem aan toe. Dus deze aansluiting gaan we nooit meer gebruiken. Wie weet dat ik in de toekomst weer terugkom inderdaad!

Nogmaals bedankt en heel een fijne dag ook!

Reputatie 7

Hi @JeroenB_, heel graag gedaan! Ik ben blij om te horen dat wij dit samen naar een goed einde hebben gebracht. Fijn dat alles nu vlekkeloos werkt. Goed om te weten inderdaad, dankjewel voor de aanvulling. Heel erg bedankt. Geniet lekker van het zonnetje! 🌼 

Reageer