Skip to main content

Wie wil er even met mij meedenken?

Vandaag een monteur gehad ivm een ‘instabiele’ verbinding, enyway, kpn wordt hiervoor nog aangestuurd, maar er is wel stabiel internet. (heeft ook 2 maand goed gedraaid, tot ik met thuiswerken opeens heel geen verbinding meer had afgelopen dinsdag)

Ik heb het volgende, afgelopen week liet de Zyxel T50 mij dus in de steek. en tot vanmiddag werkte de Zyxel ook nog. Maar had nog een Fritzbox 7530 liggen. Deze ingesteld samen met monteur en voorzien van het T-mobile profiel, en internet werkt. de Aria 7x aangesloten op Lan 4. en na even opstartenvan de ontvanger kreeg ik een foutmelding (weet niet meer welke, kan ik niet meer herleiden nu) en had beeld op 1,2 en 3. Alle overige zenders bleven dus zwart. 

Toen dacht ik, nou ik reset heel die ontvanger, en wilde ik de ontvanger opnieuw aansluiten mijn abonnementsgegevens opnieuw invullen,... Start nu heel de ontvanger niet meer op, omdat die de volgende melding geeft ‘unable to connect to acs’ 

 

Fritz er weer tussenuit gehaald, en de Zyxel er opnieuw tussen proberen te zetten, maar die krijgt na een uur aangesloten nog steeds maar geen verbinding. Je kent het wel, resetten, dls losgekoppeld en vastgeklikt, stekker er maar uit gehaald. Niets wil meer helpen met dat ding :sweat_smile:

 

Hebben jullie nog ideeën?

@JeroenB_ 

 

Welkom op het forum!

Zou je hem eens op lan 1 kunnen proberen? Het is volgens mij niet meer perse nodig om dit via de speciale tv poort te doen


ja, nou, die werkt deels lijkt wel,…  

toenstrals nog ff met KS gebeld over de Zyxel, d'r is geen  signaal meer op te krijgen, pijltje en wereldbolletje gaan niet branden,… Aan/uit en wifi 2.4 en 5 branden wel…. Want ik dacht dat het handiger zou zijn om de ontvanger via de Zyxel weer te activeren. Anderzijds zit wel het T-Mobile profiel aangemeld in Fritz, monteur heeft dat gefixt, en daar staat die nu ook nog op ingesteld. 

Plug ik net Fritz weer in, bam signaal! 

 

EDIT @Hidden.nld Schiet mij nu maar lek,… Alsof die even een lange poos in rust moest,… Hij start gewoon op op dit moment! Doet al meer dan toenstraks iig,…

EDIT 2 En hij deed  in poort 1 een soort van update cyclus,.. toen ging die opnieuw opstarten, kwam amino weer in beeld,.. Nu brand het ledje wel weer continu blauw, maar alleen maar zwart beeld gevolgd door ‘connection error’ na hierop drukken, komt even later weer ‘retry’ in beeld. Maakt niet uit welke poort ik nu gebruik het is steeds ‘connection error, please check your internet connection and press retry”  Naast ‘retry’ is ook nog een knop met 'settings’ daarop klikkend kun je de internetverbinding testen, en die gaf wéér aan dat het goed is,… Wordt nu met het moment wel vager.

Wel is de verbinding super instabiel, kpn zal ergens komende week wel eens komen,… Misschien dat dat de reden is, dat de ontvanger geen connectie krijgt met het internet? Gewone internet werkt wel gewoon goed. Maar zit bekabeld trouwens ook nog niet op volle snelheid,… (50mbit abbo) 

 

Wel gek, afgelopen 2 maanden niks aan de hand, tot dinsdagavond alles in de war was,.. 

 

Ook ff met een rechtstreekse kabel geprobeerd, heb er een Netgear GS108E tussen hangen, ook dit bied geen soelaas :expressionless:


Ik ben out of options,… Begrijp nu he-le-maal niet meer waar het aan ligt, 2 maanden draait het probleemloos, en nu één bak ellende. Wel internet, dat haalt inmiddels nu wel mijn contractsnelheid, zowel bekabeld als over de wifi na wat kanaalwijzigingen,… Maar  het is dus wel met een instabiel signaal. Alsof de ontvanger gewoon net niet genoeg signaal krijgt om zijn cyclus af te maken. Want ook met Fritz, lijkt het alsof je de ontvanger gewoon moet kunnen instellen/activeren. 


