Hi @pinsulani Excuses voor de late reactie, ik kijk graag met je mee hoe we dit op kunnen lossen. Welke melding zie je in beeld verschijnen als dit gebeurt? Het blauwe lampje geeft aan dat de TV Box wel aan is. Misschien een voor de hand liggende vraag maar staat de TV wel op het juiste kanaal (HDMI)? En is de TV Box rechtstreeks aangesloten op de modem en de tv of zit er nog eigen apparatuur tussen? Bijvoorbeeld een switch of versterker? Ik hoor het graag!
@Brian Ik weet welke HDMI-poort ik moet hebben, hoe zou ik anders moeten troubleshooten? Heb het idee dat er nieuwe firmware is geplaatst of wijzigingen zijn doorgevoerd want in het menu Account → Instellingen → TV Box heb ik nu meer keuzes zoals “Default settings.” Deze had ik eerst niet.
Het “bevriezen” van de TV-box (blauw licht die reageert op de remote maar zwart beeld) heb ik niet meer.
Wel is elke ochtend de TV-Box uit (rood licht). Soms kan ik hem aanzetten met de remote en soms moet ik een power flip doen.
Fijn dat de bevriezingen inmiddels zijn opgelost @pinsulani!
Dat de TV Box na een tijdje uitgaat kan zeker, er zit immers een timer op die hiervoor zorgt. Wel vind ik het vreemd dat deze hierna niet meer goed aan gaat. Ik wil graag kijken of een fabrieksreset van de TV Box hierin verandering gaat brengen. Kan ik deze voor je uitvoeren? De TV Box wordt dan teruggezet naar de fabrieksinstellingen en worden de laatste updates opnieuw binnengehaald. Ik hoop op die manier net dat zetje te geven wat de TV Box nodig heeft. Ik hoor het graag van je!
Hi @pinsulani ,
Excuus voor de verlate reactie! Ik heb direct gekeken naar het uitvoeren van deze fabrieksreset, maar kan de verbinding met de TV Box niet leggen. Kan je mij meenemen in de opstelling van de TV Box? Hoe is deze verbonden met het modem? Ik hoor het graag!
@Boris Zit rechtstreeks verbonden met de door jullie geleverde kabel in het Zyxel modem. Je kon er niet bij omdat de TV Box ‘s ochtends altijd uitstaat, door jullie timer, weet je nog? Hij staat nu aan.
Ik kan toch niet anticiperen als jij op vrijdag een reset voorstelt en deze pas drie dagen later te willen gaan uitvoeren? Stuur dan eerst een bericht met voorstel voor een tijdstip, dan kan ik ervoor zorgen dat ie aanstaat. Als er geen timer op de TV box zat dan was dit geen probleem.
Hi @pinsulani,
Fijn dat je met ons meedenkt! In principe zouden wij bij de TV Box kunnen, en maakt het niet uit of de TV Box aan staat of in standby stand. Het lukt mij alleen wederom niet om volledig te TV Box in te komen. Als je de TV Box rechtstreeks hebt aangesloten op het modem, en niet via een omweg zoals stroomadapters, zouden er geen obstakels moeten zijn.
Daarom raad ik je graag aan om de fabrieks reset zelf uit te voeren. Het kleine knopje van de fabrieks reset vind je onder de USB-aansluiting op de TV Box. Als je met een paperclip (of haarspeld, tandenstoker, naald, cocktailprikker of oorbel) het reset knopje aan de achterkant voor tien seconden indrukt, start de TV Box in enkele minuten opnieuw op.
Ik hoor graag of je hierna weer zorgeloos van de TV Box kan genieten, want dat is zeker ons doel! Voor nu alvast een mooie kerst gewenst.
Kan ik met de tv box aria model 7x aansluiten op vesterker/tuner om radio te luisteren
Als de versterker/tuner voorzien is van een optische aansluiting zou u dit kunnen proberen
https://www.allekabels.nl/optische-kabel/5/1162614/optische-kabel-toslink-mini-jack.html?gclid=CjwKCAjwh5qLBhALEiwAioodsyXKDXNJMyCGrwwPRITVhGlWIGNq62JozxRAAWzJxoxlQLNZLPPLFxoCr9YQAvD_BwE
Uiteraard hebben ze ook andere kabels als deze optie bij u niet werkt, helaas hebben de Aria boxen geen optische aansluitingen waarom dat is weet ik niet, terwijl de oude Amino boxen deze juist wel hadden.
Ik heb geen optische aansluitingen op mijn tv box alleen av aansluiting
Wel op de tuner /versterker zit optische aansluiting