@JeroenB_ Ik heb meteen met je meegekeken in het abonnement en de verbinding. Je geeft ook aan dat je wel Internet hebt, maar volgens de lijnanalyse lijken er ook problemen te zijn met de hele verbinding. Klopt dit? Volgens de monteur die gisteren is geweest is de lijn ookonstabiel. ISRA-punt zag er beschadigd uit, maar er was geen overlengte voor herstel. De kabel zit vast in beton en is te kort. Momenteel is er een onderzoek gestart bij de technische dienst om dit verder te onderzoeken en vervolgstappen te ondernemen. Grote kans dat je hierdoor ook problemen met de TV Box hebt. Geen zorgen, we gaan dit tot op de bodem uitzoeken!


Ja, dat beton is maar een dun laagje, heb ik de MK vloer mee afgedekt, is zo te slopen en opnieuw te dichten eronder zit een houten bodem, en daaronder de isolatie. Overlengte van de kabel is er wel, ligt onder de vloer in een krul, dus er zijn mogelijkheden. ISRA punt heeft de kpn monteur destijds zonder afdekkap achtergelaten. Maar KPN wordt ook nog aangestuurd, daar krijg ik ergens eind volgende week wel eens bericht van volgens mij. Dinsdag vervalt ook is tenslotte koningsdag, = code Oranje, dus moeten we met ons allen lekker binnen blijven :wink:

 

Enige wat ik totaal niet meer kan begrijpen is waarom de ontvanger niet meer ‘doorstart’ geeft aan dat de verbinding ok is, maar dan komt telkens ‘retry’ in beeld, en wil die verder niks meer. Het Zyxel modem is momenteel geen leven in te krijgen, 2e en 3e lampje op het modem lichten niet op (pijltje/wereldbolletje) Dat ding is gewoon rommel. 

 

De Fritz, pakt telkens wél gewoon het signaal (met ingesteld T-Mobile profiel) Dus het is wat vaag allemaal met de verbinding, vandaag ook gewoon vanuit huis kunnen werken had een beldag van kantoor, en niks geen verbindingsproblemen, maar lijn is instabiel, momenteel dus 2 dingen die spelen. 1 ligt in de planning. De ander m.b.t. de ontvanger is gewoon superwazig :yum: Kunnen nog ongecodeerd kijken via de Kabel met Ziggo, dus er zijn zenders, alleen is dat niet om aan te zien!


Heb de ontvanger even een paar dagen met rust gelaten,... Fritz draait nogsteeds tot zover 'stabiel' Zojuist ontvanger deels aan de praat gekregen. Met een rechtstreekse kabel, of via de inhuisbekabeling maakt het iig niks uit. Kreeg toch weer Ned 1,2,3 de radiozenders deels na invoer abonnementsnummer. En vanaf rtl4 en verder weer opnieuw een geheel zwart beeld.

Na een nieuwe reset, ik denk ga toch weer proberen. Krijgt die wederom geen connectie. Dus lijkt er door de instabiele lijn, niet voldoende snelheid door te komen waardoor hij toch niet goed kan opstarten.

Zou ook kunnen verklaren waarom de Zyxel niet connect. Maar waarom doet Fritz dat dan weer wel,…

 

EDIT; We hebben besloten om terug te gaan naar een CI+ Module voor TV bij de oranje concullega's. Het is toch ook wel fijner om alles op de tv zelf te kunnen bedienen. Het gedoe met het signaal heeft er wel aan bijgedragen. Internet blijft wel, signaal komt wel in orde. Mobiele telefonie komt in oktober terug bij T-Mobile.  

 


Hoi @JeroenB_, erg jammer dat je door die combinatie van defecte box en instabiele verbinding eigenlijk geforceerd bent om over te stappen qua TV. Sorry dat we niets hebben kunnen doen om het te verbeteren! 

Mochten in de nabije toekomst Glasvezel introduceren op jouw adres, dan is het wellicht wel interessant om ook TV bij ons af te nemen. Dan zal de snelheid niet meer uitmaken omdat je een max van 1000 Mbit/s hebt. Tot die tijd: veel plezier met TV kijken bij Ziggo en als ik iets voor je kan doen, let me know!


Hey @Jason teruggaan naar een CI+ is toch eigenlijk wel iets wat we willen,.. Tis hier voormalig Ziggo, dus jarenlang en van huis uit vanaf @hometijdperk dit gehad. Is lastig om er uit te krijgen. Bij kpn kwam ik in aanraking met een ontvanger, na overstap bij T-Mobile wist ik dat ook. Maar het is gewoon niet heel fijn werken. Opnemen en al die dingen gebruiken we toch niet. Je haalt niet alles uit je tv en je zit weer met een extra afstands. Of je moet een logitech Harmony hebben. Maar ook dat stopt las ik laatst in het nieuws.

Het is ook niet jullie schuld. En het werkte ook 2 maanden perfect, tot die domme kabel dwars begon te doen. Hopelijk komt er ooit glasvezel bij ons, in 2013 wilde Reggefiber hier al aan de slag. Kpn trok na overname de stekker eruit. Momenteel doet Delta de buitengebieden hier. En verwacht niet dat ze de stedelijke gebieden zullen gaan doen. Maar Delta trekt me ook totaal niet. Staat me iets bij dat er ooit een haalbaarheidsonderzoek was van T-Mobile hier, maar dit weet ik niet meer zeker. Zou fijn zijn als ze kwamen, jaartje of 10 dan is er vast enige vorm van glasvezel in huis :yum: Kpn hoef ik ook niet meer. Die kunnen alleen maar op een starre wijze teveel betaalde facturen crediteren. Wat nu nog steeds niet is opgelost... 

Maar ja, eerst moet kpn netwerk maar eens komen :nerd:


Hoihoi!

 

Vanuit T-Mobile heb ik op 26 april 2 mailings ontvangen met elk een ticketnummer dat e.e.a is doorgestuurd naar KPN Netwerk I.v.m. de instabiele lijn, ik weet niet wat hun doorlooptijd is maar we zijn inmiddels toch alweer 7 werkdagen verder, en ze hebben mij nog niet telefonisch of per mail benaderd.

 

Hebben jullie niet nog een andere ingang of wordt ik nu ongeduldig? :sweat_smile:


Hi @JeroenB_ We hebben de verbinding een tijdje gemonitord en aan onze kant (en die van de netbeheerder) lijkt deze stabiel vanaf 24 april. De instabiele verbinding zoals we die eerder zagen op bijvoorbeeld 20, 21 en 22 april lijkt zich nu niet meer voor te doen. Ervaar je op dit moment nog problemen met de verbinding aan jouw kant? Zo ja laat het dan zeker weten (en wat er dan precies gebeurt, hoe vaak en wanneer), dan kijk ik graag wat we kunnen doen!


Hi @Brian thanks voor de monitoring! vanuit deze zijde eigenlijk ook helemaal geen problemen hoor! Begrijp alleen niet waar die tijdelijke instabiliteit dan vandaan kwam, want het draaide gewoon twee maanden goed met de Zyxel,... Voorheen via kpn op een enkele lijn ook nooit problemen gehad en erna met pair bonding ook niet. We zullen er niet achter komen denk ik, dus heb er wel vrede mee :nerd:

Maar wat ik wel nog heb met de Zyxel, is dat deze geen volledige verbinding meer lijkt te maken via de dsl aansluiting. Power/wifi 2.4 en 5G werken wel. Maar pijlfje/wereldbol lijken geen verbinding te krijgen. Heb eigenlijk sindsdien niet meer getest want op mijn eigen fritz (heb ik al enkele jaren in huis) draait het hier nu zo stabiel als maar kan, (samen uiteindelijk met de monteur geplaatst want was er zelf nog niet aan toe gekomen de eerste twee maanden) Dus zal komend weekeind denk ik even testen of ik er toch nog een signaal op krijg. 


Even een vraag tussendoor hoe ver staat de migratie van klanten welke nu op WBA glasvezel zitten met de Draytek router en Entone 510 tv box, niet dat ik zit te wachten om over te gaan maar dan kan ik me vast mentaal voorbereiden als het zover is.


@BeMu Binnenkort willen we weer starten met de migraties en dan zullen gebruikers weer in batches omgezet worden. Wanneer dit exact is, kan ik je nog niet vertellen, maar het zal op korte termijn weer van start gaan. Ik meen te hebben gelezen dat dit nog niet geldt voor gebruikers met een Draytek en/of Entone Kamai 510, maar pin me daar nog niet op vast. Als ik meer weet, hoor je het meteen!


Hi @Brian thanks voor de monitoring! vanuit deze zijde eigenlijk ook helemaal geen problemen hoor! Begrijp alleen niet waar die tijdelijke instabiliteit dan vandaan kwam, want het draaide gewoon twee maanden goed met de Zyxel,... Voorheen via kpn op een enkele lijn ook nooit problemen gehad en erna met pair bonding ook niet. We zullen er niet achter komen denk ik, dus heb er wel vrede mee :nerd:

Maar wat ik wel nog heb met de Zyxel, is dat deze geen volledige verbinding meer lijkt te maken via de dsl aansluiting. Power/wifi 2.4 en 5G werken wel. Maar pijlfje/wereldbol lijken geen verbinding te krijgen. Heb eigenlijk sindsdien niet meer getest want op mijn eigen fritz (heb ik al enkele jaren in huis) draait het hier nu zo stabiel als maar kan, (samen uiteindelijk met de monteur geplaatst want was er zelf nog niet aan toe gekomen de eerste twee maanden) Dus zal komend weekeind denk ik even testen of ik er toch nog een signaal op krijg. 

 


Hi @JeroenB_ ,

Goed punt! Begrijp ik goed dat er tussen het modem en de aansluiting nog een Netgear-device hangt? Mocht ik dit niet helemaal begrepen hebben, wil je mij dan meenemen in hoe de samenstelling precies in elkaar zit? Ik heb namelijk de verbinding er vanaf onze kant bij gepakt en zie dat we geen verbinding kunnen maken met het modem. Wellicht dat daar een fout in de verbinding zit. Ik hoor het graag van je! 


Hey @Boris bijnaaa goed! :nerd: ​​​​​​

Het is eigenlijk zo, DSL aansluiting - > Fritzbox 7530 AC. Gewoon rechtstreeks aan de DSL. 

Zoals hier, verbonden en al;

 

 

De Zyxel heb ik er dus niet eens meer tussen! Voordat monteur kwam, en tijdens mijn verstoringen had ikzelf de Zyxel nog aan de praat kunnen krijgen (met niks er tussen). Maar dat ging niet vlekkeloos, op de dag van de monteur de verbinding  getest met een werkende Experia Box V10 (die doet het tenminste altijd) ook de monteur kreeg de Zyxel niet aan de praat. (alleen power en wifi 2,4 en 5g werkte) pijltje en wereldbolletje gingen niet branden.

Nu had ik nog mijn Fritzbox liggen, want moest die nog altijd aansluiten. Maar dit gelijk maar samen met monteur gedaan, en pats/boem die kreeg zomaar het DSL signaal! Dus ik verwacht dat de Zyxel niet helemaal in orde is, maar dat moet ik nog testen, afgelopen weekeind geen tijd gehad dus hopelijk eind deze week.

Ben al sinds 12 maart 2020 niet meer op kantoor geweest, dus was al lang blij dat ik iig kon blijven werken thuis, en tot nu toe is het signaal ook niet meer weggevallen. Alleen op 3 mei even stroomloos gehad ivm plaatsen wandcontactdozen op Zolder. (iets met een werkkamer) 


Vandaag even een verlofdagje.

Heb de Fritzbox even afgekoppeld en probeer de Zyxel weer aan te sluiten. De zyxel ook met een pinnetje een volledige reset gegeven. En inmiddels staat die nu een minuut of 10 aangesloten. 

Hij komt niet verder dan dit;

 

Sluit ik mijn Fritzbox weer aan, die krijgt gewoon binnen enkele minuten weer het DSL signaal. 


ISRA punt nu;

 

Niet het meest nette,.. Een inhuur kpn monteur heeft het ooit zo achtergelaten. En ze wilden niet nogmaals komen,.. Maar er is wel ruimte voor herstel dat 'beton' is maar een cementdeklaagje wat er zo uit kan. Er onder zit een houten afdekking in de meterkast. En is er nog overlengte voor herstel. Ligt nog een  krul onder de vloer. 


Heren, dames,

Ook bij aanmelden fritzbox pakt die trouwen ook niet altijd even snel het signaal op kwam ik vanmorgen achter. Maak ik er uit op dat de dsl toch niet helemaal fris is. Maar ik heb weer internet. 

We kunnen het er verder wel bij laten, ik heb besloten om mijn contract uit te zitten bij T-Mobile. Moet nog 9 maandjes,... Dus heb er wel vrede mee. Afkoop heeft geen zin. Heb voor 1 euro extra bij de kabelboer internet bijgesloten. Was een actie tot 15 mei voor 12 maanden. Dus verlies niet veel qua kosten. Ik weet dat ik daar gewoon probleemloos mee kan werken. Overstappen heeft geen zin dus koppel het T-mobile signaal gewoon af in de MK en zit het contract uit. We zijn toe aan glasvezel! 


Hoi @JeroenB_, bedankt voor je updates! Mijn collega-moderators en ik volgen jouw topic al langer en ik moet eerlijk zeggen dat ik het vrij onterecht vind om jou die negen maanden uit te laten zitten als je geen gebruik meer maakt van de verbinding. Het is aan ons om te leveren wat we beloven en als daar niet aan voldaan kan worden, zelfs niet nadat alles gecontroleerd is en er monteurs langsgekomen zijn, wil ik je de optie bieden om het contract dan kosteloos te ontbinden.

Indien je daar akkoord mee gaat, laat het me alsjeblieft weten, dan regel ik vandaag nog dat het zo snel mogelijk in orde gemaakt wordt. Wel wil ik je dan nog verzoeken om straks alle apparatuur te retourneren, alsjeblieft! 😉


@Jason Dat stel ik zeer op prijs, echt! Het wordt inmiddels wel een samenloop van omstandigheden,.. Dus wil er graag gebruik van maken! Vandaag mijn Ziggo spul ontvangen, ik moet dit nog installeren, vanavond of morgen pak ik dit op!

Beëindig het maar per a.s. Zondag, dan mag je dit wel in werking zetten!

Had dit eerlijk gezegd niet zo verwacht want het voelt voor mij een beetje gek,.. Heb ook nog nooit iets laten ontbinden. Maar hey we zijn ook maar mensen! Het is even niet anders,.. Wordt tijd voor glasvezel. En hopelijk iemand als een T-Mobile of andere dienstverlener waar meerdere providers op kunnen, wie weet kom ik dan weer eens terug :grin: ​​​​​​

Tot die tijd stabiliteit,... 

 


Wacht! Ik geef even een nieuwe gil wanneer het dan gestopt kan worden! 

Even wat opstartstruggels bij Ziggo, ivm abbo wijziging werkt mijn tv kaartje niet meer... Krijg nu weer een nieuw installatiepakket toegestuurd, waarbij kaartje en modem wel kunnen samenwerken, Administratief foutje daar. 


Hi @JeroenB_, heel graag gedaan! Dat kan ik mij helemaal voorstellen. Ik hoop ook heel erg dat wij jou in de toekomst met Glasvezel kunnen verblijden op jouw adres. Dankjewel voor de update. Neem vooral je tijd en ik wacht af tot ik je nieuwe gil hoor/lees, want dan gaan wij het meteen regelen voor jou! 😊


Hey @Lisa en anderen :hugging:

Het ging sneller dan verwacht. Vanaf heden mogen jullie mijn contract wel ontbinden!


Briefje met klnr, adresgegevens is voldoende toch om bij het modem in te doen voor retour?


Reageer